A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Benelli

Benelli Imperiale 400 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tohonya öregúr

Szöveges ítélet

Nem találtam véleményt a típusról, ezért írom le a saját tapasztalatom, ha valaki venne, hátha tudok segíteni a döntésben.
Egy 125-ös robogóm volt, amit alig használtam, kicsi volt a termetemhez, meg rendszeresen elektromos biciklinek nézték, és nem kaptam elsőbbséget. Valami hobbi motor kellett, amivel kisebb túrákra, motorozni elmehetek. Régen Simsonon, MZ-n nőttem fel, kellett nekem egy motor. Mivel hobbi célra kellett, és szerettem volna újat, és minél kevesebből szerettem volna megúszni, ez lett. Rettentő előítélettel álltam a dologhoz, hogy kínai (Na jó olaszok rakják össze, de kínában fut a mása Keeway néven, szóval....), na meg persze kíváncsi is voltam. Robogót beszámították, megrendeltem az Imperiale-t.
Felültem rá a boltba, egy kiállítási darabra, megfelelt a 194 centimhez, úgyis hogy elég hosszúak a végtagjaim. Pár hét múlva megjött a gép, a robogó után egy masszív fém tömeg, elindítás után félve, óvatosan engedtem a kuplungot, na most mi lesz, ki ne ugorjon...Igen, most már én is nevetek. Ez nem az az előadás, nem az a motor. Nem ugrik ki az ember alól. MZ-n mentem sokat, az ember pörgette volna ezt is, de át kell állni, ez nem az a motor, itt időbe fel kell kapcsolni. Emlékeim szerint a TS250 Mz jobban gyorsult, jobban ugrott. Az Imperiale gyorsulása inkább a 125-ös Mz-re emlékeztet, persze kisebb sebességen, azért 80-nál kifogyott a szusz a kétüteműből, az Imperiale megy ott is. A hangja szép, gázelvételkor bele buffan a kipufogóba, nagyon tetszik. Nem kell pörgetni, 2500-as fordulattól megy, 3500-as fordulatnál adja le a nyomaték maximumát, ez 5. fokozatban órája szerint 80km/h sebesség. A hangjára sokan odanéznek, 60-tól már elmegy 5. fokozatban, de inkább visszateszem 4. fokozatba. Városban szépen rotyog a kipufogó. Először a robogó után furcsa volt, úgy éreztem elránt, nem bírom megtartani.Aztán megszokja az ember, már nem érzem nehéznek. Kényelmes, hosszú úton is. Nagyok a kerekek, jó a testhelyzet, a nyereg is kényelmes. Jól fekszi az utat, megszokom, már rá merem tenni a kanyarokra egyre jobban. Masszív, dupla bölcsőváz, hatalmas blokk, 208 kg....Nem gyors, de nyomatékból megy. Előzéseket meg kell gondolni, de egy kis emelkedő, és szembe szél nem fogja vissza. Könyv szerint bejáratáskor tartósan ne lépjük túl a 4000.-es fordulatot, ez óra szerint 90km/h sebesség. Az órája csal, többet mutat, valójában ez kb 80km/h lehet. Az én szubjektív véleményem szerint maximális utazósebessége a saját órája szerint 120, valójában kb 105 Km/h lehet. Megy gyorsabban, persze, de már nagy a szél, meg én úgy érzem nem neki való. Autópályára fel lehet vele menni, de szerintem nem neki való, esetleg visszafogottabb tempóval.
Ami gondok voltak vele. Írtam, hogy előítélettel voltam. Igazából olyan gondok voltak, amiket egy igazi motoros meg tudott volna oldani. De sorban: 150 km lehetett benne, amikor láttam hogy jól megnyúlt a lánc, lógott. Próbáltam ráfeszíteni, akkor láttam hogy két oldalon máshol állnak a jelölések, hogy mikor egyenes a tengely. Nem tudtam beállítani. Szerviz azonnal, soron kívül fogadott, 5 perc alatt beállították. Hogy láttam, már be tudnám én is állítani....Javult a futása, főleg kanyarodáskor. Másik probléma az volt, hogy egyszer csak eltűnt a teljesítmény, nem ment, alig érte el a 80km/h sebességet, ledadogott. Szerviz soron kívül fogadott, szinte ki sem léptem az ajtón, szóltak hogy kész, meg volt törve az üzemanyag cső a tank alatt. Kérdezték, mit csináltam, hogy eddig ment....Hát én semmit, én sem értettem, de mindegy, ennél nagyobb baja ne legyen soha.
Ja, a lánc azóta nem igazán nyúlt. Egyszer kellett ráfeszíteni 1000km-ig.
Amitől féltem, a léghűtés. Bizony, dobja a meleget rendesen, de ebben a kánikulában is mentem vele, igaz hosszú úton, de nem úgy tűnt hogy melege lenne. A fogyasztás nekem hosszú úton olyan 3,2l, 90-el járatva, kevés város van benne, néha rotyogtatok egy kört.
Én amúgy városba nem ajánlanám. 208 kg, hatalmas fordulási köre van. Szóval nehéz, és akkora körön fordul szinte mint egy autó. Ilyen kis forgalmú utakra, falvak közt, elővárosban viszont teljesen jó lehet. Bár nem sprintelésre való, azért rendőrlámpánál nem tartja fel az autókat, el lehet vele lépni. Szerintem egy izmosabb 125-ös legyorsulja...egy darabig, aztán mikor elfogy a kraft, az Imperiale békésen elpöfög mellette. Ez a motor egy stílus, nem a száguldásról szól, békésen lehet vele közlekedni. Amit elfelejtettem, a fékek. Újonnan hitványak voltak a fékek, hatalmas erő kellett, nem akartak fogni. Viszont bekoptak, beálltak, most már teljesen jó. A hátsó féknek elég nagy erő kell,viszont az első fék harap, nagyon jó lett. Igazából keveset kell fékezni, erős a motorfék, 2. fokozatban már szinte fékezéssel felérő motorfék van.
Váltó kicsit furcsa volt, főleg felfele kapcsolva az 5. fokozatot szinte nem is érezni, hamar átugrik, de szerencse hogy van fokozatkijelző. Ami még előjött apró hiba, hogy észrevettem, hogy a középtámaszról lelökve a motort az addigi puha koppanás helyett egyszer csak fémes csattanás lett. Megnézve alul, úgy tűnik, a kis gumibak összébb ment, vagy elkopott...Nem is tudom, viszont a két oldali rugó iszonyat erős, hatalmas erővel rántja fel a kitámasztót. A kitámasztó nyúlványa beleér a láncba.
Ezenkívül a külföldi teszteken már sokszor olvasott alapjárat anomáliák jelentkeztek, egyenetlen alapjárat, illetve behúzott kuplunggal haladás közben az elektronika pörgeti a motort, kb 2500-as fordulaton. Nem állandó problémák, illetve hogy hosszabb utakra elmentem a motorral, most semmi ilyet nem tapasztalok. Szerviz nagyon korrekt, azonnal soron kívül megcsináltak mindent, mikor mentem.
Igazából én rosszabbra számítottam, kellemesen csalódtam eddig. Voltak hibák, de kicsik, egyrészt bármelyik típussal előfordulhatnának, másrészt egy ügyesebb motoros házilag megoldotta volna.
Azt figyelembe kell venni, hogy ezt a motort 2023-ban 1,68M forintért vettem, ami szinte fele egy japán motorénak. Abban biztos vagyok, hogy egy Honda minőségét nem éri el. Viszont úgy gondolom, a Honda nem jobb 2x annyival.
Kíváncsi vagyok tartósabb használatnál mi lesz. Nem egy felkapott típus, soha nem láttam másik példányt az utakon.
Igazából akinek tetszik, én nem beszélem le. Nem ide gyártották, ez egyértelmű, a R.E. konkurenciájának szánták Indiába. Ez egy stílus. Nehéz, tohonya. De nem mindennapi, az tény. Meg nem is kell furatni 10e. km után, nem fogja magát szétpörögni.

Update 2024.12.29:
Két szezont mentem, igaz csak keveset. Most 4e. km körül járok. A leglényegesebb változás a leírtakhoz képest, hogy kell ennek a motornak a bejáratás, úgy 1500-2000km után lett "kész", határozottan jobban megy, könnyebb előzni vele. A fordulatot is lelkesebben veszi. Első szerviz után eltűnt a durva motorfék, jóval könnyebben szalad gázelvételkor. Szerintem sűrű olaj volt benne gyárilag. Fogyasztás kisebb lett, 3 liter körül, amikor bejáratás vége fele jobban hajtottam, inkább a négyet közelítette.
Elforog a bal oldali kormánymarkolat, de csak melegben, hideg időben mozdítani sem lehet. Új probléma nem jelentkezett.
Illetve leírnám, nem hiba, de ha valaki ilyet vesz, figyeljen rá, hogy a motor ugye 208 kg, elég jól megdől oldalkitámasztón. Elég keskeny az oldalkitámasztó alja. Ha nem betonra van állítva, hamar feldőlhet, besüpped a földbe a kitámasztó. Párszor majdnem eldőlt. Amúgy betonra állítva masszívan áll, nyugodtan rá lehet ülni, bírja!
Indul mindig pöccre, hidegen az alapjárat kissé ritmuszavaros, de nem áll le. Olajfogyasztás nincs. Most kéne venni, nem ezt venném, megjelent a Honda GB350S.
Mondom, nincs baj az Imperiale géppel, de a Honda az Honda. Kevesebb fogyasztás, precízebb, Led lámpák. Persze akinek nem éri meg a különbözet, ez sem rossz.

Hibalista

- Hátsó kerék ferdén állt.
- Középtámasz nyúlványa beleér a láncba.
- Benzincső megtört.
- Elforgó kormánymarkolat

Ide hordtam szervizbe

Salamon Motor Sopron

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Liberty 125 Következő motorja? Rebel
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Benelli

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.