A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Benelli

Tre-K 1130 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szexi Olasz Bestia

Szöveges ítélet

2022-ben az év elején úgy döntöttem, hogy megpróbálok az akkor tulajdonomban lévő két motor tulajdonságait egyesítő fiatalabb motorkerékpárt vásárolni. Az egyik motorom egy 2000-es évjáratú Yamaha TDM 850 volt, 105.000 km-el, amiből mintegy 50.000 km-t én tettem bele 10 európai országot érintő túrák során. A másik motorom egy Honda CBR 900 RR volt, órájában 96.000 km-el, amelynek nyergében 5 év leforgása alatt 30.000 km-t tettem meg.
Szerettem volna egy olyan motort, amely kényelmes, komfortos, hosszú kétszemélyes túrákhoz megfelelő paraméterekkel, pakolhatósággal, elegendő erővel és nyomatékkal rendelkezik. Tetszett a TDM felépítése, kényelme, nyomatéka és túraképessége, viszont a CBR 900 RR-hez hasonló erő és agilitás volt a preferenciám.
Ezt a párosítást a „crossover” kategóriában találtam meg, így itt kezdtem el nézelődni. A KTM 990 SM-T, Triumph Tiger 1050 sport, Honda VFR 800 X volt képben.
És akkor megláttam egy hirdetésben a Benellit…
Felépítése, kinézete és minden technikai paramétere pont az elvárásaimnak megfelelő volt. A zöld és ezüst, a szexi formák, a karaktere, az egyedi kinézete és különleges megoldásai azonnal elnyerték a tetszésemet és már nem volt visszaút…
A barátommal 2022. február 25-én felkerekedtünk és elindultunk Kisvárdára a Benellit megnézni.
Amikor megláttam élőben és meghallottam a hangját, majd a próbakör után mosolyogva szálltam le róla, akkor már tudtam, hogy megveszem…
2022. március 14-én már a nevemre volt írva és indultam vele boldogan haza a -4°C-os hidegben.

Miután megvettem a motort, olaj, hűtőfolyadék, fékolaj, szűrők, gyújtógyertyák cseréje azonnal megtörtént és elkezdtem biztonságosabbá és a hosszú túrákra alkalmassá tenni. Kapott bukógombát, markolatvédőket, kormánykiemelőt, navigációt, telefontartót, felnicsíkokat. Rendeltem hozzá egyedi Benelli logós hűtővédő rácsot, 3 db-os túradoboz tartó rendszert, amelyet úgy próbáltam kiválasztani, hogy az a karakteréhez és formájához illő legyen. Az ülést az utas kényelme miatt komfortosabbá alakíttattam és a külső borítása alcantara betéteket kapott. 40.000 km-nél 2023-ban vezérlést cseréltettem rajta, injektor szinkront és szelephézag állítást is kapott, az alkatrészeket a Benelli Magyarországon keresztül, Olaszországból szereztem be.

Ami tetszik:
A csőváz, az egyedi lengővilla, a hátsó tengely kialakítása, a tank formája, a motor felépítése, a kinézete, a fényszóró, a több állásban állítható szélvédő, a színe, a teljesítménye, a hangja, a menettulajdonságai (123 lóerő, 112 NM nyomaték), az 50 mm belső cső átmérőjű fordított Marzocchi villák, a 320 mm-es négydugattyús Brembo féknyereg, a szintén Brembo 2 dugattyús 240 mm átmérőjű hátsó féktárcsa, a 810 mm-es ülésmagasság, amiről 170 cm fölött szinte már teli talppal eléred a talajt, a kényelmes ülés és üléspozíció, a kicsi apró részletek, amik egyesével is mind-mind csemegék a szemnek!

A 112 Nm nyomaték szinte sohasem fogy el, és a 123 lóerővel párosulva szinte sportmotoros menettulajdonságokkal ruházzák föl. Gyorsulása 0-100 Km/órára 3,5 másodperc körüli, a 0-200 km/h-t 10 másodperc körül abszolválja. Német autópályán könnyedén megfutja az óra szerinti 240 km/órás végsebességet, ami GPS szerint 230 Km/óra környékén lehet. A kanyarokban stabil, jól tapad és tartja az ívet. Persze felépítése és tulajdonságai alapján nem pályamotorozásra való! Váltója finom és jól kapcsolható, a fékjei harapósak, jól adagolhatóak, minden helyzetben teszik a dolgukat, az első fék egy ujjal is könnyedén működtethető. Soros, három hengeres blokkja mint egy hangorgia, úgy szól ahogyan az olasz versenyautók. Fogyasztása normál túratempóban 2 személlyel és dobozokkal a sebességhatárokat betartva átlag 5-6 liter körül alakul. Persze ha lendületesen haladok és élvezem a motorozást, akkor akár 8-9 liter körül is lehet...
Sajnos teljesítmény nincs benzin nélkül!

Ami nem tetszik:
A kónuszos kormány nekem hosszú távon nem volt kényelmes, a kormánykiemelővel sokkal jobb lett, de lehetne még egy kicsit szélesebb. Lassú tempójú, vagy álló helyzetből történő megfordulás során kicsit nehezebb vele lavírozni. Az üzemanyag tank lehetne úgy 5-6 literrel nagyobb. Az utas kényelmét sajnos beáldozták a dizájn és a szépség oltárán, sajnos nincs olyan kényelmes, mint egy mai modern túraendúró ülése.
A hátsó lengővilla kialakítása miatt a motor hátsó traktusának felemelése odafigyelést igényel, de némi gyakorlattal pillanatok alatt megoldható. A Marzocchi villák sajnos nem állíthatóak, bár nekem ez abszolút nem jelent problémát, minden helyzetben megfelelően működik a csillapítás. Gyári doboztartó rendszert nem tudtam beszerezni, ezért univerzális szettet kellet hozzá vásárolnom.

Hibái:
Az első boldogan eltöltött 2000 km után egyszer csak elkezdett gázadáskor rángatni és erősen durrogott is. Elvittem egy szervízbe (Nem márkaszervíz), ahol nem nagyon tudtak a segítségemre lenni, nem találták a probléma okát…
Annyit tettek, hogy az általam márciusban beszerelt iridiumos gyertyákat lecserélték normál gyújtógyertyára…
Innen tovább folytatódott a kálváriám, mivel a motor persze továbbra sem lett jó….
Elvittem VV Lacihoz, aki a Yamaha TDM-et is szervizelte éveken át.
Mondanom sem kell, hogy még soha nem csalódtam benne! Szinte rögtön rájött a probléma okára, az egyik gyújtótrafó volt a bűnös…
Megrendeltem a gyújtótrafót és a tömítést is hozzá, Laci pedig a tőle megszokott szakértelemmel és alapossággal kicserélte az alkatrészeket. A motor szinte újjászületett és azóta is tökéletesen működik, teszi a dolgát!

2023 nyarán vettem észre, hogy a hátsó féklámpám nem mindig működik rendeltetésének megfelelően.
VV Lacihoz vittem ismét hibafeltárásra, kiderült, hogy a féklámpa kapcsoló nem működött megfelelően. Az alkatrész cseréjével ez a probléma is megoldódott.

Hibalista

- 1 db Gyújtótrafó, tömítéssel együtt cserére került (gyári új, nem utángyártott)
- Hátsó féklámpa kapcsoló (szintén gyári új)
- Benelli Magyarország-on keresztül minden alkatrész elérhető hozzá.
- (alkatreszkisker@keeway.hu)

Ide hordtam szervizbe

VV Laci, Miskolc

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 34000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? TDM 850 4 TX Következő motorja? CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Benelli

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.