Pénznyelő volt sajnos
Szöveges ítélet
Kedvenc Kymco Agilitym eladtam, amit nagyon megbántam később, és kellett egy másik robogó 1 évvel később. Befürödtem 2 Yamaha Joggal, ezért úgy gondoltam, megint veszek egy új robogót, aztán használom 7 évig, ez végülis az Agilitynél bevált. A Benelli túltárolt robogó volt, mint a helyszínen kiderült (de nem voltam nagyon alkupozícióban, mert legalább normális áron beszámították a Yamahám) szerintem majdnem minden hibája erre volt visszavezethető. Hiába állt egy garázsban 7 évig (állítólag), hiába én szedtem le róla a nejlonokat használatba vétel után, a gumitömítések elöregedtek az állásban, ezért folyhatott az olaj, majd a hajtóműolaj is. A dugattyú szétesését viszont nem bocsájtom meg neki, nagyon veszélyes volt a kocsik között lavírozni a belső sávban egy lelassuló robogóval.
A másik ítéletben írt lassúságot viszont nem értem. Az enyém óra szerint 75-öt ment, jól gyorsult, igaz, a fojtás kivétele 30 ezerbe került, de jó is lett a menetteljesítmény, úgy ment, mint a 4 ütemű Agilitym a 70-es hengerrel. Viszont annyira megbízhatatlan volt, hogy az egyik 2 hetes szervizelése alatt vettem egy konténeres Honda Todayt. Az lassabb, kisebb, de legalább mindig indul. A teleszkóp beállása után pedig úgy döntöttem, elég csak a Honda, én már nem öntöm a pénzt ebbe a kínai csodába és a Benellit eladtam.
Ahhoz képest, hogy az új robogó 270 ezerbe került, a fojtás kivételére költöttem 30 ezret, a plexire 22-őt, a dugattyú javítására 35-öt, a dobozra 10-et, végül 2 évesen 65 ezerért tudtam eladni. Mikor épp hibátlan volt, kíváncsiságból 1 évesen meghirdettem, de a 120 ezres árra sem érdeklődött senki, úgy látszik, ez az egyik legrosszabb ártartó robogó. Összegezve soha többé nem veszek kínai robogót, fasorban sincsenek a Tajvaniakhoz, pláne a Japánokhoz képest.
Pozitívumok, mert azért van bőven, igaz ez az olaszoknak köszönhető, akik anno megtervezték, mielőtt a Keeway megvette a márkát:
- Jó üléspozíció
- Jó menetteljesítmény
- Korrekt fogyasztás (3,5 l) Keeway a motorja már, de állítólag Minarelli licensz (koppintás)
- A sisaktartó dobozba ugyan nem fért be egy normális sisak, de rengeteg minden mást bele lehetett tömködni. Relatív erős volt a csomagrögzítő kampó. Vettem rá dobozt is hátra, így rengeteg mindent tudtam vele szállítani, ha úgy hozta a sors.
- A szélvédelme egész jó volt alul. Tettem rá PUIG márkájú plexit is, így tudtam egészen december közepéig használni.
- A tankja 8 literes, ami hosszabb utak megtételére is alkalmassá tette.
Negatívumok:
- Megbízhatatlanság
- Amíg működött, túl puha volt az első teleszkópja, erősebb fékezéskor nagyon leült az eleje, aztán ha ez fekvőrendőr előtt történt, utána jól fel is koppant a teleszkóp. Van egy Honda Todayem is, annak nagyságrendekkel primitívebb a teleszkópja, mégsem okoz gondot átmenni a fekvőrendőrökön normális sebességgel. Igaz, annak meg a hátsó rugóstagja koppan le néha...
- Nem volt túl szép hangja, új korától volt egy olyan zörgés a motorban, mintha egy kavics is lenne a hengerben. A szerelő nem tudott rá mit mondani, mikor megmutattam neki.
Hibalista
- 1. Folyt belőle az olaj. Tömítést kellett cserélni garanciában.
- 2. Az első tárcsafék alig fogott. A fojtás kiszedésekor cserélték a betétet, onnantól jó lett.
- 3. A hajtóműből elfogyott az olaj, noha folyásnyomot nem nagyon találtam sehol. Olyan síró hangja lett, hogy ciki volt vele menni. Gariban cserélték.
- 4. Egy békés 50-es haladás közben csattanás, majd leállt a robogó. Egy seeger ment tönkre a szerelő szerint. Ez már nem volt garis, a dugattyúcsere 35 ezrembe került.
- 5. Rámentem egy fekvőrendőrre, felkoppant a teleszkóp. Tönkrement a km óra, és a teleszkóp is beállt pár hónap múlva.
- 6. A bal oldali fékkarban egy érzékelő tönkrement, így csak a jobb oldali fék behúzásával volt indítható a robogó. Mire rájöttem, egyszer tolhattam haza...
- 7. A burkolatok elég sérülékenyek, semmi nem tört el, de csálén szétálltak egy idő után az illesztések, és a szerelő sem tudta rendesen összerakni valahogy.
-
- Mindez 3000 km alatt...
Ide hordtam szervizbe
Diósdon a Keeway/Benelli szervíz. A szervizes srác értette a dolgát, rendes is volt, arról nem tehet, hogy ennyire megbízhatatlan volt a robogóm.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Agility 50 | Következő motorja? | Today |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
