A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Benelli

Leoncino 500 Trail 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kölyök oroszlán

Szöveges ítélet

Azzal kezdeném, hogy akart a fene Benellit, épp egy Hondáért indultam (CB 500 X), csak útba esett a Benelli tesztnap – és utána már nem mentünk vissza a Hondáért… :D
A kis Leo nagyon jó hétköznapi mindenes „használós” motor. Kisebb-nagyobb túrákra is alkalmas, persze ehhez néhány kiegészítőt nem árt tenni rá. A motor sok maival ellentétben emberi méretű, meglepően széles súly- és testmagasság tartományban is kényelmes. Persze az ülés és sajnos a súlypont is kissé magasan van, és a kormányelfordítási szög is kicsit kisebb, mint az előző motoromon volt, de ezeket is hamar meg lehet szokni, csak elsőre meglepő. Amúgy minden porcikája masszívságot áraszt: a váz miatt még nagy tempónál és erős szélben is példásan stabil; az első futóművel falat lehetne bontani, és ratyi úton is jól teszi a dolgát. A hátulja se rossz, de azt azért hamarabb zavarba lehet hozni. Tologatni viszont nem egy leányálom, rá kell készülni.
A hangjáról külön fejezetet lehetne írni: igazi gyomor mélyéről jövő morgás, amit gyorsítás közben is szépen hallani az ülésből. Nagy rajongója vagyok a sportkipufogónak, de ez az első motorom, amin nem éreztem szükségét.
Nem szereti a túl alacsony vagy túl magas fordulatot: 3.000 alatt kissé darabos a járása, 6.000 felett meg már visít. Ő a közepes tartományban érzi jól magát, ott viszont nagyon és nem is különösebben megerőltető ott tartani, annyira természetesen jön az érzés, hogy rá se kell nézni a fordulatszám mérőre. Kicsi blokkhoz képest egyébként meglepően nyomatékos, a nyomatékcsúcs sokkal alacsonyabban van, mint a többi 500-asnál. Nem csak papíron, de érzésre is, eddig mindenki erősebbnek tippelte. Ezek fényében a fogyasztása is példás, nekem 3,5 körül szokott kijönni, ha nem megyek 100-105 fölé.
Bár a futómű bírta volna, én a terepezést nem erőltettem, mert sajnáltam volna erdőre-mezőre vinni. Az autópálya se a kedvenc közege, 120 az, amivel kimegy a világból, de a 130 már kezd kellemetlen lenni – bár inkább a sofőrnek, mint a motornak, mert a szélnyomás elég nagy és a hangja is kezd ott már megjönni a blokknak.
A gyári gumiról (Metzeler Tourance) is csak jót tudok mondani, most 15.000 km-nél sem látszik/érződik cserésnek, és vizes úton is egész jól teljesít.
További extra, hogy forognak utána mindenhol, mert nagyon szép és legtöbb helyen azért nem része a „szokásos” utcaképnek.
Na de ezek alapján úgy tűnhet, hogy megvan a Tökéletes Motor (ami mint tudjuk nem létezik), úgyhogy azért mondok pár (azért nem túl súlyos) negatívumot is:
- a fényezése baromi gyenge, ahol kapcsolatba kerül a lábammal vagy táskával, ott nagyon ocsmány, karcos és kopott, kellett is vennem rá egy tankvédő gumit emiatt
- ami a legnagyobb bánatom, hogy hideg időre nem való, mert nagyon rossz az időjárás védelme. Plexivel lehet javítani a felsőtest védelmén, de az ágyékod elé nem tudsz mit rakni :(
- a súlyelosztást és a kormányelfordítási szöget is negatívként éltem meg, de ez ízlés dolga
- kicsi a tank (12 l), bár ez is relatív, hiszen a 300 km hatótáv így is kényelmesen megvan
- a LED világítás nem sikerült túl jól: szép éles fénye van, csak sajnos elég kicsi a terület, amit bevilágít. A refi is csak módjával javít ezen.
- a fékpedál elég rossz helyen van és nem állítható: de ez megint lábméret és testalkat kérdése is, nekem kissé kifelé kellett fordítani a lábfejemet, hogy kényelmes legyen
- a rendszámtartó elhelyezésénél fogva látványos, de rázósabb úton hajlamos zörögni
- ez nem a motor hibája és még csak nem is a Benellié, de a magyar szervizek jönnek-mennek, bár ez Pest környékieknek nyilván nem gond, mert a központ stabil már régóta
És a legvégére hagytam a hibalistát, szerencsére nem túl hosszú:
- hűtőtartály sapka repedése 10.000-nél, Aliexpress-ről orvosolva fillérekért
- a pillangószelepek a szívócsőben nem zártak rendesen, emiatt kis gázállásnál rángatott, ezzel a hibával vittem szakszervizbe, ahol javították (kb. 14.000-nél jelentkezett)
- sajnos a gyári lánc keveset bírt, 15.000-nél cserélni kellett – bár lehet, hogy a feljebb említett rángatás nyírta ki
- egyszer csinált olyant, hogy menet közben kidobta az olaj hibakódot és elvette a gyújtást, félre kellett állnom. Utána egyből lehetett indítani, az olajat is ellenőriztük, cserélve is lett utána, minden normális volt. Kérdeztem a szakszervizt, azt mondták, hogy mivel azóta se jött elő, valószínűleg pillanatnyi érintkezési hiba lehetett az olajnyomás szenzornál. Ezért nem is foglalkoztam vele, de utólag visszatekintve nem is lett volna indokolt ezért szenzort cserélni vagy szétszedni a gépet.
Ezeken kívül igazából sosem éreztem azt, hogy „kínai” (vagy ha úgy tetszik, kínai olasz) motoron ülök, nem voltak minőségi problémák, nem tapasztaltam hanyag összeszerelést, gázos anyagokat vagy megmunkálást, az egész motor szépen egyben van.
Tisztában kell lenni vele, hogy nem egy enduro, meg nem is egy pörgős sportos gép, de ha helyén kezeled és arra használod, amire csinálták (kóborlásra meg laza túrázgatásra), akkor nagyon elégedett leszel vele.
Összességében nekem bevált, maximálisan teljesítette az elvárásokat, csak sajnos nem tartott olyan sokáig a kapcsolat, mint gondoltam, mert változtak az igényeim. Mindenkit buzdítok rá, hogy adjon egy esélyt az 500-as Benelliknek, mert rendkívül kellemes társra találhatnak.

Hibalista

- - hűtőtartály sapka repedés kb. 2.000 Ft
- - pillangószelep javítás, kb. 10.000 Ft
- - végül nem romlott el, csak volt egy gyengébb pillanata az olajnyomás szenzornak, ez nem lett javítva

Ide hordtam szervizbe

Az első megszűnt, a másodiknál rosszul rakták össze a tankot és az érzékelőit, amit otthon kellett korrigálni, így ők említésre se méltók...
Végül megtaláltam az ország legjobb fej szervizét a sárvári Palkó Péter Bt. személyében. :) Ha megtartanám a motort, a továbbiakban csak oda vinném.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Versys 650 Következő motorja? F 800 Gs
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Benelli

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.