Keleti Kisoroszlán Körmökkel
Szöveges ítélet
Igen tudom hogy kínai. Igen, tudom, hogy ennyiért szinte már japánt is lehet venni. Igen, tudom hogy mielőtt kínai lett, olasz sz*r volt...
Most, hogy a netszakértők összes érvét átrágtuk, nézzük a motort.
Az a helyzet, hogy kerestem valami aranyos nakedet. Olvastam, kerestem, nézegettem, aztán találkoztam Vele. Naszóval: először is gyönyörű. Az olaszokat sok dolog miatt lehet szidni, de rajzolni, azt tudnak! Aztán jön a hangja. Valahogy sikerült megoldani, hogy kellemesen halk kipufogóval is tud gyönyörűen szólni. Sok nagyobb márka tervezőit elküldeném Pesarioba tréningre, talán kevesebben utálnák az átlag motorost a buherált kipufogók miatt ha a legtöbb gyári legalább így szólna.
És akkor most indultunk el. A motor nehéz. Nem kicsit, nagyon. Feltankolva majd 200 kiló, (ehhez képest az elérhető 6-7sec-es 0-100-at nagyon jónak tartom) de ez csak addig jön elő, míg el nem indulok vele. Kiegyensúlyozni ugyanis valami eszméletlen jóra sikerült, a súlypont is viszonylag alacsonyra került, tehát úgy és oda lehet dönteni, ahogy és ahova a lovasa szeretné. Így utólag azt mondanám tökéletes tanuló motornak: elnéző, mindenben kéz alá dolgozik, és még nem kifejezetten okosan felmért helyzetekből is kihozza a motorost. Ilyen helyzet persze nem sok lesz, a 38 lóerővel nem fogunk csillagokat rúgni - bár a legális sebességtartományt gond nélkül abszolválja. Egy személyyel Kb. 130-ig (GPS) minden fokozatban megindul, 100-ig két személlyel sincs gondja. Ahol elvérzik, az a 150-es (GPS) tempó. Óra szerint 140 körül már nagyon igyekszik a tudomásunkra hozni, hogy itten neki nem lesz jó. Nekem sem, mert 10000-es fordulat felett az addig alig észrevehető rezonanciák már nemcsak a lábtartón, de a kormányon is megjelennek. Országúti tempónál viszont kimegy a világból. A testtartás kényelmes, az ülés puha, a tankot fogni kényelmes.
És akkor most nézzünk pár pontot, ami azért ellene szól: az első az elektromos rendszere. Kb. 800-1000 km-enként garantáltan elmegy benne egy biztosíték, de nem ám tisztességesen kiégve, hogy lássa az emberfia. Hajlok rá, hogy a gyári biztosítékok ilyen nyamvadtak, mert amit kicseréltem, az soha többet nem égett ki újra.
A váltója kattog mint egy veterán krúzeré. Komolyan, méterekre elhallatszik, mikor pld. egyesbe teszem. Eleinte reménykedtem benne, hogy a bejáratással ez elmúlik, de azóta kiderült hogy ez ilyen.
A reflektorán még mindig dolgozom. Valahogyan biztosan be lehet állítani, de olyan helyzetet ahol a tompított és a távolsági EGYSZERRE jól világítson, még nem találtam rajta. Vagy a tompított festi csíkosra az utat, vagy a távolsági lő a Holdba fel. Lehet, hogy nem kellett volna ezt a divatosra szabott LED-et erőltetni. Bár iszonyat jól néz ki...
ÉS - a motor papíron naked, gyakorlatilag nem tudom, mit akart vele a Benelli. A 300-as nakedek pörgése nincs benne. A dinamikája közelebb van a kis cruiserekéhez (gyak. a Honda rebeljéhez hasonlít, csak kb 5x kezelhetőbb). Ezért cserébe (és mert viszonylag nehéz) gond nélkül elmegy két emberrel és meglepően jól bírja a rossz, kátyús utat. Hajlok rá, hogy egy nakednek álcázott mini-túra akar lenni.
A fogyasztása olyan OK - 4 liter körül eszik.
A kicsit több, mint 1 év alatt sokszor gondoltam arra, mit érezhettek az amerikaiak a 80-as években a japán motorokat nézegetve. Remélem a japánok nem követik el az ő hibáikat.
Hibalista
- A biztosíték fogyóeszköz.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | CB400SF | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
