Jó konstrukció, de botrányos minőség
Szöveges ítélet
A betegeskedő, 2 hónapig használt Yamaha Jogom jó áron beszámították, így gondoltam újra veszek egy új robogót, ahogy az a Kymco Agilitymmel már bevált egyszer. Gondoltam kiforrott ez a modell, mégha Keeway cuccokból áll is. Nagy tévedés volt, bár lehet, hogy ha nem túltárolt a robogó, akkor a hibák egy része nen jön elő. Így viszont a 2 év alatt, amíg megvolt, folyton volt vele valami baj.
Előnyök:
- Jó üléspozíció, kényelmes ülés.
- Tettem rá Puig plexit és hátsó dobozt, így jól lehetett használni.
- Nekem a fojtás kiszedéséig 3 litert, utána 3,5-öt evett. Cserébe kifejezetten jól ment, óra szerint megfutotta a 75-öt, és a gyorsulása is kellemes volt. Állítólag Minarelli koppintás (esetleg licensz) a motor. Kár, hogy kínai alkatrészekből van.
- A fékek az első fékbetét cseréje után hatékonyan lassították.
Hátrányok:
- Botrányos megbízhatóság, lásd hibalista
- A műanyagok fél év használat után csálén álltak, a bal index pl. lefittyedt, a szerelő se tudott vele mit kezdeni. A robogó 5000 km és 2 év után lelakottabbnak nézett ki, mint a mostani Vespa ET2-esem 20 évesen, minimum 20 ezer km után.
- Elég csúnyácska a formaterve.
- A teleszkóp új korában is túl lágy volt, hajlamos volt felkoppanni. A hátsó viszont kemény volt, mintha 2 emberre hangolták volna.
- A gyári fojtás kiszedése 30 ezrembe került, a szerelőnek 2 órájába került. Ugyanez a Kymco Agilitynél - márkaszervízben -a CDI-n történő 3 perces fűrészelés volt, 3 ezerért...
A teleszkóp merevvé válása után elegem lett, és a 360 ezer Ft.-ban lévő robogót eladtam egy kereskedőnek 60 ezerért. Életem legnagyobb robogós buktája volt.
Hibalista
- Előrebocsájtom, egy 5 évig túltárolt robogót vettem meg, a hibái zömét szerintem a gumi és műanyagok elöregedése is okozhatta.
-
- - Az első fék a bejáratásnál lényegében nem fogott, a dobfékkel lassítottam. A fojtás kiszedésénél egy betétcsere megoldotta a problémát.
- - A motorolaj 600 km után folyni kezdett belőle. Szégyenszemre megkértek a munkahelyemen, hogy vigyem ki a céges parkolóból, mert láthatóan gyűlt a tócsa alatta. Végül tömítéscserével megoldódott a probléma.
- - A hajtóműből szép lassan elfolyhatott az olaj az első 1500 km-en, mert arra lettem figyelmes, hogy a motor hátsó kereke felől sivító hang jön. Ezt gariban orvosolták.
- - Egy kellemes nyári napon, 50 km/h-s sebességnél egyszer csak leállt. Nem volt vicces, 4 km-t toltam hazáig, miután a körülöttem 50-60-nal haladó autósok között ki tudtam evickélni a járdáig. Kiderült, hogy a dugattyúnál egy seeger esett szét. Nem volt már garis, így motormentéssel együtt 35 ezrembe fájt. Meglepett, hogy annyira nem volt hozzá alkatrész, hogy 3 hetet vett igénybe a javítás. Természetesen a szezon közepén.:( Vettem mellé gyorsan egy Honda Todayt, és azzal jártam, az legalább megbízható volt.
- - Az első teloja annyira puha volt, hogy amikor megláttam egy fekvőrendőrt 40-es tempónál, és erősebben fékeztem, a motor eleje leült, és a fekvőrendőrön felkoppant. A km óra ettől megmakkant. 1 hónap múlva újra ez történt, akkor ettől helyrerázódott az óra. De sajnos pár hónapra rá újra felkoppant a teleszkóp, az óra pedig örökre leállt. A km spirál jó volt, valami az órában eshetett szét. Ezt már nem csináltattam meg.
- - A robogót működő első teleszkóppal tettem el télire, tavasszal működött még, aztán pár hét után arra lettem figyelmes, hogy a tükrök gyakran lelazulnak. Ekkor tűnt fel, hogy a teló egyre kevésbé csillapít.Be is állt egyik nap, így olyan lett, mint egy merev villás bicikli. 5 km-enként meg kellett húzni a tükröt, mert leesett. Ezt se csináltattam meg, hanem 60 ezerért eladtam ezt a vackot.
Ide hordtam szervizbe
Diósdon a kereskedés és szervíz, ahol vettem. A szerelő kifejezetten rendes volt, de a kínai technikával nem nagyon tudott mi kezdeni.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Jog next zone | Következő motorja? | Today |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
