Arany középút
Szöveges ítélet
Használt motort szerettem volna venni, de végül új gép mellett döntöttem, mert talán többet sosem tehetem meg.
Nem bántam meg eddig. A motorról rengeteg tesztet, videót átnyálaztam a vásárlást megelőzően. Szemezgettem egy ideig a Kawa 300-asaival is, de végül a kinézet/nyomaték/kényelem miatt az 500 F mellett döntöttem.
A motor 48 Le, 192 kg, 43 Nm. Sokan mondogatták, hogy "legalább 600-ast vegyél, mert megbánod....". Akkor is, azóta is azt mondom, hogy nekem elég ez a teljesítmény. CBF 125-tel kezdtem és az is elég lett volna, ha 90-ről még tudok biztonságosan előzni ill. 2 személlyel is motorozható lett volna, de hát az egy másik kategória, ezért is váltottam. (Egyébként A korlátlan jogsim van) Nem járok pályázni, nem hajszolom pirosba a fordulatszámmérőt és nem keresem a lámpánál a lehetséges "versenyzőket" gázfröccsökkel.... Hozzáteszem, vidéki rider vagyok és sok lámpa nincs is felénk :)
Elsősorban örömmotorozásra, túrázásra, kanyarvadászatra szántam arra is használom, de ha elkap a gépszíj, miután megnéztem a Vas c. filmet, akkor azért néha visszaváltok és a visszapillantóban mosolyogva nézem a "tömegautók" sofőrjeinek irigy pillantásait (és feleségeik lopva elkapott mosolyát) :) (azért komolyabb teljesítményű autókkal nem kell szembeszállni hosszú távon)
Egyszóval, lehet ezzel is menni...., olyan 150-160-ig, mert innen már lassan kapaszkodik fel 180-ra és nem is ez a baj, hanem a szélvédelem hiánya. Utólagos plexi beszerzését tervezem is, hátha javít valamelyest a helyzeten.
Azért hozzátenném, hogy ezzel a motorral szerintem a 100-120 utazó a reális (számomra) és a kellemes/kényelmes. Innen még bátran lehet előzni utassal is, felpakolva és nézelődni is jut idő :)
Apropó..., kényelem. Szerintem naked bikehoz képest nagyon kényelmes, jól párnázott az ülés (172 cm, 75 kg). 300 km sem gond vele egy seggel, aztán úgyis keresni kell egy kutat lassan. A barátnőm sem panaszkodik a hátsó ülésre, bár tény, hogy (mint minden motornál) itt is többet kell megállni, ha utast is viszünk, hiszen mégis csak "sportos" az a testtartás. (utas esetén az előfeszítésen állítani kell mindenképp, különben élvezhetetlen lesz a motorozás rosszabb úton).
A kipufogó nagyon halk (ezen is szeretnék változtatni a jövőben), a fékek kiválóan fognak és hosszú lejtmenet után sem érezni gyengébbnek őket. Tény, hogy a hátsót jobban kell taposni, de a csúszásveszély nem jelentős, hála az ABS-nek és a kellően erős motorféknek.
A gyári Metzeler gumik nagyon jók! Ha tehetem, a következő szett is ugyanez lesz majd....
A váltó jól eltalált, nem rövidek és nem is hosszúak a fokozatok, egyedüli negatívumként azt tudnám felróni, hogy ha úgy állok meg vele, hogy 6.-ban hagyom és álló helyzetben taposom lefelé a neutralhoz, akkor néha az 5. sebességfokozat után kuplungolni kell egy picit újra, hogy a fogak találkozannak és folytatható legyen a művelet. Ez Pesten néha kellemetlen, amikor pont úgy ér az ember a lámpához, hogy állóra fékezés után vált is pirosról és közben nem váltogattuk vissza... Mindegy... végül is egyéni szoc.probléma és más motornál is találkoztam ezzel a jelenséggel. Cserébe a kocsisorok között nagyon szépen lehet vele lavírozni, ezt segíti a motor filigránsága és relatíve könnyű súlya.
Fogyasztása is elenyésző, hisz közvetlen befecskendezéses. Átlag 3,8 L
Illetve még egy apróság, ami a legtöbb 2 hengeres velejárója: 3000 fordulat alatt kissé rángat a motor, de erre is van megoldás ugye... :)
Ahogy már írtam, ez az első és talán az utolsó új motorom is, de tökéletesen elégedett vagyok mind a kinézetével, mind pedig a teljesítményével. Ha tehetem, az elkövetkezendő 10 évben nem válok meg tőle.
Esetleg, ha nyerek a lottón akkor egy...., de nem.... nem kell másik motor!
Az információ bőven elég, amit leolvashatunk a folyadékkristályos kijelzőről. Nekem személy szerint még sok is. A fordulatszámmérőt azonnal megszerettem, most már az analóg lenne fura.... És a kék háttér is csodaszép egy nyári estén..
Nem vagyok teljesítményhajhász, és koromnál fogva (32) kinőttem már a "villogás" korszakomból is. Ennek ellenére sokan odajönnek az utcán, kérdezgetik "mekkoramikoriévjáratnagyonszépmennyivót?" és nemtől, kortól függetlenül mindenkinek tetszik, ami mindig jól esik az ember kis lelkének.
Ez a motor egy-két kompromisszummal kiváló társ a mindennapokban, akár túrázni indul az ember, akár csak csavarogni egyet szombat délután másodmagával, de nem szabad elfelejteni, hogy nem versenygép és nem is túramotor. Akinek más tetszik, választhat még 2 másik változatból (X,R) nekem ez jött be.
Update lesz majd...
Hibalista
- Szép is lenne...
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream
Gyorsak, precízek, értenek a munkájukhoz, tiszta motort kapok vissza, cserébe kicsit drágák.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | CBF125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |