Valóban hű a nevéhez.
Szöveges ítélet
Naked motort akartam. Sokáig szemeztem a Z750-nel, de aztán az Aprilia szalonban beindították nekem a Tuonot rajta az Akrapoviccal és végem lett. A hangja ezer közül is messziről felismerhető. A futómű és az első fék tökéletes. A hátsó viszont használhatatlan, de nem gond - motorfékkel könnyen kompenzálható és az antihopping is sokat segít. A műszerfal jól olvasható és informatív, a köridőmérőt is gyakran használtam. Hamar meg lehet szokni a minőségi anyagok és a szép műszerfal látványát - később kipróbáltam a Z750-et, de a Tuono után minden tekintetben óriási csalódás volt.
Versenypálya: A Hring célegyenesében olyan 150-től elmennek a sornégy ezresek, de féktávon visszaesek a nyakukba. A futómű tényleg bolondbiztos, kezdő pályázóként olyan helyzeteket úsztam meg, amin magam is meglepődtem. A gumikat viszont lezabálja, de hát ez ilyen. Általában Pirellit használok, nekem az vált be.
Túra: Elég sokat kirándulok vele, simán bele lehet csavarni napi 1000 km-t. A tökéletesen elhelyezett kormány miatt meglepően kényelmes. Nekem olyan 7-8 óra után kezd fájni kicsit a nyakam, de az lehet a hátizsák miatt is, ami kötelező, mert semmilyen tárolórekesz nincs. Illetve az ülés alatt egy tárcányi kis hely, de az beázik.
Város: Oda teljesen alkalmatlan, mint minden sportmotor.
Fogyasztás: Hallottam urban legendeket hat literekről, de szerintem kamu. Nekem óvatos használat (130-160 utazó) 8-9 liter, de általában 10. Versenypályán még több. És ne legyünk álszentek, ezt a motor nem krúzolásra vesszük, hanem csapatni.
Megbízhatóság: A mai napig kötekszik néhány műanyagmotor tulaj, de csak mosolygok rajtuk, meg a zártszelvény kinézetű hátsó villájukon...
Dizájn: Már több, mint tízéves a forma, de nem elavult és elismerően bólogatnak a népek, mikor meglátják (pláne, ha meghallják)
Szociális tapasztalat: Jól felépített, segítőkész, befogadó klub van, ahol könnyű informálódni és akár barátságokra is szert tenni - nekem sikerült.
Összegzés: Aki túrázásra és pályázásra is alkalmas élménymotort szeretne - Számít neki a külső és a hangorgia - és nem sajnálja a benzint, annak tökéletes választás.
Hibalista
- Olajtartály megrepedt.
Ide hordtam szervizbe
Egy ismerős.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | LTZ 400 | Következő motorja? | Multistrada 1200 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |