A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Scarabeo 200 2001 (176)

Scarabeo 200 2001 (176) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Új Scara 2008-as, tökéletes városi menő

Szöveges ítélet

5 év 50 cm3 robogózás (Aprilia Sonic) után döntöttem, hogy jó lenne egy komolyabb teljesítményűre - értsd futómű, fék, teljesítmény – átülni. Mivel én nem csak kizárólag városban használnám, így fontos volt, hogy ne toljanak le 80-90-el a teherautók. 2007 őszén láttam meg a hirdetésekben az új Aprilia Scarabeo 125-eset potom 699.000-ért, már akkor nagyon tetszett nagy kereke, formája és az ára (+ 5 év garancia). Mikor pedig 2008 tavaszán megtudtam, hogy a 200-as (181 cm3) csak 50 ezerrel drágább, nem volt kérdés. Bár képben volt még a Suzuki FL 125 és a Honda Innova 125, elsősorban az ára és még kedvezőbb fogyasztása, fenntartása miatt, de elhanyagolható a különbség és teljesítményben meg óriási a különbség.
A gépről magáról csak nagyon pozitívan tudok nyilatkozni, azt hozta, amit vártam. Nagyon jó futómű, 16-os kerekek, jól csillapítják az út hibákat. Hátul állítható futómű.
A fékek kiválóak, elég csak ránézni, elől 3 dugattyú, hátul 2 dugattyús és fém fékcső!!! Elvileg kombinált fékrendszer tehát a balkéznél lévő behúzására automatikusan elosztja a fékerőt a két kerék között. De én általában mindkettőt használom megszokásból.
A külső távolról, közelről is a minőség benyomását adja, nincsenek elnagyolt részletek.
A világítása kiváló a tompítottal is szépen lehet haladni sötétben, a távolságival meg nappali fényben haladsz, csak ajánlani tudom annak, aki sokat akarja este használni. A visszapillantó tükröket is csak dicsérni tudom.
A teljesítménye nagyon kielégítő, kényelmesen lehet haladni 90-110 között, itt még van erő az előzéshez is, a motorja új fejlesztés 4 szelepes DOHC motor, 19 LE. Alapról nagyon jól húz és itt fél/negyed gázzal megoldom azt, amihez a kicsinél csumázni kellett. 60-70-ről előzni két autót vagy buszt is gyerekjáték., 80-90-ről is lehet előzni, de ott már több idő. A végét egyszer néztem 130-ig ment (100 kg-om alatt), lehet ha tovább kínzom többet is ment volna. A 120-at könnyen eléri (onnan már lassan nő a sebesség) és hosszú távon is tudja tartani - nagyon jó az egyenes futása - bár én nem szeretem ennyire pörgetni.
A jogsimat egy Majesty 180-al tettem le, tehát azzal tudom összehasonlítani. Alapról nagyon jól húzott az is, de 60-70-ről, amennyire lehetőségem volt próbálni, elég gyéren gyorsult. És körforgalomban kanyarodásnál nagyon éreztem a súlyt a Majestynál, be akart dölni a kanyarba, ennél ezt nem tapasztaltam. Szűkívű kanyarokat is jól lehet vele abszolválni.
A fogyasztása olyan 3 liter körül, legtöbb amit mértem 3,3 (nagyrészt város + vidék), de mértem már 3 liter alatt is. De gondolom 3,3-nál többet is megtudnak vele etetni az agyament gyorsulási donorjelölt utcai harcosok, bár azok szerintem nem ilyet vesznek.
Széles az üléslap, kényelmes, nem ülöd el magad gyorsan és egyenes háttal ülsz, a régi kis csettegőn már 30 km után szét akart szakadni a hátam, itt is érzem egy idő után a hátam/derekam, de nem veszélyes. Egyedül azt bánom, hogy nem alakítottak ki előre egy döntött lábtámaszt a műanyagidomban, mint a Majestyn, akkor lenne teljes a kényelem, bár szerintem ezért is a nagy kerekek okolhatók, mint a kicsi ülés alatti rekeszért, de hát valamit valamiért.
A spórolás nem nagyon vehető észre a motornál, talán csak a gumin, amely valamilyen kínai, ennél biztos csak jobbat találsz hozzá. Az ülés alatti tároló nem túl nagy, még egy nyitott sisakot sem igazán lehet beletuszkolni, de így is elegendő a szükséges dolgokra, nem kell mindig hátitáskával járnod, mint a púpos sport motorosoknak, a kesztyűtartó pedig szigorúan csak max. egy pénztárca, kulcsra elegendő. Ezenkívül könnyedén hátulra feltehetsz egy dobozt is.
Szépek a kijelzők, van benne óra – ez nagyon praktikus, 2 napi számláló, töltés kijelzés és hőmérséklet mutató, ezeket a kormányról lehet vezérelni.
Az előzetes prospektusokban 8 l-es üzemanyagtartályról írtak, de nagyon megörültem, mikor kiderült, hogy a valóságban 9,5 l-es a tartálya (3l liter a tartalék), ami kb. 300 km-re elég és olyan 200-nál villan ki a tankolásra figyelmeztető lámpa.
A gyári szélvédő olyan 70-80-ig véd, bár sok függ a magasságodtól, ez lehetne egy picit magasabb, de lehet hozzá magasítottat kapni.
A szerviz költségek kicsit magasabbak mint más márkáknál, de szerintem akkor is megéri az 5 év garancia miatt. Első 1000-es szervíz 12 ezerbe került. Szerviz: 6000-ként vagy évente.
Szerintem egy nagyon jó kis túrarobogó, amellyel egy 100-200 km-es túrát is be lehet vállalni és sem teljesítményre, sem kinézetre nem vallasz szégyent. Elővárosi ingázásra is kiváló szerintem, 30-40 km-ről bejárni, de autópályához kevés a teljesítménye, nem odavaló.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Ócsai Zoltán, Cegléd, jónak tűnik, bár sok tapasztalatom még nincs

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.