A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Pegaso Factory 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tudnak az olaszok, ha akarnak.

Szöveges ítélet

A Simson után úgy döntöttem, soha többet egyhengerest - annyit volt a kezemben az NGK, hogy már azt hittem ez így normális. Aztán mégis maradt az egy dugó...

Egyenes háttal ülhető motort kerestem, ami viszonylag könnyű, nem túl magas, megbízható, szép, és egy parkolóban nem csak a rendszámáról lehet felismerni. Néztem Hondát - XL700V, de a kiváló japán technika sajnos japán dizájnerek kezén ment át, így nem találtunk egymásra. A Pegaso-t már korábban is észrevettem, és a Factroy kivitel helyből meg is tetszett - mert hát a kék kerekű alapkivitelt a mai napig nem értem... Majd a Mile Motor úgy döntött akciózik, összecsomagolták a Pegaso-t egy robogóval és napokon belül megrendeltem a gépet.

Jó és szép anyagokból van összerakva, szerintem jó minőségben is, bátran lehet nézegetni percekig anélkül, hogy bántóan gyenge megoldásokat látna rajta az ember. A blokkja a Yamaha XT660-ból származik, ha jól tudom áthangolták egy kicsit az olaszok, de ettől még a megbízhatósággal nincs hiba. Egy hengere van, nincs mese, rezonál. Nem kicsit. De csak akkor fárasztó, ha autópályán állandó sebességgel halad az ember, országúton változó gázállással ki lehet vele menni az ... országból. Sokat segít a motorozhatóságában a fogyasztása, nehéz vele bátran 250km-nél többet menni egyszerre, mert a fogyasztásmérő bekerget a benzinkúthoz. El sem tudom képzelni olasz barátaink mérési módszerét a tartalék üzemanyag mennyiség meghatározásához, mert a 15 literes tankba még nem tudtam 14-nél többet tankolni, mert a pániklámpa már 11 liter elégetése után kigyullad és elveszi az ember kedvét a kísérletezéstől, nehogy az út szélén kelljen porzó tankkal integetni a többieknek. A műszerfal kedvesen elkezdi számolni a tartalékból már megtett kilométerek számát, csak éppen átlagfogyasztás mérést nem sikerült a szerkezetbe belecsempészni, aki ilyet akar, vegyen Shiver-t. A blokkban van egy kis ellenállás az egyenletes 3000-es fordulatszámmal szemben - ami pedig 5-ös fokozatban pont az országútra szabályos sebességet enged – ilyenkor időnként olyan, mintha kihagyna egy-egy ütemben a blokk. Ezen egy Iridium gyertya 6000Ft-os beszerzésével lehet javítani, de kiküszöbölni nem.

A vázgeometria szerintem jól el lett találva, nagyon szeret dőlni, inkább vissza kell fogni, mint rákényszeríteni a kanyarívre. 100 felett teljes gázelvételnél hajlamos beszitálni a hátulja, de ez még nincs tisztázva, hogy ez mennyire függ a hátsó felfüggesztés beállításától. Mindenesetre javasolt megfeszíteni az állítható hátsó rugóstagot – jobb az úgy, pályán meg pláne. A szélvédelemről annyit, hogy első vidéki utamról visszafelé jövet már telefonon megrendeltem a kiegészítő plexit, amitől nagyon kényelmes lett a gép, és még az esztétikát sem vágta agyon.

Nyomatéka pont elég van, városban kifejezetten élvezetesen lehet vele haladni, nyugodtabb természetű motoros kollégáknak a 2-es fokozattól is elég használni a motort. A gumikról el kell hinni, hogy tapadnak, de mondjuk ezt nem érdemes hidegen is komolyan venni, mert 15-20 fok alatti reggeli induláskor a hátsó kerék hajlamos megcsúszni gyorsításkor és fékezéskor egyaránt. Az első fék a Factoy kivitelben más, mint az alapban, nagyon komoly és tökéletesen adagolható a fékerő, szó szerint egy újjal elég használni, természetesen nem ez a javasolt megoldás. Jó a hangja így is, de tényleg. Ennek ellenére egy Akrapovic előbb- vagy utóbb rákerül, mert amióta egyszer hallottam hogy szól, nem tudom elfelejteni.

Összegezve jó szerkezet, szeretem.

Hibalista

- Gyárilag ferde volt a kormánycső, ezt garanciában javították. - Egy rendszeres hiba az üzemenyagtank feletti tárolórekesz rugójának kicsúszása a helyéről, rendszeresen javították.

Ide hordtam szervizbe

Mile Motor Dunakeszi - Nehezen értjük egymás szavát...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Aprilia Balatonboglár - A jószándék és hozzáértés szerencsés kombinációja.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? SR50b Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.