toporzekolo vaddiszno
Szöveges ítélet
alacsony vagyok (165 cm) es 75 kg - nyitott enduro sisakban siman mentem vele 210-et esoben . kell ennel tobb a szelvedelemrol ?
kenyelem - balatonfured - misano egy huzasra . lazan .
a futomu hihetetlenul jo , fekek csodalatosak (egy garnitura gyari brembo betet 30 euro a polo-bol - itthon valami huszonezer ft)
a fek elettartama rovid , mert nagyon vekony - igy fix a nyomaspont , tokeletes az erzes es a futomunek hala felegyenesedesi hajlama nincs . a csuszokuplungnak koszonhetoen szabadon csuszkalhatsz vele keresztbe mint egy supermotoval - kanyarba be , es kanyarbol kifele is , de ezt mar a motor csinalja . aki biztonsagos erzest keres az mast vegyen - ez a gep folyamatosan jelzi hogy mi tortenik - erzed az aszfaltot , erzed a kavicsokat , tudod hol tartasz a tapadassal - fantasztikus a visszajelzese - barmikor tudod mit tehetsz meg - meddig mehetsz el - es meg akkor is megbocsajto ha ezt mar a fizika reg nem indokolja - segit megtanulni motorozni , eljutni barhova :)
nem fuggsz a dealertol , mindent meg tudsz csinalni otthon - es ez vagyonokat er - teljes szerviz dokumentacio , alkatresz katalogus hozzaferheto a net-en - klubja , levelezo listaja van (angol es magyar is) minden alkatresz ami fogyhat szabvanyos , nem egyedi (pl gyari fekkar 28000huf , barmelyik allithato bremboval kompatibilis - 20 euroert) skf csapagyak
gyari alkatreszek - bukocso 50Khuf
egyedi haspancel - lenyeges ha terepen is vadulni akarsz vele - kaphato hozza alacsony ules , emelt sarvedo is .
egyedi markolatfutest epitettem bele , mert a gyari markolat annyira kenyelmes hogy nem akartam valtoztatni rajta .
a gyari labtartokrol leveheto egy csavarral a gumi , igy kenyelmes enduros fogazott fem labtartod lesz .
a hatso ules leveheto es rakodoressze alakithato - itt elfer egy mammutnyi cucc .
a teljesitmenye eleg - kicsit kinyitottam az injektort (tuneboy/edit sw) igy a vegsebessege 213-rol megnott egy picit - nem tudom mennyire , de turara malhazva 226-nal (gps szerint) meg gyorsult autopalyan . ennek a sw-nek hala minden gyari hibakodot olvashatok , torolhetek . injektor , gyujtas terkepet cserelhetek es nem fuggok a kereskedotol (tobbseguknek nincs gyari axone2000 diag szamitogepe - csak bokdosik a gepet)
baromi stabil - csak 210 felett imbolyog egy picit ha nagyon fel van pakolva - de aki ennyivel szeret turazni az vegyen hayabusat :)
szamomra egyszeruen tokeletes motor - vettem egyet (18000km) aztan megegyet (33000km) ez most is megvan , es van mellette egy harmadik - amit kicsit at keszulok szabni hogy megepithessem belole az eredeti aprilia mana prototipust - a supermoto-k utodjat - az elso hypermoto-t :)
terepen is jol viselkedik , de elotte kicsit at kell fesulni boven legyen nyomatek
amihez hasonlitom (amim volt elotte): aprilia etx 125 , replica , futura
honda xl 250-600
xr600
vfr750
gl1000 (megvan meg)
suzuki gsx 550 , gs 1000 , dr 750 (megvan meg - a legjobb mindenre hasznalhato motorom varoson belul es terepre csak hoszu tavon es pakolasban marad el a capotol)
a dr-rol evekig probaltam valtani - semmi nem ert fel hozza
a vara csalodas volt , a tigger kidolgozasa nem nyert , a dl egyszeruen nem jott be , a gs kivulrol tetszett , de nem nyert az ara es a tomege , magassaga , gazreakcioja miatt - vegul megjott a capo es elsore nyert . aztan az injektor atszabas utan uj , jobb motorom lett - bamulatos alacsony fordulati nyomatekkal .
nincs utodja - a buell ulysse erdekelt , de kiprobalni sem lehetett eddig , ennyire jo nem tud lenni szerviz es injektor szempontbol .
a capo nemetorszagi viszonteladasi arai a crazy frog alatt vannak - nagyon olcson , nagyon sokat tudo motort vehetsz .
Hibalista
- elso kerek jobb elso szimering - gyarilag a tavtarto sorjas - ha a szimeringet csereled az elso olajcsere utan , akkor orok eletu - 300huf ha nem akkor csapagyat is kell majd - de en a csapagyat 450huf-ert vettem - europai motor , skf csapagyakakkal :)
- uzemanyag gyorscsatlakozo - veszelyes , benzin omolhet a blokkra , kipufogora . negy darab kb 15000huf , kotelezo visszahivas van ra az usa-ban , a magyar dealer nem is akar hallani rola . ugyanez a COLDER muanyag csati van a bmw , ktm egyes tipusain .
- onindito rele - yamaha gyartmany , csak az aprilianak egy alulmeretezett verziot adtak el - virago kompatibilis - csatlakozo szerint is . termeszetesen garancialis csere volt .
- KTM gyartmanyu huto - a felso felfogatasat femragasztoval raktak ossze a gyarban (gondolom a ktm hasonloan aggodik az aprilia megbizhatosagaert mint a yamaha es a colder)
-
- ezek a meghibasodasok egyike sem okozta a motor uzemkeptelenseget - a huto felfogatas csak egy pici holtjatekot engedelyez , nem mozdul el , az oninditorele nemi kopogtatasra megjavulhat , vagy egy huszassal rovidre zarhato ha nagyon nem akar inditani , a csapagy zajong mielott kifekudne , az uzemanyag csatit a szerelo fogja eltorni az olajcsere utan osszerakaskor - ekkor van csak igazan terhelve .
- teleszkopolaj - 7500km utan csere - es utana lehetoleg ne vard ki a gyari ajanlas 22500km-t , csereld 15000-enkent - meghalalja , nem nagy munka ha tudod mit csinalsz - a hasznut-ban 553ccm-van irva , a szervizkonyvben 750ccm - ez utobbi a jo ertek . gyarilag talan 5-ossel szerelik - tizes v 15-os kell ha nagyon eszetlenul akarsz vele menni :)
-
- a gep egyszer sem hagyott cserben
Ide hordtam szervizbe
NATIX kft kecskemet . az itteni kalandjaimat inkabb nem irom le .
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Bekescsaba aprilia dealer - a regi rendben volt , az uj dealer is kedves , egyszer sem mertem bevinni , masok tapasztalatai alapjan
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |