A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Leonardo 150 1996 (150) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Többet töltött szervizben mint amennyit ment...

Szöveges ítélet

Nem tudnám egyértelműen azt mondani hogy egy rossz motorról van szó, mert amikor ment akkor nagggyon ment de valamiért keserű a szőlő. Amikor megvettem úgy örültem neki mint majom a farkának, mert már vagy egy évvel előtte kinéztem magamnak. Aztán az első pár apróság kissé felébresztett a mámorból, de még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget nekik. Gondoltam aki használt motort vesz, az készüljön fel rá, hogy néhány dolog el fog romlani...

Aztán elromlott még néhány dolog, és már többet költöttem rá mint amennyit szerettem volna. Most már ott tartok hogy eladnám az egészet a fenébe! Az előbukkanó, és néha megújuló problémák nem időrendi sorrendben: Vízhűtés előremenő cső eresztett (toldásnál), egy bilincs megoldotta a problémát; Gázbovden kifli a gázkar alatt kinyílt, komplett cserélni kellett a bovdennel együtt, kb 2.000,- Ft-ból megvolt de szét kellett szedni a fél motort; Automata szívató műanyag(!!!) kupakja ki tudja hogyan de leugrott, és ettől nem volt hajlandó elindulni. Egy fél napom ráment mire rájöttem mi a baj, de miután visszatekertem tette a dolgát (Állítólag ez viszonylag gyakran elfárad, valami konstrukciós hiba miatt); Blokk alól csöpögő furcsa anyag, mint kiderült fagyállós hűtőfolyadék. Egy légtelenítő csavar (nem biztos, de nem jöttünk rá hogy mi lehet) meghúzása után már nem volt gond. Baromira nem értettük a szerepét, mert alacsonyabban van mit a hűtőradiátor a motor elejében, tehát nem igazán tudom hogy miként lehetne itt légteleníteni?; Vízpumpa zajos, mit lehet tenni: kicseréljük. Na persze nem csak két csavar tartja, rendesen szét kell borítani hozzá a motort (ezt konkrétan nem én végeztem, inkább szerelőhöz vittem), és potom 40.000,- Ft-ból meg is volt a dolog, bár ebben benne volt még néhány apróság is pl: főtengely csapágy csere... ha már egyszer szétszedtük.

Most ott tart a "drágám" (és ezt szó szerint kell érteni) hogy a kipufogó egy gödörben elfáradt, amitől kellemesen traktoros hangja lett. Valami szétesett benne de az új drága (20-25 ezer), így maradt a szétfűrészelés/meghergelés/összeheggesztés történet. Még nem estem neki, de azt mondták a nálam nagyobb szakik, hogy lehet hogy katalizátoros :(

Mivel nagyon keveset használtam (mindössze alig 2-3000KM-t!!!) nem gondolom hogy ennyi mindent kellett volna cserélnem. Nincs nagy motoros tapasztalatom de szerintem ez rettenet, az legalábbis nem indokolja hogy széthajtottam volna.
Bár utólag nehéz megítélni, de szerintem többet volt a szerelőnél (vagy nálam szervizelés alatt) mint amennyit használtam volna, pedig alapvetően azért vettem hogy menjek vele.

Néhány pozitívum: Rengeteg dolog belefér a sisaktartóba mert hatalmas, mindenféle tuning nélkül viszi a 110-et, sok alkatrészt lehet hozzá beszerezni bontott verzióban (ami ugye olcsóbb), a plusz erő miatt kisegít a balhésabb helyzetekből (is).
És néhány negatívum: A műszaki megbízhatóságát fentebb ecseteltem, szerintem magas (184 centivel és 93Kg-al éppen csak sikerül teli talpakkal megállnom a pirosnál, fél lábbal kényelmesebb), könnyen kidobja a valagát egy kanyarban mert szerintem nehéz a fara (persze lehet hogy csak a gumik miatt érzem így), a víztartályt csak úgy lehet feltölteni (vagy egyáltalán megnézni) ha leveszem az orráról a burkolólemezt, a műszerfal világítása eddig kétszer kiégett de ezt ledekkel könnyen orvosoltam, amikor csordultig töltöm a tankot (kb 8 liter) akkor az első tíz kilométeren irdatlan benzin szag terjeng, és megállásnál megjelenik alatta egy szép folt (ez persze később megszűnik ahogy fogy az üzemanyag, vagy nem kell teletölteni). Szerintem a fogyasztása is lehetne jobb mint 5.5-6.0 liter, hiszen egy 600-as motor "zabál" ennyit, de ezt betudom az ezeréves agyonhasznált technikának.

Biztos vagyok benne hogy ez egy jó kis motor (lenne), de én nem tudtam rendesen élvezni. Összegezve túl sok mindent kell rajta javítani, szerelni, bütykölni hogy egyáltalán menjen, de mire végeztem valamivel, addigra elromlott valami más :P Lehet hogy rossz a konstrukció vagy csak az előző gazda volt gondatlan, de ez már sosem fog kiderülni. Bármihez is nyúltam egyébként, előtte le kellett szednem egy csomó műanyag burkoló elemet, mert mindent módszeresen eltakartak a tervezők. Egy egyszerű alapjárat beállításhoz is legalább két csavart és egy műanyag lemezt kell leszerelni hogy egyáltalán hozzáférjen az ember, de még ekkor is pici kezűnek kell lenni mert alatta is szűk a hely. Nem tudom hogy más hasonló motorok hogyan vannak megoldva, de ez sajnos szerelhetőség (és az én szemszögemből szerethetőség) szempontjából horror! Imádok motorozni, de valószínűleg annyira fogok örülni mikor eladom, mint amennyire akkor örültem amikor megvettem. Ha majd megveszem a következő motoromat, akkor az Aprilia nálam egy pont mínusszal indul...
Mivel amúgy is nagyobbra vágyom valószínűleg Suzuki DL650 vagy BMW F650, esetleg Yamaha TDM800/900 felé fogok kacsintgatni, de az eddig esélyesnek számító Aprilia Pegaso Strada (vagy Pegaso i.e.) sajnos kiesni látszik a pikszisből...

2009.03.26. Hála égnek már az olajgomba is kipurcant, de hogy ezen én miért nem lepődöm meg... Persze nem nagy tétel, 4.000,- Ft az új, de akkor is idegesít.

2009.04.08. Kimaradt a múltkori leírásból az első teló szimmering csere olajjal együtt, meg hogy át lett húzatva az ülés, mert valaki kiégette cigarettával (a barom). De ez csak "hab a tortán"...

2009.10.20. Megadta magát a vízpumpa, és valszeg a szimmering sem az igazi, mert elfolyt a hűtőfolyadék némi olaj kíséretében. Mehet a szerelőhöz...

2010.04.10. Kissé átnéztem a gépet a tavaszi zsongás előtt, és kapott egy új gumit meg egy új akkut. Utóbbi valszeg jó régi lehetett, mert télen csak komoly ráolvasás meg töltés után volt hajlandó éledezni, és egyszer szarban is hagyott. Ezek persze bármelyik motoron éppen így tönkremehettek volna és ez természetesen nem a motor hibája, csak hát ugye ez is pénz!

2010.06.10. A vízpumpa újra elhalálozott, de erről kivételesen egy hangos kattanással értesített. Eleinte azt hittem hogy valami kavics került a szíjhajtáshoz mivel nem láttam semmit, de másnap kiderült a turpisság mert felforrt a víz. Úgy tűnik ennek a típusnak gyengesége ez az alkatrész. Ha már szétszedte a szerelő akkor megnézte hátha van más is és utána állított az immáron kissé kopogó szelepeknek (a nagyobb hő miatt elmásztak), meg közölte hogy a vezérmű lánc lassan cserés lesz. A bontott vízpumpa, a tömítés készlet meg a munkadíj együtt volt 11.000,- Ft

2010.08.20. ELADTAM! Nem lesznek miatta álmatlan éjszakáim, de be kell vallanom hogy a vele való motorozás élménye hiányzik. Akár mennyire is "hisztis kurva" volt a vas, amikor sikerült mennem vele az igenis jó volt. Lassacskán megint el kezdett kopogni a motor ami állítólag szelep állítást követően megszűnt volna, de mivel a vezérmű lánc is cserés lenne így már nem volt kedvem foglalkozni vele: elegem volt belőle! Nem voltam szemét, az új gazdinak minden apró hülyeségét elmeséltem, és még így is kellett neki... mostantól ő "tartja karban". Eddig cirka 10-12.000 KM-t sikerült belepörgetnem, így nagyjából kiismertem a vasat. Lehet hogy az olaszok robogós nemzet de én köszönöm nem kérek belőlük, a következő motorom japán lesz!

Hibalista

- Vízhűtés előremenő cső eresztett (toldásnál); Gázbovden kifli a gázkar alatt kinyílt; Kipufogó egy gödörben elfáradt (valami szétesett benne); Automata szívató műanyag(!!!) kupakja ki tudja hogyan de leugrott; Első teleszkóp szimmeringek; Ülés áthúzatás; Blokk alatti légtelenítő csavar (nem biztos, de nem jöttünk rá hogy mi lehet); Vízpumpa, amit okosan a főtengelyre szereltek (csak hogy egyszerű legyen cserélni); Főtengely csapágyak; Kipufogó (szétszedtük és meg lett hegesztve) 2009.03.26. Kiegészítés: Olajgomba; 2009.10.20 Kiegészítés: Elhalálozott a vízpumpa, és elfolyt a hűtőfolyadék. 2010.04.10. Kiegészítés: Akku csere, Hátsó gumi csere. 2010.06.15. Kiegészítés: A vízpumpa kb 2-3000Km-ig bírta és egy hangos kattanással megint elhalálozott.

Ide hordtam szervizbe

Norbi. Kis és nagymocikat is szerel, nálam nagyobb szakértelemmel (de nem mint szerviz). Nem vagyok benne biztos hogy mindig az lett kicserélve amit ki kellett cserélni. Alapvetően mindent megcsinált amit kellett, de sajnos egyszer sem siette el a dolgot, volt hogy 3 hónapot várt a motor egy vízpumpa cserére! Ennek okán nagybátyám és Én magam is szereltük néha. Háááát amit tudtunk megoldottunk de ha nem sikerült mindent, akkor vittük Norbihoz.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Zsolt. A Balatonföldvári Honda márkaképviseletet erősíti, és egyszerűen arany keze van. Nem kertel ha meg kell mondani mi fáj a mocinak, és azt is kiadja magából ha éppen nem tetszik valami. Kár hogy nem találtam rá előbb, lehet hogy sok bosszúságtól megkímélt volna...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 22500
Megbízhatóság (3) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja? Lóvé hijján csak egy Suzuki GN-125
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.