A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Sportcity 250 Cube 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Több, mint aminek látszik

Szöveges ítélet

Formára egy XXL-es 50 köbcentis robogóra emlékeztet. Távolabbról könnyen annak is hihető, egyedül a rendszám lehet gyanús. Közelebbről már feltűnik a mérete és a 250-es felirat is. A karcsú forma előnyös városban és a viszonlyag kis súlya miatt könnyű a sorok között előrefurakodni.
Semmilyen robogós múlt nélkül, 30 évesen, A kategória megszerzése után döntöttem a Sportcity mellett. Hasonló adottságokkal rendelkező robogókkal összehasonlítva kimondottan kedvező az ára.

Teljesítmény:

22 lóerő, kb. ugyanennyi Nm és 148 kg. Kezdő motorosként stresszmentesen kihasználható, nem lep meg kezelhetetlen helyzetekkel, 100-ig élvezetesen gyorsul, felette már nem annyira. Végsebességről nem tudok nyilatkozni, az órája többször mutatott már 140-es értéket is, de a valóságban ez legalább 15-el kevesebb. Egy hiteles adatom van, a zsebemben tárolt GPS 118 km/h-t jegyzett meg egy túra során. Ez biztos nem a végsebesség, egy előzés során történhetett, saját óra szerinti adatot nem tudok hozzá rendelni. Szívesebben haladok vele 80-90-el, ha nem sietek sehova, ez a legkellemesebb tempó. Szélvédelemről gyakorlatilag nem beszélhetünk, a kis légterelő inkább tekinthető a műszerek árnyékolójának. A menetszelet a mellkasra, a vállakra tereli, ezért nagyobb sebességnél egy idő után a vállak és a karok fáradnak el. Tempósabb utazósebesség óra szerint 100-110, ilyenkor a GPS 90-95 km/h-t mutat.

Fékek:

Elől dupla, hátul egy tárcsa van, hozzá fémbevonatós fékcső. Látványra impozáns, hatásfoka több mint kielégítő. Állítólag 2,7 másodperc alatt képes 100 km/h-ról megállni. Mivel nincs összehasonlítási alapom, csak azt mondhatom, hogy nincs vele gond, soha nem éreztem, hogy egy kicsit is kevés lenne. Egyetlen idegesítő élmény, hogy fél éves korában fékezéskor elkezdett nyikorogni. Ez a hatásfokát semmiben sem befolyásolta, csak nem éppen bizalomgerjesztő nyikorgó fékekkel átengedni a gyalogosokat a zebrán. A szervízben azt mondták, hogy ez van, nem igazán tudnak mit tenni. Szerencsére csak pár hétig tartott, azóta hangtalanul működik.

Futómű:

15-ös kerekei vannak, hátul 120-as gumival. Nagyon jó az egyenesfutása és az iránytartása, egy 125-ös, kisebb kerekű Vespához képest maga a nyugalom. A futómű eléggé feszes, a sima utat kedveli, 100 felett is stabil marad. A kanyarokat csak rossz minőségú úton nem szereti. Ha bedöntve fut rá valamilyen úthibára, a hátsó futómű hajlamos egy kissé belengeni. A kerék marad az íven, csak a test mozdul meg egy pillanatra. Semmi olyan, amivel egy kezdő nem tudna megbírkozni, csak éppen a biztonságérzetre hat kedvezőtlenül.

Városban:

Egyértelműen itt a legjobb. Karcsú, könnyű, nagyon fürge, jók a fékjei. A tükrök magassága az autóké felett van, a kisteherautókéval viszont egy szintben. A műanyag házon szerencsére a kisebb találkozások nem látszanak meg, és a tükör sem állítódik el. Nagyon kellemesen lehet használni, egyáltalán nem remegnek, csak a holtterekre kell odafigyelni. Robogó létére sajnos még a nyitott bukó sem fér el az ülés alatt, de lehet, hogy csak az én fejem ekkora dinnye. Elöl egy zárható rekesz található, ahonnan a telefont vagy a GPS-t is lehet tölteni.

Városon kívül:

Egyes meghatározások szerint túrarobogó, és ezzel egyet kell értenem. Még akkor is, ha erre vannak alkalmasabb nagyrobogók is. Egyrész nincs szélvédője. Ez engem kevésbé zavar, inkább elviselem a menetszelet, mint egy bogárhullával borított, a látóterembe bezavaró plexit. Egyedül télen jönne jól, ha nem lenne cúg.
Több túrán kísért el, és összességében nagyon elégedett vagyok vele. Autópályára nem érdemes vele menni, hosszú távon kegyetlenség kinyomni a szemét. 100-110-el pedig rém unalmas ott utazni. Országutakon viszont a világból ki lehet vele menni. Bejártam vele a Balti-országokat, végig megbízhatóan, gond nélkül teljesített. Napi 650 kilométert nyugodtan be lehet vállalni, aki szeret motorozni, annak nem okoz gondot. Előzgetni könnyebben lehet mint egy kisautóval, ráadásul az autók felett át lehet látni. Egy erősebb forgalmú szakaszon sem idegőrlő a vezetés.
Egy gyári hátsó dobozba rengeteg dolog fér. A doboz azonban a tartójában folyamatosan cincog az útegyenetlenségek hatására, ráadásul a folyamatos rázkodástól a doboz zárszerkezete menet közben kiesett és örökre elveszett.

Fogyasztás:

Átlagosan 3,15 liter a fogyasztása. Városban kevesebbet fogyaszt, 3 liter körül, egy tank 280-300 kilométerre elég. Városon kívül viszont 3,5-re emelkedik, ilyenkor 250 kilométerenként tankolni kell. Télen, hideg időben mértem már 4 literes fogyasztást is.

Fenntartási költségek:

Gondolom sokakat inkább ez a rész érdekel. Hát íme:
cascó: évi 90 000 forint
kötelező: évi 10 000 forint
gépjárműadó: évi 4 800 forint

Szervíz: 6000 kilométerenként Dunakeszin a márkaszervízben végzik el az éppen esedékes karbantartást.
1000 km-es szervíz 18 818 forint volt
az első hatezres 20 880 forint
a második hatezres már 50 168 forint.

5 év gyári garancia van, jelenleg 14 ezer kilométer van a robogóban és 1,5 éves. Ami engem zavar az a 6 ezrenkénti szervízintervallum. Nagyon kevés, emiatt komolyabb túrák csak nehezen szervezhetőek.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Aprilia, Dunakeszi

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? Dorsoduro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.