A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Sr-50 Ditech 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerelemből igazi szopóroller

Szöveges ítélet

Mikor megszereztem a kismotor jogosítványomat, megkértem apámat, hogy újítsuk fel a tőle megörökölt simsont.Ő erre azt válaszolta, hogy felejtsem el, annak a motornak vége, ő nem akar rákölteni egy fillért sem, van jobb ötlete.A kollégájának van egy eladó apriliája, ha jól sikerül a bizonyítvány, akkor megkapom azt.Jól sikerült, így hát elindultak Miskolcra a kollégához, ami innen a legrövidebb úton is 260km, de meglett a drága.
Mikor hazaértek, és megláttam, rögtön szerelmes lettem.Gyönyörű volt, vigyáztak rá.Pár apróbb hiba volt rajta de nem érdekelt, nem volt új, csak nekem.Pöcc-röff, gyönyörű volt a hangja is.Ez nyár elején volt, mondanom se kell, mivel ment el a nyár.Folyamatosan motoroztunk a haverokkal a környéken, amikor csak időnk meg persze zsebpénzünk engedte.A legjobb barátom is akkor kapott egy aeroxot, ő azzal, én az sr-el, és mentünk.Lányokhoz, edzésre, vagy csak este egy üdítőre a központba.Imádtam, volt olyan hét hogy minden nap fényesre suvikszoltam.
Aztán jött az ősz, új iskola.A szomszéd városban kezdtem, és mivel tőlünk messze van az állomás, hát vele jártam ki.Jött a tél, majd ismét a tavasz, előkerült a motor, és jött vele a baj is csőstül...Talán az első hónapokban nem volt még baj, de aztán egyszer csak megállt alattam.Leálltam oldalra, és egy nagy benzintócsát láttam a motor alatt.
Irány a szaki, injektorhiba.Oké, csere.Egy hónap múlva az ac-pumpa adta meg magát.Oké, csere.Majdnem eltelt két hét, ekkor az aksi szarta össze magát, csere, majd ismét két hét múlva az önindító szart be.Nem tudtam mire vélni a dolgot.Ekkora már belekerült majdnem 5 ezer km, ami nem kevés, de aktívan volt használva, de ugyanolyan aktívan is volt szeretve.
Fájt, hogy mindig van valami baja, mert szerettem.Nyár végére több mint 70 ezer forint csúszott bele, csak alkatrészben.Oké, gondoltam magamban, már nem lehet semmi baja.Hatalmasat tévedtem.Ősz végéig lett még egy ac-pumpa csere, és egy hátsó fék felújítás, mert az is megadta magát, pedig az alig volt használva.
Aztán történt hogy egy reggel lekéstem a vonatot, suliba meg csak be kell érni valahogy.Fel a motorra, indulás.Mire odaértem a 20km-re lévő szomszéd városba, furcsa hangja volt.A rázkódástól meglazult a kipufogó, és elégett a tömítés.Oké, no para don't fos, szépen hazajöttem vele, vettem tömítést, kicseréltem.Ez hétfőn volt, szombat este az utcánk végén leszakadt a kipufogó.Először arra gyanakodtam hogy csak megint a tömítés az, de mikor jobban szemügyre lett véve, megláttuk hogy mi a baj.Kiszakadtak a csavarok.(Mai napig nem értem hogy, elég stabil cucc volt.)
Rendben, megcsináltuk, de ekkorra a szeretetem és imádatom elkezdett átcsapni valami másba.Eljött a tél, hidegek voltak már, de hó még nem esett, így hát még mentem vele.Egy este, mikor elakartam indulni haza, nem bírtam meghúzni a gázkart, be volt fagyva.Hazatoltam kb 4km-ről, később rájöttam hogy az aznap esett eső valahogy bekerült ahhoz a részhez amit mozgat a bowden gázadásnál és megfagyott, ezért nem mozdult.A tél viszonylag hibamentesen telt, majd ismét tavasz, ismét bajok.Először megint pumpa csere tavasz végén, majd a befecskendező kezdett el ismét szopatni.Ekkora már tele volt vele a fa...m.Vigyáztam rá, törődtem vele, és így hálálta meg.Alapjáraton nem lehetett hagyni, mert utána nem indult be.Volt olyan hogy csak 20-al lehetett vele menni, mert köhögött össze vissza, vagy beköpte a gyertyákat.A sisaktartó szerszámossá alakult.Gyertyakulcs, 2 pótgyertya, kefe, egy maroknyi biztosíték, mert már azokat is ette.Suli elején ezt még megfejelték azzal, hogy a helyi "aztékok" megpróbálták meglovasítani, de nem sikerült, így hát szétrúgdosták. Bár ez nem az ő hibája volt, ezért is gyűlöltem, mert újra lehetett rá költeni.Közben még mindig sz*rakodott néha, ezért el lett víve márkaszervizbe.
Mikor elmondtam mi a gond, kiröhögtek hogy ilyen nem lehet.Egy hét után elküldtek a másikba, mert ők ilyet még nem láttak, hátha ott tudják mi a baj, de ott sem jöttek rá pedig állításuk szerint mindent próbáltak.Ekkora már olyan 25 ezer km-t mutatott az óra, végül ismét a szaki akihez időközben újra lehetett vinni motort.Számítógépről beletúrt az agyába, aszerint minden rendben volt, nem volt hibakód, de a problémák megvoltak.
Itt volt az a pont, hogy úgy voltam vele, felgyújtom.Ennyi pénz és szeretet, és ez a hála érte...Ősz végén aztán megbetegedtem, és a doktornő letiltott a motorról a kezelés idejére.Úgy éreztem ez az a pont, el kell takarítanom a háztól. Meghirdettem, pár hónap múlva jött egy szimpatikus fiatalember hogy őt érdekelné.Elmondtam neki amit tudtam.(Néha mentem vele, igaz letiltottak róla de akkor is..de lehet érezte hogy beteg vagyok, mert akkor semmi hibát nem produkált.)
Kipróbálta, megvette.Utoljára még megszívatott a kis k*csög..Mikor lekezeltünk, és a srác felült rá, nem indult.És én lefeküdtem alá, kivettem a gyertyát, megpucoltam, és visszatettem.Utoljára.Furcsa érzés fogott el, összeszorult a szívem.Gyűlöltem, komolyan gyűlöltem, de ugyanakkor szerettem is, hiszen rengeteg élmény fűzött hozzá.
Beindult, a srác felült rá és elment.Mikor kifordult az utcából, elmorzsoltam egy könnycseppet érte, majd leesett a kő a szívemről.Végre megszabadultam tőle.Szerettem amikor jó volt, de ritka volt hogy minden klappolt.Igazi szopóroller.A szaki egy látogatáskor mondta, hogy ennek a motornak igazából az a baja, hogy már megfutotta azt a mennyiséget, amire tervezték.Valószínűleg igaza volt.
A sors pikantériája, hogy mikor hazaért vele a srác, felhívott.Mondta, hogy amikor kiért a városból, pár kilométert csak 40-el tudott megtenni, de aztán újra tudott vele gyorsabban menni.Azóta nem hallottam róla, remélem jól megvannak együtt, hátha kiderült azóta hogy mi a baja.

Hibalista

- -Murphy törvénye: ami elromolhat, az el is romlik, és el is romlott.

Ide hordtam szervizbe

-Kisebb javításokat itthon eszközöltünk.
-Ha nagyobb volt a baj, akkor egy általam jól ismert, hivatalosan is az Apriliánál dolgozó szerelőhöz vittem "magánrendelésre", korrekt, jó szerelő.
-Kétszer volt márkaszervizben, hasztalanul.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? S51N Következő motorja?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.