Szépen becsomagolt ócskaság
Szöveges ítélet
A tapasztalatomat akarom leírni, hogy mindenki mérlegeljen mielőtt egy ilyen motort vesz. A kistestvérével kezdtem RS 50. Imádtam. Első motorom volt semmi baja nem volt. Aztán papírok nélkül vettem egy RS 125-ös motort 98-as évjáratban. Arrow rendszer, dellorto karburátor. Nagyon ment, mikor ment. Első körben 26 km után besült a dugattyú(csak a dugattyú 30000Ft). Nagyon boldog voltam... Miután kész lett, bejáratásnál 800kmnél jártam, mikor elkezdtem jobban húzni neki, hogy ne "lustuljon el". Ekkor meg a hőmérséklet szállt el. Kiderült, hogy a vízpumpa fogaskereke tört el a blokkban. Alig találtam alkatrészt plusz szerelőt. 15200Ft volt csak a MŰANYAG fogaskerék. Ezek után mentem vele valamennyit és valamiért a forró nyári napon egyszer csak befogott az első tárcsafék, úgy hogy el nem engedte. El kellett szállíttatnom. Valami a fékmunkahengerben elszállt. Megcsináltatták nagy nehezen. Ezek után az egyik jó képességű szerelő mint utólag kiderült rosszul rakta össze a blokkot a fogaskerék csere után és "ködölt" a motor a blokknál. Elmentem vele egy motoros találkozóra és hazafelé jövet hallottam, hogy nyekereg valami, de csak haza kellett mennem valahogy. Az utcánkba érve "BUMM" felrobbant a blokk. Beállt az egész... Senki nem akarta megszerelni, végül találtam egy börzén egy srácot aki értett hozzá és bevállalta (65000ft). Ezek után azonnal eladtam. Hozzá teszem 3-szor szakadt már el a kuplung bovden plusz egyszer valahogy letestelt az önindító majdnem leégett az is. Eladtam. Vettem egy másik RS125-öst 2003 évjáratút. Rendesen papírokkal, átlag ár felett, hogy tuti jó legyen, mert A1 jogosítvánnyal a legszebb és a legerősebb motor amit vezethettem. De itt is jöttek a problémák. Első körben a kuplung elkezdett szalajtani, tehát mikor nyitott volna a power elengedte magát és zúgott nagyon, de nem ment.Kicseréltettem. Majd zörgő hangot kezdtem el hallani a blokk felől. Tapasztalatból egyből leállítottam és elállíttattam szerelőhöz. Csapágyas lett valami. Kicserélték. Ezek után nem sokkal semmi előjel nélkül besült a dugattyú. Kicserélték.
Összegzés: Külsőre nagyon megfogja az embert a motor. Nagyon szép és kategóriája legerősebb motorja, de ennek ára van. A benne lévő alkatrészek ki vannak hegyezve és szerintem silányak is. Nagyon magas fordulaton pörög a motor ami még jobban elősegíti a mielőbbi elhasználódást/meghibásodást. Rengeteget kell szervizre költeni és persze találni kell hozzá szerelőt is aki megcsinálja. Az alkatrész ellátása is nagyon rossz Magyarországon.
Én nem ajánlom ezt a típust, mert nálam tényleg többet volt szerelőnél mindkettő, mint alattam. És abba még bele se mentem, hogy kényelmetlen, sokat fogyaszt, ha a power nyit, a lámpája mindkettőnek gyenge volt.
Remélem segítettem az írásommal.
Hibalista
- Besült a dugattyú, felrobbant a blokk, tönkrement a fék, elromlott a kuplung és még sok apróság.
Ide hordtam szervizbe
Nagyon sok helyen megfordult a motor, de egyszer egy szolnoki motoros börzén találkoztam egy Szarvason szerelő sráccal aki igazán értett ehhez a motor típushoz.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | RS 50 | Következő motorja? | GSX 650f |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |