Sólyomszárnyak
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra. Mármint a Shiverrel. Az első tesztet talán a Motorrevüben olvastam, a szöveg nem, de a képek meggyőztek: ez a motor kell nekem. Persze, mondta mindenki, hogy japánt vegyek, mert az olasz, hmmm. kevésbé megbízható, de beszélhettek... Kicsit vártam egy jó akcióra, aztán 2009 szezonelején megvettem a Millénél egy megmaradt 2008-ast, táskákkal, szélvédővel. Egy teljes szezon után (belföldön, döntően országutakon, kevesebbet autópályán, és városban) írok hát.
Motor, teljesítmény: nekem pont elég a majdnem 100 ló. V2-es, nyomatékos. Utassal is elég erős, jól gyorsul. Egy személlyel 210 körül elmegy (persze a szél letép...), pályán. Alacsony fordulatnál rángat, 8000 felett sem szereti, 4000 körül van elemében. Ride-by-wire: semmi, de semmi gondom nem volt vele (kinőtte a gyerekbetegséget), jó, előtte cruiserem volt, nem fürge sportmotorom :-).
Futómű, fékek: maga a tökély, ABS nélkül is (vagy mutasson valaki jobbat a 320 mm-es Brembo-szerűeknél ebben a kategóriában). Egyedül a Dunlop Qualifier okozott gondot: esőben, vizes úton meghal rögvest... Le is cseréltem Metzeler Z6-ra, eddig (7000 km) ez tökéletesen megy.
Kényelem: ülés jó, de hosszútávon nem elég puha. Utasülés elmegy (sz.tem kategóriájában ez sem a legrosszabb). Kormánya (a Tuono-ról "lopott") az egyik legjobban eltalált része a motornak: kényelmesen széles, kitűnő kéztartást és irányíthatóságot ad, és esztétikus is :-).
Kezelhetőség: a váltó néha olaszosan makrancos (vagy inkább: férfiembert kíván?), más különösebb gond nincs.
Szélvédelem: naked verzió, 110-120-ig semmi, 130-tól érzed, 150-től kényelmetlen (1.85 magas v'ok). A tank idoma a térdeket, combot jól védi, esőtől is.
Pakolhatóság: ez az egyik gyengéje: gyak. nincs hely az ülés alatt, műanyag a tank, ülésalatti kipufogók. Gyári tanktáskával, és a hátsó ülésre rakható bőrrel (ez volt az akció) egy ember elcsavarog bárhová, de utassal macerás lehet (ezt a kérdést még nem sikerült megoldanunk az év alatt :-/).
Fogyasztás: országúton tempósan csámborogva, egy főre: 4,5 liter alatt, utassal 4,5. Sokat autópályázva (ami nem az Ő eleme) felkúszik 5-5,5-re is.
Esztétikum: megnézős-utánafordulós motor, a hangja meg leginkább hidegrázós (vagy "borzongás"-os?, szerintem innen a fantázianév). Mondják, Akrapovic vagy LeoVince dobokkal ezt lehet fokozni. Minden tiszteletem a mestereké, de ezt kétlem... Szóval, nem egy tucatcikk.
Ár-érték arány: Az idei árakat nézve vakarnám a fejem. A tavalyin: jó vétel volt. Persze, van olcsóbb, majdnem ennyit tudó is a távolkeletről. A lényeg a "majdnem".
Összességében: tüzes, különleges, olasz szerető, de az úton a leghűségesebb társ. Arra használd, amire való (nem egy túraenduró, vagy autópálya-faló...). Minden perc együtt: maga az élvezet. Ha megoldom a kétszemélyes pakolás kérdését, nem kell más gép még sok-sok évig.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Mille Motor, Dunakeszi
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
V-Motorok, Balatonboglár Azért nem 10 pont, mert bizony az alkatrészekre néha várni kell...
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Intruder | Következő motorja? | Shiver GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |