Sínen húzott békafar
Szöveges ítélet
Gyönyörű és egy héttel a vásárlás után nem igazán tudok másról nyilatkozni.
Néhány adatot, tapasztalatot azért leírok, mert ezek nem voltak elérhetők, mielőtt megvásároltam a robogót.
Először egy szép 200-as példányt néztem ki, amit Győrtől tíz percre árultak egy faluban. Amikor elmentünk a párommal megnézni, egy tiszta udvar, tiszta garázsából, egy még tisztább motoros ponyva alól hámozták ki a csillogó-villogó, 2003-as Atlantic-ot. Az élmény egy szalonos motorvásárlásra emlékeztetett, gyakorlatilag hibátlan volt a gép. Egy próbakör (és a korábbi robogós tapasztalat) azonban elég volt, hogy ráeszméljünk, a 198 ccm-es blokk kettőnknek nem lesz elég.
Persze még napokig nézegettük a kétszázast a neten, voltak pillanatok, amikor majdnem elindultunk, hogy megvegyük az erőtlensége ellenére. Ennyire vonzó volt, ennyire tetszett, hogy makulátlan.
Az igazit aztán három nappal és 400 kilométerrel odébb találtuk meg, ahol egy gyors foglalózás után lecsaptunk a féldecivel morcosabb nagyrobogóra.
A hazaút kezdete zötyögős volt, hiszen percekkel az üzletkötés után megadta magát az akksi, amit később az autópályán kétszer is indítókábelről kellett megtáplálni. Igen, autópályán hoztam haza 300 kilométeren át az első Atlanticom-at, ami remek élmény volt. Ahhoz képest, hogy az ex. 400-as Burgman-emmel is ritkán mertem felmerészkedni a sztrádára, kellemesen csalódtam: az Atlantic 13 coll-os kerekei ellenére remekül irányítható, szeret (és tud) egyenesen menni és nagy sebességnél is biztonságosan éreztem rajta magam. A szél 110-ig egyáltalán nem zavaró, 120-ig elviselhető, efölött viszont (főleg egy olcsóbb sisakban, gyári plexivel) nagyon megtépázza a fejet. Előzni ilyen sebességnél még lehet vele, a 130-at viszonylag gyorsan eléri, ez pedig komoly biztonságot ad például az egyel kisebb blokkhoz képest, aminek tényleg valahol 120 körül lehet a legvége.
A gyorsítás egyébként kellemes, tíz másodperc alatt lehet a 0-100, a fogyasztás pedig a fent boncolgatott tempónál 3,8 liter.
Az első kétszemélyes túra előtt jön egy hátsó fékbetét- és tárcsa-csere, egy hónappal később pedig a variátorszíjat fogom újra cseréltetni. Utóbbit a hidegen rángatós, csattogós gázadás teszi szükségessé.
Eddig szeretem, a továbbiakat pedig meglátjuk.
Hibalista
- Akkumulátor, 5 perccel a vásárlás után.
Ide hordtam szervizbe
Citybike Győr9024 Győr Szent Imre út. 104.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Burgman 400 | Következő motorja? | Silverwing 600 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |