Rotaxos olasz és még jó is!!
Szöveges ítélet
Rohangálós motornak vettem, a nagy mellé kiegészítésnek. Elegem volt/van a bkv nyújtotta szolgáltatásból, kocsit napi 10 km miatt nem tartok fenn, a nagy motorral meg nem fogok napi szinten furikázni, nem arra való.
Nagyon féltem az elején, hiszen olasz motor és a kilóméter számláló is tekintélyes futásteljesítményről árulkodott már, nem beszélve arról, hogy ez mennyire tekinthető reálisnak, de a jutányos ár, na meg a kinézet miatt mégis belementem.
Maradjunk annyiban, hogy felkészültem a szinte biztosan bekövetkező hibákra. Vásárlás után rögtön megcsináltam a szokásos full olajcserét(motor-, hajtómű-, fék-, telóolaj plusz szűrő), levegőszűrő és hűtővíz. Természetesen a gyár által előírt olaj ment bele. A szervízintervallumokat mindig betartom, sokszor rövidebb időt hagyva rá. A szokásos dolgokat most nem említeném(fékbetét, gumi, stb). Több hibáról viszont nem tudok beszámolni! Olasz!! És mégis ennek ellenére megy, mint a kisangyal. Ezért is döntöttem úgy, hogy megérdemel egy kis tömjénezést, hátha jót tesz a lelkének és megtartja ezen jó szokását! :)
Nagyon meg vagyok vele elégedve, takarékos egy szerkezet, 3,5 literrel mindig beéri, öröm a benzinkúton az ezer-párszáz forintos tankolás! Főleg a Gixxi után...
A baj az, hogyha nagyobb motorról ül rá az ember, csekélynek tűnik a teljesítménye, főleg amikor elmentem egyszer vele túrázni.(230 km) 130 körül van a vége, 100-as tempót símán visz, még telepakolva is, de jobban nem illik kínozni. Valószínűleg ez a nagyobb motor miatt van.
Kényelem: Teljesen okés, hosszabb út már fárasztó (50+), de hát a gixxer már megedzett... :))
Az enyémen nincs rendszám - nem fogok két motorra fizetni - és nem is lesz és itt jön be a kinézet! A többi nagytestű robogóval ellentétben ebből tényleg ki lehet nézni belőle, hogy 50-es. Két dolog sántít csak, pl ha 110-120 körül kapnak el, na meg a nagy kipufogó. Egyetlen egyszer állítottak csak meg szabálytalanság miatt, de nem szóltak érte, vagy csak nem vették észre, nem tudom.
Ami nagyon tetszik, hogy nagy az ülés alatti rekesz, simán tele lehet pakolni, ezért is van, hogy rövidebb utakra őt viszem, sokkal kényelmesebb, mint tanktáskákkal és hátizsákkal vesződni! A dobozokról ne is beszéljünk, fújj!!
Bár nem volt korábban sosem robogóm, de szerintem a fékek átlagon felüliek! elöl-hátul tárcsa és fém fékcső. Némelyik nagyobb lökettérfogatú, régebbi gépen nincs ilyen! Fék harap, futómű jó, a kis kerekek rontanak a dolgon valamelyest, dehát ez robogó!
Dinamizmus: 60-70 ig nem nagyon hagyja le semmi, ez városban cikázásnál nagy előny, értelemszerűen kivételek az erősebb motorok. Keskeny, szinte mindenhol elfér, ahol egy ember kényelmesen is elfér. Gyalogúton teszteltem! :)
Összegezve, nekem nagyon bejön, tökéletes rohangálós, bevásárlós(na nem nagy hétvégi) robesz. Kellemes csalódás! Az pedig, hogy eddig semmi gond nem volt vele, több, mint hihetetlen számomra is. Talán amiatt, mert nem sajnálok tőle semmit, nem teszem bele az olcsóbb olajat, nem kínzom, folyamatosan karbantartom. Megérte a pénzt és megtanított szeretni a robogókat is, pedig hogy utáltam régebben mindet... :)
Hibalista
- Meglepő, de csak a kopó-fogyó alkatrészek!
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |