Robbanékony útitárs
Szöveges ítélet
Külalakkal kezdeném: ronda, de célszerű. Ideális hétköznapi robogó, nagyon alkalmas munkábajárásra, akár bevásárláshoz is. Bár gyárilag nincs sisaktartója egy hátsó dobozzal ezt a hiány pótolni lehet. A lábtere viszont egyenes és un. kardánbox sincs benne emiatt idális raktér.
Két éve használom. Ezen idő alatt nagyon megszerettem. Nem cserélném el semmilyen más robogóra. Motorja erős(ez még Minarelli blokkos), jól gyorsul, lámpánal nem gond a kigyorsítás. Kanyarstabilítása páratlan köszönhető a nagy kerekeinek ami a magyarországi úthálózatokra is ideális. Mellette csak egy-két nem 50-es tuning masina megy el. Vérszegény társaival ellentétben az én mocim nem elégszik meg 100-on 2,5 l benzinnel, a 3,5 felet mindenkor beveszi. Viszont a két emberes súlyom ellenére még a felüljáróra való felmenetben is jól húz. Amióta nállam van a kilóméter órája és az első teleszkópja hibásodott meg, fogyóeszközként egy első izzó, pár gyertya és egy pár hátsó fékpofa cseréje jelentett még plusz kölcséget. Eddigi tapasztalatom alapján motorolajból rendkívül keveset eszik ellentétben eggyes Piaggio típusokkal. Sok hozzászólót nem értek szerintem meg igen is jó a lámpája. Végre egy teli alakos lámpa, amely telített fényt ad az útra. Nem pedig ledes vagy spotos hulladék. Az igaz, hogy nem 100-as tempóhoz terveszték a lámpáját(én átlag utazó 60-as körül használom). Az irányjelzői és a hátsó lámpája is erős fényű. Az első fék egész jól fog, a hátsó meg egy nagy rakás hulladék. Irigylem az ujjabb típusokról a hátsó tárcsát. Eddig a jók.
Van egy-két negatív tapasztalatom is. Ezek általában a szerelhetőségével kapcsolatban. Boltban semmilyen alkatrészt nem kapsz hozzá, csak szervízen keresztűl lehet megrendelni őket. Azon keresztűl viszont van minden. Ilyen szempontból mondhatnám, hogy jó az alaktrészellátása bár egyes cuccok nem olcsók hozzá. Pl.: A kipufogóra a terelő lemez 12000 ft(visszasírom a régi alumínium lavórokat). Az akksiját azzal szereltettném ki aki azt oda tervezte. Érdemes zselét akksit használni, mert a macerás hozzáférés miatt a savas akksit rendesen elhanyagoljuk. A légszűrő betéthez sem könnyű hozzáférni, de ami a legbosszantóbb hogy minden hátsó defekt miatt a kipufogót is lekell szerelni. Ráadásul a dob nem könyökhöz csatlakozik, hanem egyenesen a hengerhez(bravo az olaszoknak). Az sem kellemes élmény amikor az első izzó cseréje miatt félnapig a burkolatot kell bontani. Szerencsére ezekkel a negatívumokkal ritkán találkozok, de a korrekt értékeléshez úgy érzem ezek is ide tartoznak.
Hibalista
- Kilométeróra meghajtás másodjára hibásodott meg.
- Beragadt az első teleszkóp.
Ide hordtam szervizbe
Kun Peti Orosháza
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |