Reneszánsz robogó: elegáns, fürge, kényelmes
Szöveges ítélet
A Gulliver, ha nevéhez méltatlanul nem is világutazó, mindenesetre arra elegendő, hogy cirkáljunk vele saját kis városunkban és környékén. Egyhuzamban 90-100 km megtétele sem kényelmetlen vele. De igazából munkábajárásra alkalmas. Az ülése kellően puha és meg lehet rajta találni a kényelmes pozíciót.
Rendkívül dizájnos. Nehezen megfogalmazható, hogy milyen, mert nem is retro, nem is sportos. Mintha az olasz tervezőt Leonardo da Vinci tervei ihlették, és ügyesen eltalált minden arányt. Egy reneszánsz robogó, ami a 10 éves formaterve ellenére még szinte mai darabnak tűnik. Egészen nagyrobogós jellemvonásokkal.
Rossz tulajdonsága, hogy tudtommal nem gyártották 50 köbcentisnél nagyobb motorral, pedig ez a konstrukció elviselné akár a 150 köbcentit.
Még egy hibája, hogy az olasz robogókhoz hűen gyengécske a fényszóró ereje, és nagy sötétségben szinte keresni kell az utat. Mellékelhettek volna hozzá egy infrás éjjellátót :)
Teli van praktikus ötletekkel. Pl. a benzin betöltő nyílás nem az ülés alatt van, hanem elől, bal szélen, egy szép, kidudoródó, zárható ajtócska alatt. Így a csonk és a csövek nem vesznek el helyet az ülés alatti csomagtérből. A benzintank szinte közvetlenül az első kerék mögött van és nagyon alacsonyan, így jó a súlyeloszlása.
Szép a "műszerfala", főleg este, kivilágítva néha rajta felejtem a szemem.
Robogókhoz képest nagy csomagtere lehetővé teszi, hogy a sisakon kívül esőkabát, pulcsi, étel, ital, iratok, mappa is elférjen.
A Gulliver abszolút nem a szeleburdi tizenéves generációnak való, inkább olyannak, aki szereti a stílusosságot, az eleganciát, vagy olyannak, aki elegáns öltözékben (akár öltönyben) is gyorsan akar eljutni munkahelyére és szabadon cikázik az autók között.
Erre alkalmas, mivel jól gyorsul és akár 80-85 km/h végsebessége is lehet, és még ekkor sem rázza szét a kormány a csontjaimat. Prímán lehet kanyarogni vele, már-már túramotoros a vezetési élmény.
Én a napi munkábajárás során kertvárosból be a 10 km-re lévő belvárosba, ahol közben van mindenféle útszakasz (kétsávos autóút, lakótelep, bedugult városi főút, belvárosi szűk utcák) van, 15 perc alatt megteszem a Gulliver pajtással az utat, míg kocsival általában fél óra. Pont amiatt, mert jól gyorsul és nagy a végsebessége. (Bár a 240 lóerős verdám átkozottúl jól gyorsul és több mint dupla akkora a végsebessége). Ideje lenne egyre több embernek áttérni a robogózásra. Nem is említem azt a tényt, hogy egyszerűen és bárhol lehet ingyen parkolni az 50 köbös robogókkal.
Az enyémre eredeti Aprilia plexi "szélvédőt" is szereltem. Azon kívül, hogy pár km-rel csökkenti a végsebességet, és 1-2 decivel növeli a fogyasztást, rengeteg elönye van: -nem tól le a motorról a menetszél, - nem lesz bogárkakis a ruhám, - plusz eleganciát ad a robogónak, - a szakadó esőt is képes elterelni (többszöri tapasztalatom volt nagy zuhéban, hogy a plexi takarásából kilógó könyökemnél a farmerdzsekim csurom víz lett, de a mellkasi és hasi részen, illetve a nadrágom abszolút száraz maradt :) Azóta tartok esőkabátot a csomagtartóban.
Laza lengatyában, saruban és rövidújjú, mintás ingben, Poli* napszemüveggel igazó olaszos, mácsó fíling cirkálni Gulliverrel a napsütette városi csúcsforgalomban. Csak az átkozott, idétlen bukót ne kéne viselni.
Hibalista
- Kipufogódobot kellett kitisztítani, mert a rosszúl kiválasztott motorolajtól származó égésmaradék eltömítette. Akkor ajánlottak egy márkásabb, kicsit drágább olajat, és azóta is pöpecül megy, kevesebbet fogyaszt, és érezhetően halkabb.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |