Pofás papi
Szöveges ítélet
2009 áprilisában jutottam hozzá a kis Sportcity-mhez 400 km-rel, és borzasztó jutányos árral! Régóta szerettem volna venni egy robogót, kis fogyasztású pofás kis mopedet, erre esett a választásom! A vas szinte még bejáratós volt, a gyári folytások még a helyükön voltak. Olyannyira le volt folytva, hogy az 50 km/h-át nem akarta átlépni lejtőn sem!! A folytás kivételére Miskolcon került sor, határoló alátétet távolítottak el, cdi-t vágtak át, olajat cseréltek, majd nagyobb főfúvókát raktak a karburátorba!! Hazafelé jövet már másabb volt "robogózni", mert az óra szerinti 80-at vitte, de mikor meglátott egy emelkedőt, gyorsan le is csökkent a sebesség olykor óra szerinti 40 alá. Ez volt a legborzasztóbb a kis gépemben! Én is végrehajtottam a másik népítéletes tulaj szerinti átalakítást, de nekem ez még mindig kevés volt, gumiszűkítő kivétele levegőszűrőből , nagyobb főfúvóka! Nem értem el vele átütő sikert! Kerestem is a weben a megoldásokat, hogyan lehetne kicsit erősebbé tenni a "jószágot"!! Hazai webáruházban csak 2010-re jutott el a Polini gyártó 80-as hengerszettje, amit idén sikerült is megvásárolnom! Ha a tudás birtokában lettem volna én magam építem be, de inkább szerelőre bíztam a dolgot aki pár nappal később el is készült vele! Hihetelen áttörés volt amikor elhoztam a szerelőtől, mintha kicserélték volna a motort. Hazafelé jövet ismét bejáratósan akkor lepődtem meg igazán, amikor egy olyan parton, ahol előtte 47-el jött fölfele, az új hengerrel kis gázzal is de 55-el döcögött kifelé, sőt mikor odahúztam neki, még mindig gyorsult, elképesztő módon örültem neki! Szépen hazaballagtam , és meg is kezdtem a bejáratást! Az első 100 kmt csak és kizárólag sík terepen, még csak kicsit enyhe lejtők kikerülésével, és 50 km/h sebességet nem meghaladva kezdtem el, hosszú pihenőkkel, hogy a henger lehűljön! A 200-adik kmnél már néha felgyorsítottam 55 re is, majd amikor 200 km megtételét elértem hébe hóba kihúzattam 60-ig is és rövidebb partokat is mászattam vele! Arra gondoltam, hogy a 300ik km után már huzamosabb partokat is elvisel a "picike", ezért nekivágtam egy hosszabb partnak, amit mint kiderült, nem kellett volna, ugyanis megszorult a dugóm, és leállt a robogóm! Elsápadtam, a hideg ia kirázott, hogy na most mi lesz velem? Kitoltam a kis 110 kg-os "parípát" a hegy tetejére, majd szépen legurultam és reménykedtem, hogy a part alján beindul! Be is indult, de a hangján valami megváltozott, ciripelt a henger, sőt mintha kalapált volna valami odabent! Az ereje megmaradt, de ezek a hangok a hengerből idegesítettek! Utánna kerestem a neten, hogy mi lehet a baj, és meg is találtam egy lehetőséget, miszerint a túlmelegedés következtében a dugattyúm megszorulhatott, és felkenhetett némi alumíniumot a henger falára, szét is szedtem, és megvizsgáltam, a gyanú beigazolódott, mert valóban ez történt! A megoldás nagyon finom olajos csiszolóvászonnal való lecsiszolást jelentett! Ezt kétszer kellett megismételnem, mert elsőre még mindig ciripelt picit, de második próbálkozás után már szinte teljesen eltűnt a hang!! Sikerült is beletennem az 500-ik kmt, úgyhogy már bátrabban viselkedem vele, de még mindig félek, hogy megszorulhat!! Hogy hozzáférjek a hengerhez szinte mindent le kellett bontani a hátáról, először még 1 nap kellett, másodjára már csak egy fél nap!!! a 80as henger már igényelte a 85ös főfúvókát, de majd egy CO szint mérés után valószínűleg egy kisebb méretű fúvókát teszek bele, mert ezzel a 85-ssel kicsit többet eszik a "drága"! Az új hengerrel már teljesen más lett a Sportcity One, kifejezetten jobban gyorsul! Olyan partokon, ahol korábban 41-45-ttel jött ki, most már 60-70-el zúgat, de azért még mindig nem lett egy verseny gép, nem is akarom, hogy az legyen!! De legalább a hegyre való papós döcögéstől megszabadultam! A továbbiakban még szeretnék rá egy sportosabb kipufogót, hogy szebb hangja egyen!! Aki kicsit erősebbé szeretné tenni Apriliáját, annak feltétlenül be kell szereznie egy nagyobb hengert, mert ezt másképp nem tudja elérni! Ja, és a bejáratással finoman!
Hibalista
- Tompított-fényszóró kapcsoló, üzemanyagszint mérő rosszul jelez.Tompított visszajelzőjét meg kellett igazítani, hogy világítson! Indexek gyenge műanyagból készültek, széttört a csavar furat!
Ide hordtam szervizbe
Eger-Felnémet Niko Motor Aprilia. Peti építette be a 80-as hengert.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S51 B | Következő motorja? | 4t |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |