A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Pegaso 125 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Piri,a szárnyas paripa!

Szöveges ítélet

Az első komoly 2 ütemű motorom.33 Le,16Nm.Nagyon sok motorom volt már,főleg MZ meg Simson.Én mivel a hegyekben lakom,gondoltam veszek már valami odavaló motort.Sokáig Yamaha Dt-ét akartam,de nem találtam megfelelőt ami ár/állapot kompromisszumnak megfelelt volna.Na és akkor láttam meg a Pegasot!Olcsón(115e)jutottam hozzá egy ismerőstől.Az állítása szerint nemrég lett le szervizelve,nah én ilyenekben már rég nem hiszek.De megvettem :)
A hideg zuhany: Aznap már nem mentem vele,jött a másnap.Na lássuk,gondoltam én.Kuplung behúz,katttt...elszakadt a bowden...nézem nem is bowden volt a bowden tokba hanem egy sima drót! :) Egyből szembesülnöm kellett az alkatrész árakkal.Kuplungbowden 6500ft!! Mivel a bowden csere miatt le kellett vennem a kuplung fedelet,akkor látom csak,hogy a blokk "porzik" nincs benne egy csepp olaj se.(leszervizelve mi)Mint kiderült hatalmas szerencsevolt,hogy nem állt be a váltó mire haza érkezett.Vettem bele való drága olajat MOTUL Transoil expert 10w40 kell bele!!!Az olajszivattyút egyből kikötöttem,mert nincsenek jó tapasztalataim velük kapcsolatba.1:40 arányban kevertem be full szintetikus 2T olajjal.


Tapasztalatok

Kényelem: Én 170cm magas 95Kg medve vagyok,és különösen kényelmesnek találom az ülés pozíciót.A leghosszabb út amit egy huzamba mentem vele kb 40km,ez nem sok,de úgy szálltam le róla,hogy semmi probléma.Nagyrészt az erdőben használom,de ott is jó!Állni is kényelmes rajta,hála az idomzat kiképzésének.

Rugózás: Elöl fordított teló szimpla nem állítható,hátul szimpla hidraulikus rugóstag,ez állítható. Az első teleszkóp nekem már nagyon puha,ráférne már egy felújítás,de így is jól végzi a dolgát.A hátsó az príma,egyedül pont jó,két személlyel már hullámzik mint a tenger,de nekem lehet még keményebbre állítani.

Motor: Mivel,hogy kétütemű alul nagyon nem szeret menni,3,5-4e fordulattól már elmegy de jobb az 5e.A power 7,2-nél nyit,ott nagyon meglódul és húz 10e-ig.A hat sebesség jól elosztott szerintem,ha poweren váltasz 9e környékén,akkor powerre is érkezik a fordulat,ezért folyamatosan húz mint akinek muszály!Ennek a blokknak(Rotax 123) a jó minőségű olaj,a hosszú élet titka.Ha mondjuk ilyet akarsz venni,és te Arol 2T akarsz bele tankolni,akkor meg is érdemled,hogy beálljon a blokk.A hajtóműolajat 3000km!-enként írja elő a gyártó,nem véletlenül.
Egyszer amikor átnéztem,észrevettem,hogy a power burkolata majdnem,hogy leesett.Egy fém csatt fogja a helyére,ez nekem elgyengült és lógott,Egy kis csavargatás hatására ismét jól fogta,de illik oda figyelni rá,nem tudom,lehet gyakori hiba.(simpla power,nem elektronikus)
Ezek a gépek több típusú karburátorral jöttek ki,van 26-28-32-34-es.Nem kell mondanom,hogy a 26-os nem eszik annyit,viszont pár lóerővel elmarad mondjuk egy 34-es képest.Nekem 28-as karbi van rajta,és marad is.Ha végig powerezek akkor 5-6 litert eszik,ha power alatt, elszalad nekem 3,5-4l-el.

Megbízhatóság: Ha karba van tartva nincs vele gond,én eleve egy elhanyagolt példányt vettem ezért,nem nyilatkozom hosszabban.


Én szinte mindig sáros,murvás,mocsaras helyeken megyek vele,és nagyon megállja a helyét,nem hagyott még cserben,úttalan utakon használva,szinte aszfaltot se lát.(szegénykém)


Ami nagy baja,nincs rajta berúgókar,ez az én nagy szívfájdalmam.Az önindító bendixem hol jó,hol nem.Gondoltam veszek egyet...aha...46000ft!inkább szenvedek vele még. :) Az alkatrész ellátás hibátlan,csak az ára megfizethetetlen.Például sajnos kukás a fesszab is benne,az is 45000ft.

Összességében nagyon ajánlom mindenkinek,aki ilyet akar,nem fog csalódni.Csak jól nézze át mindig.

Hibalista

- Csak a szokásos,kuplungbowden,fékbetétek,power,fesszabályzó,első kerék csapágy,

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Etz 251 Következő motorja? KLE 500
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.