Pénznyelő
Szöveges ítélet
Sajnos sikerült egy jó Magyar szokás áldozatául esnem. Jól át b....tak vele.
Valószínű az előző gazdák nemtörődömsége és a gyenge minőségű Rotax motor összessége vezetett ide. Na meg én sem értettem még akkor hozzá.
Nagyon testszett a motor és mikor kipróbáltam jól is ment 115-öt vitte a 100kg-om alatt. Gyorsulása is nagyon jó volt na meg a fogyasztása is szuper. De az öröm hamar ürömbe fordult. Kezdődött egy akksi cserével mert hát én jó akksival motort még nem vettem, de ez még belefér (gondoltam). Kb. 2000km-et el is ment gond nélkül bár az olaj csöpögött belőle. Azután beütött a krach! Mikor egyszer próbáltam beindítani (az önindító már akkor sem volt a helyzet magaslatán) reccsent egyet beindult de valami iszonyú csörgéssel. Muszáj voltam hazamenni vele így 2 km. Ekkor szétszedtem és láttam hogy a generátor forgórész csavarjai kiestek és ledarálták az állórész tekercseit. Állórészt kicseréltem (bontott 10e ft)de sajnos a motor ugyanúgy csattogott utána is. kb mentem 1 km-et és kezdett elmenni az olajnyomás. Szuper!!!!!! Na ekkor feladtam, elvittem szerelő 1. hez. Cseréltünk olajgombát de sajnos nem az volt. Ekkor szerelő 2. következett. Szedjük szét a blokkot! Szét lett borítva de olyan nagy hibát nem találtunk benne amitől csattognia kellene. Ha már szét van szedve főtengelycsapágy csere (8e ft/db), tömítések (5e ft nem készlet mert az 25eft lett volna). Vezérműlánc hátha az csattog! Csere 11e ft. Olaj, szűrő ezeket nem is számolom. Összerak! Na szuper van olajnyomás de a motor ugyanúgy csattog :( és még bónusz alig megy és 70-nél leáll mint aminek levették a gyújtását. Ja és néha durrog. Cseréljünk gyújtást is ! 8,5e ft bontva! kicserél, de nem ez a baja. Viszont megvan az egyik hibája: porlasztó membrán lyukas és megkeményedett. 27e ft !!! Na most lett elegem az egészből a 2 évből kb 5 hónapot mentem vele mert a többit állt szerelőnél. Ráköltöttem a gatyámat és még mindig csattog!! Önindító továbbra is necces. Talán hajtókarcsapágy? Még vagy 50-70e ft lenne a cseréje. Ja és ez még csak a motorja! Gumik, fékek sem tökéletesek. Szóval, ha valaki ilyenre adja a fejét vigyen magával nagyon hozzáértőt és figyeljen a km állásra (M.O.-on ez sem mérvadó sajnos) 30ekm nél ezek a motorok sorra halnak meg és kb még 1x a motor árát rá kell költeni. Az alkatrészeket arany árban mérik és sajnos gyakran kell sok belőlük. :) Leonardóban maximum festményt szabad venni!
Hibalista
- Akksi 12e - Öninditó ? - generátor 10e - főtengely csapágyak 16e - vezérműlánc 11e - tömitések 5e - gyertya 2,5e - gyujtás vezérlő 8,5 e - porlasztó membrán 27e - és még amit ki kellene cserélni - munkadijakat nem is számolom -
Ide hordtam szervizbe
Haver
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | sepia | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |