Pegéza alias Piros
Szöveges ítélet
A motorra nagyon meggyötörve találtam rá, a km gyanúsan alacsony volt, a képeken borzasztóan nézett ki, de olcsó volt. Elmentem megnézni ahol kiderült ez egy céges motor, az árulja aki használta, le volt teljesen fóliázva a cég színeire és látszott rajta, hogy az úr nem egy vak svájci orvos aki csak ünnepnapokon használta. A fólia cafatosra kopva, elöl a gyári, hátul használt chopper gumi, valami 1980as robogóra való doboz a hátulján, ami már látott pár atomvillanást. El is dőlt egyszer amit a kormány, a kuplungkar és a fólia fogott fel.
Viszont a lánc, a fékek és a forgó-kopó alkatrészek mind-mind újak voltak, a szervizkönyve végig a Mille-nél vezetve, egyezett a km a náluk vezetettel is. Talán ezért is mondtam rá egy olyan árat amibe beleszámoltam, hogy minimum le kell festetni, mindezt egy akkor 3 éves motorra. Kis alkudozás után nagyon kedvező áron hazafele tartottam vele, mondjuk az ominózus dobozt és egy GPS tarót elbuktam az alkun, amit a legkevésbé sem bánok.
Nagyon a szezon elején vettem, február utolsó napjaiban, így volt idő rendbe tenni. A fólia teljes eltávolításával (1,5 nap) és egy nagyon intenzív takarítással, egy a lenti képeken látható motorkerékpár bújt elő a koszból. Ugyan hozzá kell tenni fel kellett polírozni, de a fólia csak pár apróbb karcot engedett át ami bőven elfér rajta máig.
Vettem rá kettő új gumit (Metzeler Tourance), egy kormányt/kuplungkart és készíttettem rá bukócsövet és oldaltáskatartót. Később kapott egy Shad dobozt is.
Furcsa vezetni ezt a motort, édesapám szavaival élve olyan mintha turbódízel lenne, 3000-ig csak morog, felette hirtelen nagyot lök, de 5500 felé értelmetlen forgatni mert csak üvölt. 48 lóerő, bőven elég mindenre, túrázni, a városban, autópálya, 1-2 személy a motornak mindegy ugyanúgy megy. Autópályán 125ig lehet vele utazni 2 személlyel, dobozzal és 2 oldaltáskával, de a 90-100 másodrendű utak ami nagyon fekszik neki. A városi közlekedés egyszerű, a futómű bírja a rossz utakat, meg kell viszont szokni az éles váltást a lánccsörgés és a nagy rántás között.
Kettő hibám volt vele eddig, mind a kettő iszonyat bosszantó.
Az első pár hónap után, egy adott fordulaton elkezdett rángatni a motor. 2500-2800 között, pont a használati tartományban (felette alatta tökéletesen ment). Hónapokig nem tudtuk mi a baja, mindenhol jártam vele, kiolvasták 100x a Millések, semmi hiba nem volt benne. Egyszer felhívtak, hogy menjek be. Rámértek az AC-re és az nem tudott elég nyomást termelni. Típushiba, de csak 30e km körül jön elő. A gyári AC 116 ezer mert csak kompletten van. A Ko-Csi Kft-nél 1 nap alatt raktak bele egy új motort, kompletten 11e HUF-volt köszönöm innen is. Azóta nem volt vele gond.
A második tavaly jött elő. Épp útban voltunk haza az Alpokból és az autópályán egyszer csak felmelegedett a víz egy egységnyit, (4 rovátka) folyamatosan ment a ventilátor. Megálltunk pihenni, 1km múlva újrakezdte, megint megálltunk, a vízcső szinte hideg volt, telefon a Millések azt javasolták folytassuk az utat. Ok hazajöttünk így vele, 1km-re a garázstól a piros lámpánál megállok, látom villog a műszer azt írja forr a víz, azonnal állítsam le. Leállítom a csövek ismét kézzel foghatók, a tartályban nem forr a víz. 5 perc után ismét 4 rovátkán hazamentünk. Szervíz, szegények darabokra szedték az egészet, majd miután semmi nem volt rossz, összeszerelés, új gomba, próba, ugyanaz az eset. A második szétszerelés közben vettek észre egy repedést az egyik vízcsövön amin keresztül levegő jutott a rendszerbe és egy légbuborék volt a vízgomba körül (a blokk tetején a gomba). 8000 HUF azóta ismét jó. Lekopogom azóta 12000-et ment hiba nélkül.
Magáról a motorról is egy kicsit, a magasságom miatt (175 + rövid lábak) csak fél talppal tudom lerakni a lábam róla, pedig már az ülését is átalakíttattam 4cm-el alacsonyabbra. Én egyhuzamban max. 160-180km-t bírok ki a nyergében. Egy tankkal, a tankolásra figyelmeztető lámpa kivillanásáig 260-280km-t lehet elmenni. A gyári plexi szélvédelme 0, 5 centit emeltem rajta és felraktam rá egy kiegészítő plexit is, így most nekem kényelmes.
Az alkatrészek olcsók, olaj 15w50 kell bele, a levegőszűrője papír, nem mosható. Sok alkatrésze megegyezik más Aprilia/Piaggio-val, a motorja pedig a Yamaha XT-vel.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, rengeteg helyre elvitt és el is visz még egy darabig, ha eladnám akkor azért, hogy vegyek egy szebbet.
Hibalista
- AC pumpa motor(típushiba) - Ko-Csi Kft. 11e HUF
- Vízcső - Mille Motor Kft. 8e HUF
Ide hordtam szervizbe
Mille Motor Kft.
Korrektek, néha kicsit lassúak, de értenek hozzá (a szerelő is ilyennel jár :))
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 14200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Intruder | Következő motorja? | Multistrada vagy egy Guzzi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |