Olasz szerető Japán szívvel
Szöveges ítélet
Olasz külső japán erőforrás, véleményem szerint jó kombináció. A motor, azaz Pegi furcsa szerzet, egy hengeres motor, viszonylag hosszú rugóút, széles kényelmes ülések, utcai gumik, dobozolási lehetőségek. Két személynek is kényelmes és elég hely a motoron.
Mintha fogtuk volna a Yamaha XT660 -at és egy kisebb túra motort és összeturmixoltuk volna. Egyéniség az biztos, megnézik mindig.
Az egy henger miatt nem olyan finom a járása, "zötyögős" de ezek az egyhengeresek ilyenek, hosszú távon a rezgések nem olyan kényelmesek mint egy sor4 sima járása. Párommal ketten is túráztunk vele belföldön sokat, sőt nyaralni is mentünk már oldaltáskákkal és dobozzal, Pegi bírta, nem volt gond neki.
A nagy lökethossznak és az áttételezésnek köszönhetően igencsak nyomatékos, két személlyel és csomagokkal sem kellett túl sokat váltogatni még emelkedőn sem. Ez pozitív dolog. Dobozok nélkül lehet döntögetni is szépen, nem azt mondom, hogy a szerpentin királya, de nem vallunk vele szégyent.
Ha letévedünk az aszfaltról, vagy át kell menni egy padkán két személlyel sem jön zavarba, van alatta futómű is. Több túrán már volt olyan szakasz ahol földúton kellett menni, ezzel a motorral nem volt gond, míg alacsonyabb építésű tura motor társaik már-már zavarba jöttek. Pegi nem fog, akkor jön elő az endurós vénája igazán.
Szélvédelme a gyári plexivel sem a legjobb, a 130 –as autópálya tempót két személlyel is bírja, még előzni is lehet vele.
Egy személlyel nézve 100km/h ig nagyon jó, 120 km/h–ig szépen gyorsul, 140 km/h –nál kezd elfogyni az ereje 150km/h még OK, de utána már nincs vele az erő. Ilyenkor már a szélvédelem hiánya miatt nagy a menetszél is ez már kényelmes tempónak nem mondható már hangos is.
Viszont egy elindulásnál szépen el tud rajtolni, hasonló köbcentis több hengeres (nem írok típusokat) motoroknál gyorsabban is. Érdekes, amikor egy lámpánál a japó motornál gyorsabban rajtol el, majd az csak méterek múlva éri utol, ilyenkor mindig megnézik.
A motort fagypontig használom, dolgozni is járok vele, 25km – 25km a távolság. Sem hidegben sem melegben indítási problémám nem volt. A motor nem melegszik túl, a ventilátor csak a kánikulában kapcsolt be araszolgatásnál két személlyel, de meg sem közelítette a kritikus hőmérsékletet.
Gondolkoztam, hogy lecserélem, viszont mivel egyénisége van, és hasonló most nincs a piacon ezért nem cseréltem le és nem is fogom. Pegi marad a családtag.
Nem kell tőle félni, hogy olasz, komolyabb probléma nem volt vele. Az alkatrészek sem vészes árban vannak, de nem nagyon fognak kelleni.
Jobb minőségű olajat kapott és rendszeresen átnézem ezt folyamatos rendelkezésre állással hálája meg.
Hibalista
- Műszerfal beázás
- Dekompresszor kar
- Benzin adagoló
Ide hordtam szervizbe
Biturbó Kft
Szakszerűek, rendesen végzik a dolgukat de nem ez a legolcsóbb. vannak gyári eszközeik mérő műszereik
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Redhot Motors Kft
Szakszerűek, beszereznek eredeti vagy utángyártott alakatrészeket is. Általános eszküzeik vannak aprilia "computerük" nincs
Olcsóbb kategóriába tartozik, kedvesek lelkesek, elégedett vagyok velük.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (0) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GSX 250R | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |