Olasz macsó
Szöveges ítélet
Hogy hazánkban ez a típus nem közkedvelt, az számomra teljesen érthetetlen. Volt dolgom a japánok 600-as "ezüstjével", de nem cserélnék (elnézést az ilyennel rendelkezőktől, nem bántásképpen írtam). Az egyedülállóan nagy kerekek királlyá teszik a nagyrobogók között, a rugózása fejedelminek mondható. Én a gyári beállítást lágyabbra hangoltam a kis súlyom miatt (178 cm/66 kg). Tettem ezt azért is, hogy a lábam biztonságosan leérjen, hiszen a moci egy másik előnyös különlegessége a magas üléspozíció. Fejedelmi a kilátás a nyeregből, endurósan magasan ül a vezető. A gyári plexijét lecseréltem túra plexire, az eredmény: teljes szélvédelem! A gyári plexi pont a fejre dobta a levegőt, az új pedig a fej fölé. Az idomoknak köszönhetően esőben a térden és a könyökön kívül gyakorlatilag száraz maradtam.
A kombinált fékrendszer jónak mondható, a baloldali fékkar hat az első és hátsó tárcsákra is, de szerintem kissé nagy erő kell a hatásos fékezéshez, de ha együtt használom a jobboldali karral (ami csak az elsőt üzemelteti), akkor a hatás brutális.
A motorja hazudtolja a számokat: lámpától való indulásnál mindenki marad a tükörben, a kipufogó hangja brutális, endurókkal versenyzik a pöfögése, de gázelvételkor a visszadurrogások mindenki szemét ránk irányítja:). Magasabb tartományban (5000 fölött) lehet érezni a viszonylag kis köbcenti és az automata hátrányát, ilyenkor már nem harap annyira, de a dinamikus motorozáshoz elegendő. 100-as tempónál is bátran kezdhetünk előzésbe, nem fog cserben hagyni. A motor járása egészen fejedelmi, ahhoz képest, hogy egyhengeres. 3000 fölött gyakorlatilag rezzenéstelen, azalatt sem zavaróak a rezgések.
Robogó létére (és ez köszönhetően a nagy kerekeknek) igen jól lehet döntögetni a kanyarokban, magassága miatt semmi nem éri el az aszfaltot.
A második személy fejedelmi körülményeknek örülhet, kényelmes, széles ülés, háttámla és kellemes, ergonómikus kapaszkodó. Ilyenkor azért érződik a súlytöbblet, a dinamizmus veszít pontokat, de a 100 fölötti utazó így is kényelmesen tartható.
A mindenre kiterjedő fedélzeti computer nagyon hasznos, a fogyasztás szinte minden körülmény között is nem megy 5 liter fölé. A tank kijelzője viszont nem pontos, megszokást igényel.
A vezető üléspozíciója egy picit lehetne jobb, én a kormányt kissé alacsonynak tartom, hosszú távon a gerinc jelzi ezt a pontatlanságot.
Mindezekkel együtt ilyen kevés km után is egy nagyon jó gépnek tartom és sajnálom, hogy ilyen kevés van belőlük Magyarországon és ennyire alacsony a presztizse a gépnek.
Megvettem a gyári kofferrendszert a géphez, egyszerűen brutál a kinézete és természetesen nagyon hasznos kiegészítő, annak ellenére, hogy relatíve lehetne nagyobb az űrtartalmuk.
Szezon végén folyt.köv.
Hibalista
- Mivel használtan és egy olasz (szerintem múszaki analfabéta) tulajtól jött a gép, volt mit rendbe tenni rajta: a gyári műszerfalba valaki belekontárkodott, de olyannyira durván, hogy a nyomtatott áramkörre akart forrasztani(!). A műszerfal kuka. A változatosság kedvéért egy Atlantic műszerfalat kapott a gép, ez a burkolat alakításán kívül semmi mást nem kívánt és véleményem szerint sokkal jobban néz ki a gép a modernebb kinézetű, új műszerfallal. Egy első gumi cserét és egy nagyszervizt csináltam meg rajta (olaj, szűrő, fékbetétek, első tárcsa), azóta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizeltem eddig.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11700 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Foresight | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |