Olasz fostalicska
Szöveges ítélet
Egy F-15ös Malagutim volt a Leo előtt. Nem akartam nagyobbat, de sajnos egy szerelő a (Westend-nél a Katona József utcában) tökéletesen tönkre vágta. Ajánlom mindenkinek aki szeret sokat költeni a motorra és új barátokra tenni szert a szerelők körében.
Szóval a végén ott álltam egy tönkretett motorral és nem tudtam mitévő legyek. A városban láttam Aprilia Leonardókat menni és kifejezetten tetszettek. Ami megtetszett bennük az a robogó mérete és keskenysége. Pont jó itt fenn a dugóban való közlekedéshez. Könnyen el lehet a sorok között közlekedni vele, mert nem túl széles a kormány. Jól mennek a köbcentiből adódóan. (Már amikor működnek)
Szóval sikerült elcserélnem az 50-esem némi ráfizetéssel egy papírozatlan 150 -es Leora. Azt gondoltam nem is papírozom le, hisz jogsim sem volt rá és a papírozás is vagy 70 000 Ft-ba kerül.
Elkezdtem motorozgatni vele és észrevettem, hogy a 13. kerületben vannak motoros rendőrök akik ellenőrizgetik a rendszám nélküli motorosokat. Láttam máshol is ahol a motor alatt feküdt a rendőr és fotózta a blokkot. (Itt B.pesten sokan járnak nagy motorral rendszám nélkül, azt kismotorként használva) Onnan kezdve nem volt élvezet a motorozás, azon aggódtam mindig mikor futok össze egy rendőrrel aki félre állít. Utána jártam a dolgoknak és kiderült, hogy sokkal olcsóbban megússza az aki jogsi nélkül motorozik rendszámos motorral, mint aki jogsival de rendezetlen eredetű járművel. (Kész röhej)
Szóval lepapíroztam a rendszámot a motorra. Pár napomba került és 70 000 Ft-ba.
Aztán elmentem és letettem A2-re a jogsit, hogy ez se legyen problémás. ez 85 000Ft volt. Eredetileg egy különbözetit szerettem volna. Az kb 30 000 Ft csak, de nem voltam körültekintő amikor cseréltem a motort és kiderült, hogy nem 125 hanem 150 ccm-es.
A motorozás így már élmény is lehetett volna, csak egy probléma akadt már. Maga a motor.
Észrevettem, hogy 70-80 felé elkezd akadozni és visszahörög majd leáll. Elindulni elindult és mindig az említett sebességnél ezt produkálta. Aztán egyre kisebb sebességnél is. Majd egy tankolás után nem indult, haza kellett tolnom. Le leveleztem a szerelővel és kiderült, hogy a tankban lehet a hiba. Ugyanis szerencsére a tank a váz alján helyezkedik el és AC pumpa biztosítja a benzin ellátását. Szóval ott megette a benzin a benzincsövet (ez általános hiba ennél a típusnál) így le kellett bontanom a tankot ahhoz, hogy ezt rendbe tudjam tenni. Na ez kezdőknek nem kis munka. Fél nap alatt meg is lettem vele.
Szépen indult a motor. Aztán jöttek sorban a mindenféle elektromos és üzemanyag ellátási problémák. Az a benzincső amely a karburátorról jön le volt, hogy egy hét alatt kétszer tört el és ömlött az üzemanyag az úttestre. (A karburátor nem mozog együtt a vázzal közlekedés közben és ebből kifolyólag tekerte a benzincsövet és az nem keresztben hanem 3-4 cm hosszan tört el ahogy megmerevedett a benzin miatt.) Innen kezdve minden alkalommal szinte amikor rá ültem azon járt az agyam oda érek e ahova indultam. Amikor benzinszagot éreztem az úton egyből hajoltam a motor alá nem az enyém folyik e megint.
A szar budapesti utakon hiába állítottam a legkeményebbre a hátsó teleszkópokat. Akkorákat csattant néha, hogy a vesém le akarsz szakadni. Egy esetben a Béke úti kereszteződésben sikerült megfogni egy akkora kátyút, hogy eltört az akksim is és szétmarta a sav a tank fedelet és megmarta a vázat több helyen. (Azt a barmot aki ezért felel egész nap fel s alá motoroztatnám itt)
Szóval a legtöbb Leo-s a Rotax blokkot szidja. Nekem csak azzal nem volt gondom. Azon kívül a motorra költöttem a többszörösét az árának és a végén zsebpénzért tudtam megszabadulni tőle. Mindig azt hittem, hogy végre rendben van és nem kell rá költeni. De, folyamatosan jöttek elő a problémák. Ez adódhatott abból is, hogy a régi tulajok tettek rá mi van vele, csak menjen. Viszont voltak típusból adódó hibák is jó pár.
A végeredmény az, hogy ez után is volt olasz motorom (hasonló kép jártam vele) de többé semmit nem veszek ami Talján max pizzát, vagy fagylaltot. Ezeknek meg kellene maradniuk a tervezésnél, de minőséget számomra semmi nem képvisel ami az olaszoktól származik. Soha többé Taljánt!
Hibalista
- Nem tudom minden eszembe fog e jutni, de mindig volt vele valami gond. A leírtak csak az anyagköltségek lesznek, mert több dolgot én szereltem meg.
- - Akksi eltört, mert nem lehetett lerögzíteni 7000Ft.
- - Az előzőből kifolyólag tönkrement a tankfedél(szétmarta a sav) 7000 használtan
- - Benzincsövezés 1000 Ft
- - Gyújtáskapcsoló 15 000Ft (új) zárcserékkel együtt.
- - Bordás szíj csere 8000 Ft (új)
- - Görgők cseréje 3-4000Ft (új)
- - légszűrő mögött található rugalmas gumi cső 1000 Ft.
- - Benzinszint mérő óra 3000 Ft.
- - Membrán a karburátorban (egy ismerőstől kaptam ingyen) 5-7000 Ft lett volna
- - Automata szívató (ezt is kaptam) 7000 Ft lett volna
- - Teljes fényezés 10 000FT (Csak az anyag, én fújtam)
- - fékfolyadék csere 500 Ft
- - hűtőfolyadék csere nem tudom már mennyi
-
- + a rengeteg szerelés költség.........
Ide hordtam szervizbe
Magánszemélyekhez hordtam.
Az egyik egy Zoli nevű futár volt a fékolaj csere és egyszerűbb műveletek amit bárki megcsinál (ha kicsit műszaki érdekeltségű), jól elvégezte. A motorszereléssel már kicsit hadilábon állt.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Érden ,Szere28. Egy a típussal foglalkozó blogon találtam rá és ajánlották. Nagyon jó szerelő.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | F-15 | Következő motorja? | Madison. /ez is szar volt/ |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |