Olasz csikó
Szöveges ítélet
2011 nyarán motorvásárlásra szántam el magamat. Mivel még nincs se A jogosítványom és még a B125 se jelent meg maradtam az M kategóriánál. Mivel a robogók olcsóbbak mint a jó 50-es váltós kávédarálók, így 2T robogók piacát kezdtem el böngészni. Két típust néztem ki : Gilera Runner 50 és Aprilia Sr 50. Apriliában a factory megjelenéséig kizárólag csak karburátorost érdemes venni, nem egy-két embertől hallottam hogy a Ditech-ek hajlamosak elromolni és kevés hozzá a szerelő illetve brutálisak a javítási költségek. Mivel Gilerában hiány volt így egy Apriliára esett a választás.
Kezdjük a teljesítményével: Ahhoz képest hogy segédmotor szerintem rettentő jól gyorsul és megy. Egyszer sík úton 100-at sikerült kihozni belőle (a km óra picit pozitívra sikerült, 10-el többet mér a valóságnál).
Futómű: A többi kínai robogóhoz képest nagyon jó, kanyarokban jól lehet döntögetni, viszont a kátyús utaknál olyan érzésem volt hogy bármelyik pillanatban széteshet a motor. Picit keményre sikeredett, de normális úton nincs vele gond.
Világítás: Az egyik legnagyobb hátránya a motornak a világítás. Annyira jó hogy észrevegyenek. Ha koromsötét úton közlekedsz vele 30 fölött már életveszély... mire észrevennéd az előtted lévő akadályt már rég telibe vered.:D Erősebb izzókkal nem érdemes próbálkozni mert megolvasszák a műanyagot! Tapasztaltam...
Fogyasztás: Második hátránya a motornak. Ha minden nap használatban volt nekem sose bírta tovább egy tank benzin 3-4 napnál tovább. Csukló függő, de szerintem 4-5 litert simán benyel.
Szerelhetőségéről annyit hogy ha iszonyodsz a rengeteg idomtól és a szűk helyektől akkor inkább vidd szerelőhöz. Részemről nem volt vele gond.:) Kényelem szempontjából nem rossz, de nem is valami jó. Kisebb távolság nem gond vele(20-40 km), de utána már elkezd sajogni a segged. Az üléspozíció egy picit magas, elsőre furcsa, de meg lehet szokni. Megbízhatósága nagyon jó, kétszer állt le alattam benzincső lecsúszása miatt... 5 perc volt orvosolni a problémát.:)
Alapjában véve jó kis motor, ha van pénzed benzinre meg fejre szerelhető reflektorra és 50-es robogót akarsz venni akkor ez lesz a Te motorod!:)
Hibalista
- Hengerfej tömítés vétel után 1000 km-el kifeküdt. Viszonylag olcsó beszerzés( Egümotors, 2000 Ft postával együtt, hengerfej tömítés mellett tartalmazta a csomag a hengertalp illetve kipufogó tömítést is. Egyszer felakadt az üzemanyag szintjelző úszója, orvoslása 2 percet vett igénybe.
Ide hordtam szervizbe
Otthon.:)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | S51B | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |