Nem visszaszól, hanem durrog
Szöveges ítélet
Mivel új a motor, rossz tapasztalatom még nem volt vele. :-)
Egy éve vásároltam egyet használtan, miután eladtam a megbízható, de már unalmas CBR 600 F4i-t. A tudattal, hogy rossz előítéletek keringenek az olasz gépekkel szemben. Én ennek ellenére V2-est és olaszt szerettem volna, idomok nélkül. Legyen egy kicsit nyersebb, férfiasabb! Mivel a monster kevésbé használható, kisebb és drágább a Shiver mellett döntöttem.
Aztán amikor megvettem és döntöttem, egyre jobban tetszett.
Az üléspozíció sokkal jobb, mint a Hondán volt, ennek fordul a kormánya, városban nagyon jól lehet vele lavírozni, tehát hétköznapi használatra is tökéletes. Ahogy a többiek is írták, egy-egy lámpás megállásnál tényleg nyomja a combokra a meleget, ami tavasszal és ősszel még jól is jön.
A kijelző párásodása nálam is jelentkezett a jobb alsó sarokban. Mivel a Hondán is hasonlóan, nem adtam neki nagy jelentőséget.
Valamint kuplung- és fékfolyadék tartályok szivárgása is, (ez viszont idegesített) ezt membrán cserével orvosolták (Alkatrész+szerviz 30.000 Huf) Azon kívül a szokásos kopó alkatrészeket kellett cserélni.
Fém fékcsövek, Sachs rugóstag, állítható fék-és kuplungkar, excenterrel állítható váltó és fék gyárilag, motor karakterisztika választó... A Hondán egyik sem volt.
A fogyasztása meglepő volt, 4,5-5 l/100km. Igaz 160 fölött nem nagyon megyek vele, mivel már erősen tol a szél. :-) (Honda 6-9,5 között evett.)
Túrázásra teljesen alkalmas. A 15 l-es tank nem óriási, de így is 300+ km a hatótáv. A kanyargós útszakaszokon pedig simán lehet tartani a tempót a sportmotorokkal, sőt...
Na és a hangja. :-) Már alapjáraton is szépen puffog, aztán ha gázt adsz külön élvezet. Olyan szépen visszadurrog visszaváltáskor...
Az ereje? Amire használom, nekem elég. Különben Tuono-t vettem volna. :-) A teljesítmény leadása is jobb, mint a sornégynek. Jól 4000-8000 1/min alatt érzi magát. Ebben a tartományban bármikor tettre kész.
Az elektromos gázkar negatívumát én nem tudom alátámasztani, pedig nem nyugdíjas stílusban vezetek.
Ami azonban nem tetszett, hogy durván felveri a vizet / sarat.
Remélem, az új gazdája is elégedett lesz vele!
Szóval elégedett voltam és döntöttem úgy, hogy hosszab távra, beruházok egy újra.
Ez már a frissített verzió. Mások a lábtartó konzolok mind elől, mind hátul, van egy pici fejidom, ami jól néz ki, de én nem vettem észre különbséget a szélvédelemben. :-) ABS-es, ennek a modulját takarja alul egy kis hasidom. Hatását a hátsó fék használatakor néha érzékelem, viszont mivel nagy vészfékezésre még nem volt szükség, az első fék használatánál még nem tűnt fel.
Egy árnyalatnyit lehet, hogy alacsonyabb, mint a régebbi. Nekem azzal sem volt problémám. 175-178 cm alatt viszont valószínűleg nem fog teli talppal leérni a motoros lába.
A fogyasztásom az első szervizig kicsit magasabb volt (5,5-6 l), de olajcsere után visszaállt 4,5-5-re.
A durrogás még nem olyan erőteljes, mint a régebbin, de a km-ek gyarapodásával szépen alakul. :-)
Még egy pozitívum: nem sok jön szembe. :-)
Ha elértem a 6.000 km-t, majd aktualizálom a jelentést.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Cytibike, Győr
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CBR 600 F4i | Következő motorja? | Valami olasz V |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |