Nagyse..ű Lizi
Szöveges ítélet
Megvettem egy kollégától, miután azon filóztam, hogy ideje lenne a BKV-tól függetleníteni magam, különösen így agglomerációs viszonylatban. Volt már francia autóm, olasz autóm és most olasz robogóm. Nem tudom eldönteni, hogy hülye vagyok, vagy mazochista. Az önindító már akkor nem volt jó, de első rúgásra indult, ráadásul később egy csomó kókányolásra fény derült, amiről a kollégám sem tudott. Viszont az Istennek se ment 60-nál többet. Hallgatva a jó tanácsokra (Ti ne tegyétek, mert csak az a szakértő, aki k..rvára nem ért hozzá) rendeltem egy komplett variátorszettet, görgőkkel és ékszíjat is (OK, az tényleg kopott volt). Csere. Nem lett jobb. Ja, a kuplung már szinte a fém a fémen játszik. OK, kuplung és kuplungharang is, mert együtt az igazi. Kicsit jobb lett, de... Mert biztosan a kinyomórugó. Na akkor azt is. Semmi. Karburációs probléma van -imigyen szólt tapasztalt motoros kollégám. Hiszek én, mint Juli néni a templomban, akkor nosza, nézzük. Nagy szakértelemmel sikerült odáig jutni, hogy már alig ment, de azt is csak szívatóval és kb. egy Wartburg fogyasztási átlagával. Viszont csodálatosan füstölt. Na kezdjük az elejétől. Mindent szétborít és újra kipucol, összerak. És bizony megtörtént a hiba. Az, hogy a sok szétszedés és összerakás miatt úgy porladt ki a menet az aludekliből, mint ha gyurmából lenne, a műanyag elemek pedig már az első összerakás után nem akartak illeszkedni (bár egy soron vagy 4 féle csavar is volt) azt elnézem, menetfúró van, nagyobb csavar van. De amikor az önzáró spiáter anya ledarálta a főtengely végéről a 10*1,25-ös menetet, elgondolkodtam, hogy még mindig igaz-e, amit a szakközépiskolában tanítottak anyagismeretből, mert ha igen, itt súlyos gondok vannak. Na de majd jól megmutatom. Leköszörültem a tengelyvéget és vágtam rá M8-as menetet. Ti ne tegyétek, hiba volt. Szerencsétlen főtengely addig lett nyúzva, hogy már a gyújtást sem ott adta le, ahol kellett volna, így aztán el sem indult. Meguntam, vettem egy Hondát. Hidegben-melegben-szárazságban-esőben... Mindegy neki, elsőre indul, megy, megáll, teszi a dolgát, csak benzin meg olaj kell neki. De ez így unalmas. Úgy hogy rendeltem egy bontott fekvő, vizes minarelli blokkot... Igen, mert vagy hülye vagyok, vagy mazochista. Így már annyiban lesz/van, mint ha egy komoly gépet vettem volna, de nem érdekel, mert eldöntöttem, hogy még újra is fényezem.
Hibalista
- Kopó alkatrészek: ékszíj, variátor, kuplung. Nem nagyon kopó alkatrészek: kuplungharang, szabadonfutó, csillag, berúgóracsni, szívócsonk, membrán, akksi, km. meghajtó, km. spirál.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Delta | Következő motorja? | SGX-50 Sky |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.8/10) |