A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Scarabeo 50 1993 (50)

Scarabeo 50 1993 (50) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mindennapi motorom

Szöveges ítélet

Nekem nagyon tetszik a formája, van benne egyfajta olaszos elegancia. Ezzel "meg lehet jelenni".
Ergonómiai szempontból kitűnő, mintha rólam vették volna a méreteket, kivéve a cipőméretet, mert a motorburkolat meg a kormányoszlop közötti viszonylag kis távolság miatt bizony már megrugdaltam a fényezést.
Jó Simsonos módjára vettem hozzá a gépkönyv szerinti tartalékgyertyát. Ekkor ért az első meglepetés: A magyar nyelvű gépkönyv szerinti NGK BR9 HS rövidmenetű gyertya nem való bele, merthogy a Piaggio motor hosszú menetűt kíván.

Próbálom kímélni, az önindítót csak akkor használom, ha muszáj. Első, néha második rúgásra indul.
Jól gyorsul, úgy 40-50-ig, ami városi forgalomban megfelelő. Végsebessége az órája szerint 70 fölött van, ami a valóságban 62-65 km/óra az utólag installált biciklióra szerint.
Vezetni élvezet, stabil az úton, ha pedig meg kell állni, nagyon jók a fékjei.

A km órát a rugó rövidítéssel meg a mutató áthelyezésével sikerült úgy belőni, hogy a 30-60 km/órás tartományban teljesen pontos. Hosszasan pöszmötöltem az üzemanyagszint mérő mutatójának az áthelyezésével, most már az is akkor van a pirosban, mikor 1 liter körül van a tankban.

Pár szót mondanék a "fojtástalanításról".
A robiknál 4 módszerrel biztosítják a segédmotoros kerékpárra előírt műszaki paramétereket:
- Mechanikusan korátozzák a variátor mozgását vagy a görgők mozgását korátozó lemezzel, vagy a variátortárcsák közé beépített gyűrűvel. A Scarabeonál az utóbbi módszert alkalmazzák.
- A karburátor légszűrő felőli csonkjába épített szűkítőlemezzel csökkentik a beszívható keverék mennyiségét
- A kipufogóba szűkítőelemet építenek (az én motoromban ilyen nincsen, valószínűleg a katalizátor adja a szükséges fojtást)
- A kipufogó leömlő csövére ráraknak egy vakcsövet, ami alacsonyabb fordulatszámra hangolja a motort.

A variátorból a gyűrűt az elő szerviznél eltávolították.
A karburátoron lévő szűkítőelemet eltávolítottam. Ettől azután nagyobb gáznál lefulladt a motor, mert a kisebb depresszió miatt a gyári 53-as főfúvóka kevés benzint szállított. Hosszas kísérletezéssel végülis a 56-os főfúvóka vált be. Így a fogyasztás 3,5-3,6 körül alakult városban.

A vakcsövet még az elején eltávolítottam. Ha netán valaki arra adná a fejét, hogy s.k. végezze el ezt a műveletet, mondanám a módszert. A vakcsövet úgy vágtam le, hogy hagytam egy 5-6 mm-es csonkot. 2 mm-es lemezből szobrászkodtam egy foltot, ami szépen felfeküdt a kipufogócsőre. Ezt ezután villannyal a meghagyott csonkhoz hegesztettem. Azért nem közvetlenül a kipufogócsőre, mert tartottam tőle, hogy átégetem, amit azután nehéz rendbehozni.
****
Üzemanyagtakarékossági okokból pár hete visszaraktam a karburátorba a szűkítőlemezt, meg az eredeti főfúvókát. Valamelyest csökkent az ereje a felső sebességtartományokban, a végsebessége nem nagyon változott. A fogyasztás viszont városi forgalomban lecsökkent 3-3,1 l/100 km-re 50-55 körüli utazónál.
****
Elvégeztem a 10 000 km-es szervizt. A variátorszíjat nem kellett cserélni, a görgőket csak illendőségből, merthogy a szervizkönyv előírja. A motor köszöni szépen jól van, 100 esetből 99-ben első rúgásra indul akár pár napos állás után is.
Változatlanul kedvelem.
****
Túl vagyunk a 15000 km-es házi szervizen.
Variátorszíj, gyújtógyertya (BR7ES) csere. Meglepő, a 15000 km-t üzemelt gyári szíj csupán 1-1,5 mm-re volt keskenyebb az újnál. Továbbra is pöcc-röff.
Természetesen még mindig a kedvencem :)

Hibalista

- Úgy 2500 km körül az automata szívató nem nyitott.
- Némi alátét berakásával magam orvosoltam a hibát. Ha végleg kifekszik, majd kézi szívatót építek bele.
-
- A napokban, úgy 6000 km tájékán berúgókar megszorult, nem jött vissza a helyére. Arra gondoltam, hogy elég sokat jártam esőben és berozsdásodott a tengelye. Nosza székaptam a szerkezetet. Valóban nedvesség került a varioházba, de csupán a berúgó fogasívhez csatlakozó kis fogaskereket fékező rugó rozsdásodott meg kissé és jobban fékezett, mint kellett volna. Polírpapír és némi zsiradék felhasználásával gyógyult a beteg.

Ide hordtam szervizbe

Miskolcon az Angyal és Társa-nál vettem, egész 500 km-ig ők voltak a garanciális szerviz. Mire előjött a szívató probléma már másik cég végezte volna a garanciális javításokat, csakhát akkor éppen nem volt náluk másik motor, amiben kipróbálhatták volna.

Bízom a márkában, így magam szervízelem, a garanciális jogaimat feladtam.

Értékelése: 2

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.