Megbízható olasz pályagép!
Szöveges ítélet
2006 februárjában ültem rajta előszőr teljesen véletlenűl. Mentem vele az utcánkban kétszáz métert(4-szer fulladtam le) és azt mondtam,nekem kell ez a gép!Azóta is megvan,16000km-t mentem vele,a három évből az elsőt széria állapotban végig túráztam.Az a tapasztalatom,hogy úgy 4-500km-ig kényelmes vele a motorozás,de utána már fájhat ezaz...Túrákon 120km!h környékén szépen megtámaszt a menetszél és leveszi a terhet a csuklókról.Városi közlekedésre szerintem nemalkalmas,3000 alatt rángat,csapkodja a láncot és az átlag városi tempóhoz rossz a gyári áttétel,dugóban pedig 100 fok fölé is mehet a vízfok.Egszóval ez a motor a nyílt terepet szereti(nem autópálya),ahol kilehet motorozni azt a hatalmas nyomatékot,ami 6000-től9500-ig iszonyatos lórugást produkál.Az elsőfék olyan mint a satu.Eggyetlen japán gépen sem tapasztaltam ilyen ütős fékerőt!A kanyartulajdonságairól csak annyit,hogy utcán is lelehet koptatni a "majrécsíkot"teljesen és szezonvégére elfogyaszt egy garnitúra térdkoptatót is.Amerre jártam megcsodálták szépségét.Két éve csak pályán motorozok vele,2008-ban elkezdtem vele versenyezni,teljes átidomozás,futómű tuning,full titán rendszer,powercommander,áttétel,slickgumi,stb...Mostmár tudom,hogy hová való igazán ez a motor.A versenypályára!Fékuton,de főleg kanyarban verhetetlen a sornégyesekkel szemben,azonban lóerőben némi hátrányban van.2009-ben is megtartom,mert még mindíg ütőképes a jóval frissebb japókkal szemben(szeretem azokat is).Kezdőknek,újrakezdőknek nemajánlom,viszont avatott kezekben némi megszokás után a motorozás olyan dimenzióit tárja fel amit a 180 lóerős brutál motorokkal nemlehet átélni.Megbízhatóságát mutatja,hogy két szezont ment pályán ebből eggyet versenykörűlmények között és egyszer állt meg az olajpumpa fogaskereke miatt.Normál használatra tartósnak bizinyúlt,de azért mindíg lehet rajta "bütykölni"ezt azt.Annak ajánlom aki szereti az igényes teknikát(brembo,öhlins,karbon,stb),a szép dizájnt és nemszenved teljesítménykényszerben...
Hibalista
- A kuplungkosárból kitörött egy jókora darab.úgy 15000-nél.Épp egykerekezni kezdtem és gyári áttétellel kettesben kuplunggal jön föl.Az egész blokkot szétkellett szedni és elmosni az utolsó csavarig a sok spém miatt.(kb:55000.-ft.)Az új kosárra majdnem négy hetet kellett várni!Leszoktam a kuplungos egykerekezésről...23000-nél eltörött az olajpumpát hajtó müanyag fogaskerék,sajnos megnyalta a vezérműtengely csapágyát,de nemkellett javítani.25000 km után elkezdett fordulatszám ejtéskor "csilingelni"a blokk.Kiderűlt,hogy a megnyúló vezérműlánc belever a hengerfejbe.(kb:13000.-ft./db.)Alkalmanként lelevegősödik a kuplung és hátsófék gyakorlatilag két éve nincs rajta.
Ide hordtam szervizbe
Magán szerelő,főállásban rallyautókat szerel.Amilyen motort idáig hozzávittem,elsőre tökéletesen megcsinálta!!!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |