A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Scarabeo 50 (50 cm3)

Scarabeo 50 (50 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható bödösbogár, ami nem is olyan bödös. :)

Szöveges ítélet

2018-ban úgy döntöttem, hogy a jogsi mizária indulásakor benzines kerékpáromat egy normális robogóra cserélem, persze jogsival. Kipróbáltam egy liberty-t és eldöntöttem hogy egy nagykerekű robeszem lesz, majd mikor első rutinpáylás gurulásunk volt, akkor láttam hogy scarbikkal fogunk vezetni, volt egy 4t és egy 2t (minarelli blokkos), előtte sokat vaciláltam hogy melyik legyen a kis 4t kínai moped után, nyert a 2t. A hangját szokni kellett, de szinte ugrott a 2t a másikhoz képest, plusz a külön olajozás miatt az olajat sem kellett hozzá kevergetni, a tankolás szinte ugyan az mint a 4t. A forgalomba jutás után teljesen nyílvánvaló lett hogy a 2t sokkal fürgébb. Meg is vettem az oktatótól, amint megjött a jogsim.

A motorról annyit hogy nem mai darab, pontos évjáratot nem tudni, de 2000 +-2 év lehet, Az előéletét homály fedi,de az állapota alapján igényes gazdája vagy gazdái voltak. A motor maga kényelmes és elég nagy testű, a 176 centimmel tökéletesen elférek, a lábtartó része 45-ös láb felett kicsit szűkös lehet. Nincs sisak tartója, cserébe van egy 7 lityis tankja, ez akár 200 km fölötti hatótávot jelent egy tankra. A kerekei a robogók világában gigantikusnak számító 16 colosak, ez a méret sok előnyt jelent, ahol egy simson elmegy, ott ez is, egy krossz pályán is végig mentem vele, jó úttartás és a kátyúkat vagy bukkanókat is jól veszi. Nem egy sportrobesz, de a gyorsulása teljesen jó, nem vagyok vele egy lomhán mozgó út akadály. Gps mérés alapján, kedvező szélirány esetén valós 70 körüli véget produkál, nem mai gép és óra szerint minimum 24000 van benne, az alföldön lakom, így sík terepen használom, de a kb 80+ kilómat helyből idulva könnyen felviszi az árvíz védelmi gátra. a fogyasztását minden tankolásnál figyelem, vegyes használat mellett, általában 100-180 kilóméterenként tankolva 2.9-3.3 liter 100-on. Lakotton kívül max 60 körül használom, ott simul be a legjobban a hangja és a rezgések, azzal szeintem még a világból is kimenne elég benzinnel. Ez még a kézi szivatós fajta és érzékeny is a szivatásra, bizonyos fok alatt nem indul be nélküle, bizonyos fok felett meg vele nem és túlszivatni is könnyű. Az úton még nem hagyott cserben, pedig gyakran megyek hosszabbakat, 40km 1 seggre. Még a haldokló gyújtás elektronikával akadozó gyújtással is haza vitt, de másnap reggelre megadta magát. Minarrelli blokkos révén, alkatrész van dögivel, olcsó gagyi kínai, közép kategoriás taiwani, vagy drága olasz. Gyárilag ducati energia gyújtás rendszere van, aminek a hátránya, hogy bármelyik részének a pótlása vagy zsebbenyúlós, vagy kicsit át kell alakítani az utángyártottat. A gyári ducati cdi pl. 30000, de egy laikus is simán beköti, mert minden csatlakozó passzol, elronthatatlan, az utángyártott 15000, de kell egy kis hozzá értés hogy mit, hova és hogy köss. A gyári fesz. szabályozó 20000, a taiwani 7500, a kínai 3500. Összességében nagyon meg vagyok elégedve vele, a hangja megszokható és nem visítós mint egynémelyik 2t robesz, 2t létére nem okádja a föstöt, bemelegedve pláne, sosem kaptam meg még hogy füst szagom van, repsol moto scooter 2t olajjal használom. Lecserélni max akkor fogom, ha szerzek nagyobb mocira jogsit, akkor is max egy 200-as 4t scarabeo-ra, addig meg még akkor is maradok ennél, ha pár 1000 után esedékes lesz egy felújítás, ha meg is tetszik egy másik 50-es, max második/tartalék motornak veszem meg azt. Ha megbízható, pörgős, de nem szétpörgős és rossz vagy esetleg földes útra használva is keresel robeszt, ami ráadásul nem zabálja le rólad az alsógatyát, a minarelli blokkos scarbi neked való. (A piaggio blokkos se rossz, de a ditech vagyis injektoros morini blokkosat kerüld el jó messzire.)

Hibalista

- Index relé, az se lepne meg ha még a gyári volt benne.
- 1 km óra spirál.
- 1 első izzó.
- Lengés csillapító betét, már akkor rossz volt, mikor megvettem, nem kizárt hogy még a gyári volt benne, nem javítható, csak cserélhető, nem olcsó viszont nem igényel szakértelmet a csere.
- A cdi és a trafó egyben van, a vezetékeinek szigetelései sérültek/koptak meg, ezért nem volt szikra, egy ezresért megcsinálták.
- Az űlés zárja gyerekzáras lett, csak egy bizonyos módszerrel nyitható.
- Használt robogó mivoltából adódó kopó alkatrészek lettek még behalás előtt cserélve.(kipufogó, mert öreg, rozsdás és lyukas volt, görgők, szíj egy kevlárosra, első féktárcsa+betét, gyertya)

Ide hordtam szervizbe

Nem vagyok motor szerelő, még csak tapasztalt otthon szerelő sem, de eddig mindent meg tudtam oldani otthon.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 17444
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.