Kultúrált közlekedésre kiváló
Szöveges ítélet
Engem elsősorban a kinézete fogott meg. Véleményem szerint a hasonló korú és kategóriájú motorok közül ez a legeltaláltabb formájú masina. Emellett a gyári kipuffogó dobok hangja is remek!
A motorvásárlás előtt kicsit tartottam a magasságától, de méreteihez képest meglepően könnyű, és a hátsó rugóstag állításával megoldható, hogy 173 centimmel is kényelmesen leérjek telitalppal.
Az ülőpozíció kényelmes, szinte lehetetlen elfáradni rajta. Hátul is jó utazni, bár kissé kevés a hely az utas és a vezető között, így gyakoribbak a sisakok összekoccanásai. Kiemelném a visszapillantók hatékonyságát, remekül látni bennük a mögöttes forgalmat.
A rugózása is meggyőző, a kisebb kátyúkat, nyomvályúkat szinte meg sem érezni. Ez persze a kerekek méretének is köszönhető. Lazább terepen is jól lehet vele boldogulni.
Ránézésre nem hinné az ember, hogy milyen könnyen lehet irányítgatni ezt a motort, de lassú és gyors kanyarodásnál is jól végzi a dolgát.
A motor minden körülmények között zavarbaejtően könnyen indul. A váltóval is elégedett vagyok, de visszaváltásoknál igényli a határozottságot. Nem vagyok egy gyorsulgató típus, a fordulatszámot 3000 és 5000 között szoktam tartani. Már ebben a tartományban egyenletesen húz. Az ideális utazósebessége 110 körül van. A fogyasztása nálam még utassal sem ment 5,5 l fölé. Utassal a végsebessége 150 km/h normál (felegyenesedett) üléspozícióban. Nem autópályára találták ki, bár gond nélkül tudja tartani a sebességet, de 5000-res fordulat felett az utasnak már eléggé csiklandozza a talpát a lábtartó.
A fékekkel nem volt gondom. A hátsót meg kell szokni, mert ha jobban rálépünk, könnyen blokkol a kerék a kis tömeg miatt.
Rossz tulajdonságai:
Magas fordulatokon erős a vibráció, ami miatt nem árt alkalmanként ellenőrizni a csavarokat, mert kilazulhatnak.
A világítása meglátásom szerint nem túl jó. Talán másik izzókkal többet lehetne belőle kihozni.
Örülök neki, hogy ezt a típust választottam. Bár semmiben sem emelkedik ki, mindennapi közlekedésre több, mint alkalmas, és öröm vele menni.
Hibalista
- Az olajgomba már amikor megvettem, nem működött, azaz egyáltalán nem is gyulladt ki az olajnyomás-visszajelző lámpa a műszerfalon. Szervízben lehetett volna rendelni 4000 Ft-ért, ehelyett ugyanolyan nyomásértékű, VW-hez való gombát tettem bele, ami 1000 Ft volt, tökéletesen működik. - Töltés problémák voltak. Szerencsére csak a feszültségszabályzó csatlakozói korrodállódtak el. Egy forrasztással megoldódott a probléma. - Valami hanyag szerelés következtében a kipuffogócső kiolvasztotta 3 ponton a légszűrőházat, mivel az nem volt megfelelően rögzítve. Belegondolni sem merek, mióta ment így a motor. Mindenesetre az olajat nem eszi, és füstje sincs, semmilyen rendellenességet nem mutat, úgyhogy eléggé strapabíró gépezet. A problémát némi ragasztással, és egyetlen csavarral ki lehetett küszöbölni.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Honda CBF 500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |