kicsi villàm
Szöveges ítélet
Mivel még nem volt robogóm, úgy döntöttem, hogy veszek egyet. Nézelődtem a neten és árban az Amico volt ami szóba jöhetett, illetve még azért mert tetszett. Kicsit áron alul is vettem, így egy minimális kehe is volt, de nem igazán zavart, majd úgyis megcsináljuk alapon volt. A motor egyébként pöcc röffre indult, de erősen füstölt. A tulaj igazából semmit nem értett hozzá, mivel meg sem tudta mondani, hogy milyen olajjal használta. Vicc. Szóval elhoztuk a vasat, aztán jöttek az alap cserék: benzinszűrő, olajtartály leenged-kitakarít-új full szintetikus Motul olajjal feltölt, tank leenged-kimosás-98 benzin bele, hajtóműolaj leenged-új Motullal feltölt. Ezeket végrahajtva egyből másképpen viselkedett a paripa. Füstölés megszűnt és kapkodta a lábait. Gyári 50-es henger volt rajta és simán vitte a 80km/h-t. Azt hozzà teszem, hogy már LeoVince TT handmade kipufogóval vettem. Sokat járkáltam vele, és mivel a Mátrához közel lakom, bevállaltam vele egy túrát a kékesre! A túra közben jelentkeztek a teljesítmény problémák. Elkezdett csúszni a kuplung és így felfelé nem igazán akart gyorsulni, sőt inkább még lassult, de azért sikerült feljutnom a kékesre. :-D Tehát otthon neki is làttunk a szétszedésnek. Úgy voltam vele, ha már szétkapjuk, legyen normálisan megcsinálva. Így lett belőle 70-es. A hengert leszedve láttuk, hogy a fala végig van húzva egy helyen + a gyári 2 pofás kuplung is le volt kopva. A csoda az volt, hogy sérült hengerrel és kopott kuplunggal is tudta a 80km/h-t, csak sok idő volt mire felgyorsult. Szóval megvettem hozzá a 70-es Malossi vashengert, kapott hozzá egy 17,5-es Mforce karbit, egy 3 pofás Mforce kuplungot, egy új variátor szíjat, egy karbon membránt, egy új NGK gyertyát, egy új Mforce sport variátort, új Malossi red filter légszűrőbetétet, új SKF főtengely csapágyakat és szimeringeket. Ezeket össze is pakolgattuk, majd jött a teszt. Valamit nagyon elrontottunk, mert folyamatosan fulladt. Mint kiderült fals levegőt szívott a szimeringeknél. Itt úgy döntöttem, hogy inkább rábízom a szervízre. Ők újból összerakták új szimeringekkel, felcentírozták a főtengelyt, beállították a karbit, és végül 3grammos görgőkkel sikerült is behangolniuk. A kipuff ugye már adott volt. 400km-ig járattam, az elég is volt. Nagyon jól gyorsult, végre tudta a 90-95km/h-t. Ezután az ég adta világon semmi baja sem volt a motorral, tette a dolgát. Viszont a benzinszint mutató sajnos gyorsabban elfeküdt, mint előtte. De hát a 70-esnek kell az anyag. :-) nagyon szerettem, megbízható volt a felújítás után.
Hibalista
- - Henger
- - Kuplungpofák
- - Benzinszűrő
Ide hordtam szervizbe
- Tornádó (Gyöngyös): korrektek, jól megcsinálták és behangolták a robogómat.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
- mi magunk
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Honda NS50F | Következő motorja? | Rieju RR50 Spike |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |