Kicsi a szíve.. de annál erősebb
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen az Aprilia RS 125 testvére, ugyan utóbbi később látta meg először a napvilágot. Alapvető szerkezeti különbség a két motor között az AF1 esetében a hátsó féllengőkar és az excenteres láncfeszítés, valamint a blokk külső kialakítása.
A két motor sokban hasonlít és hasonló paraméterekkel is rendelkezik. Az én példányomat nagyon elhanyagolták és konkrétan rosszul rakták össze a blokkját. Amit 1 hónappal vétel után derítettem ki szétszereléskor. Ennek jele a zúgó 3-as fokozat volt. A "szakemberek" rosszul hézagolták ki a váltó fokozatokat és félrekopott, valamint elrepesztették a blokk egy részét és azt jó igénytelenül belülről meghegesztették.. a gond csak az volt, hogy az egyik csapágyházat is érintette a dolog amiből nem rendesen marták ki a csapágy helyét így kalapáccsal verték bele a csapágyat.. Gyöngyörű..
Oszták Rotax blokk dolgozik benne 6 fokozatú váltóval házasítva.
Szóval úgy kezdődött a kaland hogy bontó félblokk. És oltári szerencsémre passzolt hozzá a vásárolt darab (minden blokkfél picit egyedi és normál esetben felenként nem cserélhető)
Ezután néhány csapágy cseréje után összeraktam a blokkot.. megfúrattan a hengert és kapott egy +1-es méretű Vertex dugattyút is. Vennem kellett egy akksit is hozzá, mert megadta magát, valamint az önindítót kellett csapágyazni és szénkeféit kicserélni. Ezek után a motor nagyon sokáig jó volt szó szerint évekig.. pedig azért száguldoztam vele rendesen.. még a hungaroringen is hasítottam vele pár majdnem szó szerint féktelen kanyart.. az élmény elmondhatatlan. :)
Mint az AF1 és RS-nél is típushiba.. nekem is megadta magát a gyújtótekercs a lendkerék alatt és pár spirált is sikerült eltörnie, mire a sokadik megmaradt benne.. elektronikai szempontból egyszerű és logikusan átlátható modell. Szerelési szempontból a kisebb kezűek vannak hatalmas előnyben... Viszont csak azok szereljék maguk, akik értenek is ahhoz amit csinálnak, mert akár az életükkel is fizethetnek érte. Úttartása nagyon jó és idomig lehet dönteni, a végén nekem már az is útban volt.. a fékerőről brembo vagy más esetben Brembo licencű fékrendszer dolgozik.
Elöl 4, hátul 2 dugattyús kétkörös fékrendszere van, ami bőven elég a motorhoz. Tulajdonképpen egy nagyon jól motorozható és javítható modellről van szó. Alkarészárai sajnos elég borsosak, de összehasonlítva a többi gyártó motorjaival.. többé kevésbé stimmelnek az alkatrészárak. Én nagyon szerettem ezt a motort... csak sajnos megnőttem és kicsi lett. Csak ajánlani tudom.. Sok szép gyorsulás fűződik ehhez a motorhoz.. sok leesett BMWs és más autós arc emléke maradt meg.. sok 250-es motort is legyorsul 400-on. Kategóriájában az Aprilia mindenképp az egyik legerősebb... 1991-ben pedig konkrétan a legerősebb 125ös erőforrás volt a piacon. Jól tuningolható.. bár szerintem felesleges. szervízigénye katonás. 3 századra van illesztve gyárilag a dugattyú és pár százados kopás esetén már cserélendő. normál használattal olyan 15000km-t megy el gyári kopáshatárig egy dugattyú, ha nagyon kíméli az ember és csak teljesen szintetikus jó minőségű olajat használ bele. Tartósabb száguldozás alkalmával érdemes egy picit plusz olajat tenni a tankba is a jobb kenés érdekében.
Hibalista
- Nagyfeszültségű gyújtótekercs szakadt egyszer, kilométer és fordulatszámspirál, kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |