Kerüld a dugót DRÁGÁN!
Szöveges ítélet
2007 nyár elején többszöri próbaút után végre megvehettem a reményeim szerint ideális városi járművet. Az Aprilia RSV Mille-m mellé sokáig kerestem egy robogót amivel Budapest Budaörs viszonylatban gyorsan a dugók kikerülésével közlekedhetek. Elég erős, hogy az autókkal tartsa az iramot és kényelmes is. Több nagytestű robogó kipróbálása után egyértelmű lett, hogy csakis nagykerekű lehet a jó választás. Ugyanis amellett, hogy a legtöbb komfortrobogó kisebb kerekeivel nem tud mit kezdeni a budapesti utakkal, ráadásul a térdemtől a kormány sem tud elfordulni. A próbautak után a Scarabeo maradt.
Némi megszokás után a futóműve igazán remek. Elég feszes, két személlyel sem üt fel. Jól irányítható, a koccsisorok közt is nagyon jól manőverezhető. Kritika csak a túl korán leérő középállványt és kanyarban rossz úton hintázó hátulját illeti.
A fékkarjait férfiasan megragadva, nagyon jól lassítják a gépet. Tűrhetően gyorsul. Nem az kitépem a karodat fajta, de nem is vártam ezt tőle. Az ülése kényelmes, a szélvédelme pocsék. Illetve a felsőtestről jól eltereli a szelet, de a fejre jó hangos turbulenciát enged. Vajon segít ezen egy nagy plexi? Nem tudom, de talán majd kipróbálom és beszámolok róla. Mindenesetre vásároltam hozzá egy Bagster lábzsákot, amivel esőben és 5 fokban is digergés nélkül tudok motorozni. Edig 5000 km-t mentünk ezalatt a fogyasztása nem ment 5 liter fölé. Jellemzően 3,5-4,5 liter körül alakul.
A gumi kopásával a futómú erős szitálási hajlamot mutat. Úgy 15000 km után már egy kézzel sem nagyon elengedni a kormányt. Az új gumi felszerelése után azonnal megszünt a szitálási hajlam.
Amiről általában hallgatnak az a fenntartási költség. Egy ilyen nagyrobogót fenntartani meglehetősen drága mulatság.
Szervíz:
1000 km 25000 Ft.
6000 km 25000 Ft
12000 km 55000 Ft
18000 km 55000 Ft.
24000 km 50000 FT
30000 km 89000 Ft
1 garnitúra gumi (Magyarországon 35000 ft) Ausztriában 27000 Ft. (Úgy tűnik még mindig érdemes kijárni)
30000 km-re 325000 Ft szervíz, kb. 1250 liter benzin ez 350000 Ft.
Összesen 675.000 Ft. Ebből 23 Ft-os Km költség adódik, amortizáció nélkül.
Ha az amortizációt is számolom (a motor jelenlegi piaci értéke kb 800.000.- Ft vettem 1.600.000.- Ft-ért, így ha ezt a 800.000.- Ft-ot hozzászámolom)
1.475.000.- Ft-ért tettem meg 30000 Km-t Tehát közel
50 FORINTBA KERÜL EGY KILOMÉTER.
AZT GONDOLOM, HOGY EZ A KÖZLEKEDÉS MEGLEHETŐSEN DRÁGA FORMÁJA.
Azon kapom magam, hogy egyre többször ülök vissza a kényelmes és olcsóbban üzemelhető 2 literes Honda Accordomba.
Hibalista
- Kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Dubnakeszi
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Csepel
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32500 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | rsv | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |