Kemény, szép, és utcára szinte használhatalan
Szöveges ítélet
Egy csodálatos motor, igazi régivágású superbike. Az a fajta, ami annál jobban működik, minél durvábban, keményebben hajtják. Kiváló váz és futómű, kanyarban nagyon gyors, stabil, szinte végtelen dönthetőséggel, a fékek is a mai szinten vannak. A motorerő számokban nézve nem túl nagy szám, papíron 143 lóerő környéke, de V kettes. Harmadikban 4000 táján simán emeli az elejét.
És szép. Ez persze ízlés kérdése, nekem fotók alapján évekig nem tetszett, aztán egyszer élőben is körbe tudtam nézni egyet. Attól a pillanattól nem volt kérdés, közelről nézve egy nagyon is igényesen, szépen tervezett és összerakott motor képét mutatja. Közhelyes, tudom én is, ide mégis az kívánkozik, hogy olasz. Ennek minden előnyével - szép és különleges megjelenés, szemmel láthatóan nem tucat árú - és a hátrányaival is.
Igen, a kép eddig szép és kedvező, persze, mint szinte mindig, vannak árnyékosabb részek is.
Igazság szerint ez egy versenymotor. A maga idején indultak is vele több bajnokságban is, voltak is sikerek, aztán magára hagyták 2005 táján. Az utcára szelídítése egyszerűen nem történt meg. Kényelmetlen, kemény, magas, a blokk nem valami barátságos, utcára nagyon sok kompromisszummal alkalmas csak. Összehajtogatott üléshelyzet, városban borzalmasan melegedő motor, lassú tempónál rángató, láncot tépkedő erőátvitel. Városi tempóhoz a harmadik, negyedik fokozat használható, ötödikben 50-60 táján még bőven rángat.
Országúton viszont, főleg, ha kicsit kanyargós, szerpentines, magára talál, ha van egy kis tér, ha ki lehet lépni az 50-60km/h rabságából, akkor egy egészen más arcát is megmutatja. Városban szörnyű, országúton nagyon kellemes, pályán kiváló.
A szervizelése sem hétköznapi, egy olajcsere is igényel némi szaktudást, sőt, egy olaj szint ellenőrzés is. Igaz ugyan, hogy egy sima villáskulcs és imbuszkulcs készlettel szinte atomjaira lehet szedni, tehát a különleges szerszám igénye nem vészes, de ugyanakkor feltétlenül kell szakértelem és némi jártasság a típus sajátságai terén. Az alkatrész árakat inkább nem írom ide, mindenki gondoljon egy számra egy bármilyen alkatrésznél és azt szorozza meg egy tetszőleges számmal, ami mondjuk 3 és 10 közé esik.
Az elektromos rendszer kicsit túl van méretezve, ami a világítás terén hasznos, éjszaka nagyon komoly világítást ad a két 55W-os halogén. A nagy teljesítményű generátor miatt viszont nem ritka a generátor és a feszültségszabályzó közötti csatlakozó (ún. barna csatlakozó) elégése és a szabályzó hibája sem.
A tükrök használhatatlanok, az oldaltámasz odafigyelést igényel, mert nagyon meredeken áll, a motor billeg, nem sokba telik, hogy feldőljön.
A megbízhatósága az én eddigi tapasztalataim szerint kifogástalan, egy szét pályázott példányt sikerült kifognom, ennek ellenére eddig, néhány, a pályázásra visszavezethető hibán kívül semmi probléma nem volt vele.
Ha összegeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy egy nagyszerű versenymotor, leginkább a 90-es évekből, kiváló minőségű alkatrészekből, jó minőségben összerakva, de boltba, vagy munkába járni csak jó értelemben vett elvetemülteknek ajánlható.
Hibalista
- hátsó henger szelepfedél tömítés, (nem könnyű cserélni, a vázban van lent a hengerfej, nincs hely) első féktárcsák, (szegecsek elkoptak, lötyög, a gyári új méregdrága) első hátsó lengéscsillapítók eresztenek (szerencsére van hozzáértő és megfizethető szervíz)
Ide hordtam szervizbe
magam szerelem
Értékelése: 3
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | Hayabusa | Következő motorja? | XJR 1300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |