A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Scarabeo 200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"jómunkásmotor"

Szöveges ítélet

2008 májusában vettem a Scarát újonnan, előtte egy Suzuki SV650-esem volt, amit nagyon szerettem, de már nem használtam ki és a rajta lévő hiteltől is meg akartam szabadulni, így fájó szívvel eladtam és úgy döntöttem, hogy egy kisebb motort veszek, ami jobban megfelel városi közlekedésre, de adott esetben ki lehet vele merészkedni az országútra is.
Először a 125-ös kategóriát néztem ki (Honda SH 125, Suzuki Sixteen, Scarabeo 125), de közben bekerült az árlistába a 200-as Scara is mindössze 50.000,-Ft-al drágábban mint a 125-ös, ami a plusz 4 lóerőt és 5Nm-es nyomatékot nézve nem sok felár és mivel külsőre is ez jött be a legjobban, így erre esett a választásom.
Az SV után eleinte szokatlan volt, hogy az ülés előtt nincs semmi, emiatt az irányíthatósága jóval másabb, mint egy „normális” motoré, no és a fék meg a futómű – hogy a teljesítményről ne is beszéljek – is messze elmaradt a „nagy elődtől”.
Persze tudtam, hogy helyén kell kezelni a dolgokat és nem szabad az SV-hez hasonlítani a Scarát, mert ez egy merőben más célra készült kétkerekű.
Amire viszont kitalálták – városi-elővárosi közlekedésre -, arra csaknem tökéletes a kis 200-as (illetve pontosan 181ccm). Városban könnyen lendületesen, lehet vele leküzdeni a dugókat, ha pedig lakott területen kívülre érünk, a 90-100-as tempót gond nélkül tudjuk tartani, akár két személlyel is. A a plexi mögé behajolva, saját órája szerint 130 körüli végsebességig lehet elhajszolni, de a valós érték (GPS-el bemérve) ennél kb 10-el kevesebb. Az időjárás viszontagságaitól jobban véd, mint egy idom nélküli motor, de nagyobb sebességnél a gyári plexi már kevésnek bizonyul és az egyenes testtartásnak is köszönhetően ekkor már a menetszelet erősen érezni lehet. A 16-os kerekeinek köszönhetően elég stabil és az úthibákat is jobban tűri, mint a kisebb kerekű társai, de ennek ára a kisebb ülés alatti tároló rekesz, amibe azért egy lakat, szerszámok, összehajtott esőkabát és az elsősegély csomag bőven elfér.
A láb előtti részen ugyan van még egy kulccsal zárható kesztyűtartó, de ebbe egy telefonon és pénztárcán kívül több nem fér, így én vettem hozzá egy 35-literes gyári hátsó dobozt is, amibe már bőven lehet pakolni.
Összességében a minősége jónak mondható, nincsenek rajta elnagyolt részletek, hanyag megoldások, eddig hibával nem találkoztam, csak az ülésnyitást működtető bovden feszességén kellett állítani. Motorja egy modern 4 szelepes, két vezértengelyes, vízhűtéses konstrukció, 19 LE teljesítménnyel és 17 Nm nyomatékkal. A baloldali fékkar egy első és hátsó kerekekre ható integrált fékrendszert működtet, a jobb oldali hagyományosan az első kereket fékezi, mindehhez fém fékcsövek társulnak.
A fogyasztása országúton, 90-100-as tempónál 3 liter környékén alakul, míg városban függően a jobb csuklóm izgágaságától és a piros lámpák sűrűségétől 3,5-3,8 liter.
Egyetlen problémám vele – bár ez saját „alacsonyságomból” is adódik - , hogy a 810mm-es ülésmagasság és a széles ülés miatt, csak lábújhegyen ér le a lábam, ami kicsit megnehezíti a dugóban ácsorgó kocsik közti manőverezést.
Bár nem erre találták ki, de elszántabbak kisebb túrákat is bevállalhatnak vele, ha megelégszenek az országúton engedélyezett tempóval. Én voltam már vele egy 300 km-es Debrecen-Eger-Miskolc-Debrecen körön is és különösebb gyötrelmek nélkül értem haza, ráadásul a hegyi utakon előzetes elvárásaimhoz képest meglepően jól viselkedett a kanyarokban is.
Mindenkinek ajánlom, akinek a napi közlekedési akadájokat kell leküzdenie, legyen az város, országút, 10 km vagy akár 50 km, hűséges, megbízható és nem utolsó sorban megfizethető társra talál a 200-as Scarabeóban.

Hibalista

- űlés nyitás csak balra kifordított kormánynál működött, bovden állítással megoldódott a probléma

Ide hordtam szervizbe

Motoverzum Debrecen - már megszűnt - az 1000-es szerviz volt itt, barátságos kiszolgálás, segítőkész szerelő

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Speed Line Debrecen, Böszörményi út, itt is hasonlóan segítőkészek voltak, ami zavart, hogy egy teljesen zárt műhelyben történt a szervizelés, még ablakon keresztül sem láthattam mi történik a motorral

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3900
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? SV 650 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.