Jól motorozható, sokoldalú, örömrobogó
Szöveges ítélet
A motor olasz import volt. Szép állapotban, 99653km-es!!! kilométer-óra állással vettem. Ez valószínű egy félresikerült bütykölés eredménye. A gumik, kormánymarkolat stb. alapján kb. 30-40ezer km lehetett benne.
A próbakör során kulturáltan és agilisen viselkedett. Tetszett a halk hangja, nyomatékossága, fordulékonysága, dönthetősége, kis súlya és mérete. Egy SR50 után olyan hasonló méretű robogót kerestem, ami négyütemű, kicsit jobban megy, utas is szállítható rajta, de kevesebbet fogyaszt. Így esett a választás a Sportcity 200-ra.
Vétel után rendszámoztatni és vizsgáztatni akartam, hogy utassal és városok között is teljes értékű járműként használhassam. Ennek költségei:
- regadó ügyintézési díj: 1500 Ft
- regadó: 67612 Ft
- egyedi forg-a helyezés: 22800 Ft
- forgalomba h előtti vizsg díj: 4360 Ft
- köbcenti, átírás díj: 3564 Ft
- rendszám matrica: 585 Ft
- átírási díj: 3000 Ft
- törzskönyv díj: 6000 Ft
- forgalmi díj: 6000 Ft
- rendszám ára: 4000 Ft
Nem kevés. A díjak 2011-es állapotot tükröznek.
A motoron természetesen megcsináltattam a kötelező átvizsgálást, ami állt a levegőszűrő tisztításából, olaj és szűrő cseréből, fékbetétek, kormány csapágy ellenőrzés, hűtőfolyadék csere stb. volt.
Az első utak során kiderült, hogy a hátsó lengővilla csuklójában a szilent teljesen elmorzsolódott, ezért kanyarodás közben elmászott a motor feneke. Kellemetlen érzés, veszélyes üzem. Orvosolni kellett.
Miután mindez rendben volt, az első 60km-alatt kiderült, hogy hengerfejes a motor...
A szereltetés során kiderült az is, hogy a henger belülről rozsdás és karcos, fúrni kell. Be kellett szereznem egy egyszer-túlméretes dugattyút, amit Dunakeszin a márka képviseleten kíséreltem meg. Az ár 45e Ft!!! Megrendeltem. 1,5 hónapot kellett várni. Mikor megjött kiderült, hogy a hengerem nem 68-as átmérőjű, hanem 72-es azaz nem 200-as, hanem 250-es, mert az olasz tulaj cseréltette. Új rendelés. újabb 1,5 hónap. Megérkezett. Alapméretet küldtek. Újabb rendelés. Újabb 1,5 hónap. Újra alapméretet küldtek. Ebből elég volt. Nem szórakozunk tovább a hivatalos márkaképviselettel. Perselyezni kell a hengert. Azért megkérdeztem, a márkaképviselet 27e Ft-ért vállalta volna. Szegeden csináltattam meg 7e Ft-ért. Összeszerelés. 2 tőcsavar beleszakad. Alig lehet kivenni. Tőcsavar rendelés (már nem Dunakesziről). Újabb 2 hét. Összeszerelés. Folyik a hengerfej alól a víz. Szétszerelés. Síkba-csiszoltatás. Szelepfészek csiszolás. Összeszerelés. Fizetés...
Az első héten, a bejáratás alatt az akku 2 nap alatt teljesen lemerül. Valahol átcsorog az áram. Az ügy megoldódik, amikor úgy állítom le a motort, hogy a gyújtásmegszakító gombot benyomva hagyom a leállás után.
Röviden ennyi. Én teljesen másképp éltem meg. Végül úgy döntöttem megtartom. Szerencsére jól döntöttem.
Hamarosan folytatom a beszámolót.
Hibalista
- Bal hátsó lámpa égő kiégett. -
Ide hordtam szervizbe
Redenczki Attila
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 99653 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | SR50 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |