Kisvagány! ;)
Szöveges ítélet
Valamivel több, mint két év és 10.000 km után egy-két gondolattal kiegészítem az egy éveírt ítéletemet(*): továbbra is nagyon pozitív a véleményem a motorról.
Az ülés kialakítása rossz: az utas egy előre lejtő részen ül. Lenne elég helye, de folyamatosan rám csúszik.
(*Egy 10-esért újratömettem az ülést, és így tö-ké-le-tes :)
Nekem 100-150 km után esik jól a pihenő. Akkor is a fenekem miatt, a hátamnak semmi baja: ugyanis nagyon kényelmes a testtartás a motoron. A menetszelet a Givi túraplexi szépen eltereli. (177 cm vagyok)
Erő: nem egy erőgép. De elég. 130-140-ig dinamikusan gyorsul. 3500-4000-res fordulattól szépen húz. Én 100-120 közti utazóval használom - úgy gondolom ezt szereti. Amit meg kell szokni, az a rezonancia, az nagyon erős. Megszoktam, de ha lesz következő motor, az nem egyhengeres lesz :)
* két személlyel gyenge; két személy + csomagok = kicsit túl van terhelve.
Elektromosság: Az injektor hiba visszajelzője folyamatosan világít. Mutattam szerelőnek, kérdeztem márkatárstól, ez állítólag tipikus hiba és nem jelent bajt. A tompított fény nekem gyenge kicsit éjszaka.
Megbízhatóság: megbízható. Dacára, hogy injektoros, van rajta kézi szívató, de még sosem kellett használjam. Tavaszi első indításkor sem (!)
* azóta már használtam - ritkán előfordul, hogy melegen (!) nehezebben indul.
Fogyasztás:
* 1 szem.+csom.= 4,5 - 5 l között
* 2 szem.+csom.= 5,1 - 5,7 között
* 2 szem.+csom. autópályán 130-as tempóvan = 6 l
Átfestettem. Így inkább gép külseje van. Így még jobban tetszik! :)
Szeretem. Nyomatékos, szép hanggal.
Első motornak a legjobb - ha ilyen kategóriában gondolkodsz.
* Megnézik, még a cimborák is, akiknek komolyabb gépük van, a túrák esti cigi-sör-láncfújás szeánszain.
(...)
Azóta tettem vele egy nagy erdélyi túrát (Transalpina, Transfogaras, Székelyföld...) egy hét alatt 2400 km. Egy hiba nélkül, zokszó nélkül teljesített. Szerpentineken 2000 m-ig és onnan lefelé.
* Idén volt a második erdélyi túránk: ketten túráztunk vele, és így is hiba nélkül elvitt mindenhova. Transfogaras - Trasalpina egy nap, 500 km, full szerpentinen, két személlyel egy hiba nélkül. Igaz, a jobboldali kormányvég súlyt azt ott hagytunk valahol a Fogarason :)
* Idén új gumikat is kapott: Metzeler Tourance = egy csoda :D Nekem nagyon bejött! (56.000 HUF felszereléssel együtt)
*Idén kapott két oldaldobozt is - na így aztán tényleg úgy nézünk ki, mint a nagyok :D
*A legtutibb benne: a nyomaték. Pöfögök a kocsisor mögött - 3500-nál - odahúzom neki: gyönyörűen tol előre! Biztos, hogy a következő gépem is nyomatékos lesz - Sornégyesek kíméljenek! :)
* Most szeretném lecserélni, ennek két oka van:
- keményebb szerpentinen 2 személlyel gyenge
- autópályán szenved (vagy csak én érzem úgy, az egy henger miatt... :-/
(terepre nem vittem soha - szerintem nekem a túra-sport lenne az ideális.)
* Most árulom, de úgy adom el, hogy sajnálom, mert nagyon szeretem, kicsi pénzért, kicsi fenntartási költséggel - ráadásul most nagyon rendbe is van rakva.
* Végül pedig: ez egy olasz motor, és megbízható! Ha a következő gépemmel is csak ennyi baj lesz (t.k. semmi!), össze teszem a két kezem!
Hibalista
- Első világítás izzója. 2300 Ft/pár (Osram).
- Hátsó index felfüggesztése megadta magát - javítva szig.szalaggal.
- Fékbetétek cseréje - vásárlás után 3 hónappal. (munkadíjjal 20.000) Azóta azok vannak benne (lassan 10.000 km van bennük) és még 70-80 %-osak - éljen a motorfék!
-
-
- Ezen kívül semmi - csak az olaj, olajszűrő, a levegőszűrő 5000 kmenként. És most egy full láncszett (35.000 munkadíjjal)
Ide hordtam szervizbe
Ha nem fékről vagy a blokkról van szó, akkor magam bütykölöm. :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Valami nyomatékos túra-sport |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |