Japán szépség (Virago) másolása olasz módra, fele hengerszám, fele ütemszám.
Szöveges ítélet
Aprillia Red Rose 125ccm
2008-ban vásároltam, az akkor 18 éves mocit. A km órára ilyen idő távlatában már nem lehet hagyatkozni,de általánosan egész jó, szinte karc és esésmentes állapotban van a gép. Látszik a blokkon, hogy valamikor már meg volt bontva, valószínűleg egy felújításon már átesett. Egyhengeres, 125 ccm-s kétütemű, külön olajkeverésű, vízhűtéses blokk 6 sebességes váltóval, olajban a kuplung. Elöl - hátul tárcsafék.
A vásárlást követően "ismeretlenül" vágtam neki az első túrának, haza kellett hozni a gépet Szegedről Bp.-re. Hibátlanul teljesítette az utat, 2.8 l-es átlagfogyasztással, többnyire 80-as tempóban. Hamar jó viszonyba kerültünk. Chopperes jellegéből fakadóan eléggé kényelmes, jól kezelhető motor. Természetesen kategóriatársaival összehasonlítva. A viszonylag pörgős motor jól húz, de kétüteműségét nem tudja letagadni, pörgetni kell, és emiatt sokat kell váltogatni is. Miután túrázáshoz szerintem gyenge, 90-nél többet nem szeret menni, ezért gyakorlatilag csak a városban használom. Ott megfelelően fürge és mozgékony. Nem kell elmenni a Német autópályára, hogy megnézzük a végsebességét, 130-at mentem már vele, de csak rövidtávon, mert nem volt szívem üveghangon sokat kínozni. Több tartalék már nem volt benne. A városi fogyasztása 4-4.5 l/100km. Én egy kicsit sokallom, egy nagyobb, komfortosabb, erősebb négyütemű sem fogyaszt többet.
A vásárlás után nem sokkal költöttem rá egy kicsit, első kerékcsapágy csere, új első gumi, új lánc és lánckerék garnitúra kellett, mert a régi kopott volt, ezen kívül új fordulatszám mérő spirál (5e) és egy új aksi (9e) kellett. Egyszer elszakadt a kuplungbowden, kicsit macerás volt elindulni a lámpáknál, de hazajutottam. Amire még érzékeny: a megfelelő, neki való gyertyát szereti. Ezeken kívül többet alkatrészre még nem kellett költeni rá, bár az olajvisszajelző egyszer már megviccelt. Tudni kell, hogy nem keveréket, hanem 95-öst kell bele tankolni, mert külön olajtartálya van, és a terheléstől függően adagolja a benzinhez az olajat. Ezzel nincs is baj, ameddig ki nem fogy az olaj a tartályból, jelez egy lámpa a műszerfalon, és utána kell tölteni. Az mondjuk eléggé baj, hogy akkor jelez, ha szinte teljesen kifogyott. Szóval egyszer nem jeltett, kifogyott az olaj, erről mit sem sejtve éppen egy kocsisort előztem, amikor előzés után visszatérve a kocsisor elé, kenés híján megragadt a motor. Alig győztem kapkodni a kuplung után, egyensúlyozva a farolni kezdő motorral, de végül is nem jött belém a megelőzött jármű, sikerült kigurulni, lehúzódni az út szélére. Mit mondjak, megizzadtam, azóta megjavítottam a visszajelzőt, (kontakt hiba, rozsdás volt a csatlakozó saru) és kínosan figyelek rá, hogy mindig legyen benne elegendő olaj. (Az eset 300m-re volt egy kúthoz, így vettem olajat, és továbbmentem.)
Csak jó időben használom, garázsban tartom, így nem túl sok az éves futása, kb. 3000 km-t megyek évente.
Ami pluszt még költöttem rá, az amiatt van, hogy átalakítottam a műszerfal és a hátsó világítást LED-esre. A fényszóró foncsort felújíttattam, és kapott egy BiXenon szettet. (Ezt vizsga alkalmával mindig kiiktatom, akkor egy napra visszakerül a H4-es halogén.) Ennyit megér a biztonságom, vegyenek észre az autósok, ha jövök.
Viszonylag könnyű, fordulékony, a városban fürge, jól lehet vele haladni az autók között is. Akik nem ismerik,azok általában nagyobbnak nézik, mint 125ccm. A formája gyönyörű, a szépség osztásánál kétszer is sorban állt, de emiatt lekéste az erőforrás osztást, mert csak maradék jutott neki. Amo nem rossz, csak kicsi. Szóval sokan megnézik, ha valahol a járdán parkolok. A csodálat akkor illan el, amikor beindítom, mert ehhez a formához nem annyira illik egy kétütemű hang, de hát ennyi pénzért ez van, meg lehet vele barátkozni, illetve alkudni.
Hibái, amelyeken nem tudok változtatni:
- Az index ciklusa a "nem világít"-al kezdődik, tehát késve indul, ha bekapcsolom.
- Ha nem eléggé határozott a váltás, akkor az 5. és 6. között is lehet üreset fogni.
- 5500 és 6200 közötti fordulatszám tartományban van egy kis lyuk, itt erőtlen a motor.
- az olajszintjelző csak akkor jelez, ha már üres a tartály.
Mindezek ellenére én nagyon szeretem, és még sok ideig nem lesz pénzem egy valódi Virago-ra, így sokáig nálam lesz. Még az is lehet, hogy később a fiam hajtja majd.
Hibalista
- fordulatszám mérő spirálja - kuplungbowden - 55w-os volt benne a gyási 35w-os helyett, és a hőtől mattult a lámpa, újra kellett foncsorozni - aksit kellett cserélni (9e) - első kerékcsapágy csere - lánc és lánckerekek cseréje - első gumi csere
Ide hordtam szervizbe
Csepel, Ady E. u. ?? Áprillia szervíz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Leginkább otthon, a garázsban, jómagam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Schwalbe | Következő motorja? | Virago 750 - 1100 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |