Ideális elővárosi-városi közlekedési eszköz
Szöveges ítélet
Mindenek előtt azzal azért nem árt tisztában lenni, hogy 15 éves konstrukcióról van szó, amit jó esetben valaki, rosszabb esetben valakik Olaszországban már félredobtak mert költeni kellett volna rá (Jelen esetben vízpumpát) és ott bizony a munkadíj nem olcsó.
Kis szerencsével azonban ki lehet fogni megkímélt darabot is. Nekem szerencsém volt annak ellenére, hogy a magyar „gazdája” aki haszonszerzés céljából importálta a motort, bedugózta a motorblokkon azt a furatot amin ki tud csepegni a víz , jelezve azt hogy csere érett a vízpumpa szett. 50 000 km-es futásteljesítmény esetén ez elfogadható. Mert azt ne gondolja senki hogy az Olasz kereskedő 100-200 Euró reményében nekilát barkácsolni, mert ezek a motorok odakint ennyit érnek, az egy külön fejezetet megérne hogy lesz ebből 200 000 ft-os motor mire hivatalosan forgalomba lesz helyezve Magyarországon, ahol minden olyan gördülékenyen megy ha megtalálod a megfelelő embert, és mindenki le akar húzni főleg az állam, mert ugye a motorozás az hoby és meg kell fizetni az árát.
De vissza a motorhoz:
Dinamikus gyorsulás,hatékony fékek( elől-hátul tárcsafék) viszonylag alacsony fogyasztás 3-3,5 L/100 km (vérmérséklettől függően),kényelmes, jó úttartás,időtálló forma jellemzi, de elsősorban magasabb termetűeknek ajánlom az ülés magassága miatt.Én munkába járáshoz használom utas nélkül. Májustól Októberig napi 40 km távon Győrben, a város egyik feléből a másikba (Szentiván-Csanak).Napi használat esetén nyáron könnyen indul, hosszabb állás után(2-3 hét) főleg hidegebb időben egy kicsit már macerásabb a helyzet de ere a tervezők is gondolhattak mert a használati utasításában hosszasan részletezik a hidegindítás fortélyait, miután beindult 1-2 perc melegítés alapjáraton, utána lehet terhelni. Nagyon jó motorozási élményt nyújt,egyenletesen gyorsul 90-100 km/h- ig amit lehet tartani erőlködés nélkül hosszabb távon is, végsebessége óra szerint 120 km/h. Jól manőverezhető,könnyenfel lehet venni a közlekedés ritmusát, még soha nem robbant le útközben. Keveset fogyaszt, előtte volt egy 50-es Ap Sport City az is megette a 2,5 litert. Jól össze van rakva, nem zörögnek az idomok .Viszonylag jól bírja a rosszabb utakat is, de jó minőségű aszfalton élvezet vezetni .Vizet, olajat nem eszi. A márkajelzés nem pótolja a karbantartást és az előírt jó minőségű kenőanyagot. Jelenleg ez egy megfizethető nagyrobogó. Szóval én szeretem.
Ui: Az évek óta 50-es ként használt papír nélküli darabok megvásárlásán még elgondolkodni sem szabad. Nálunk még nagyiparban megy a km óra tekergetés az enyémben is 25 000 volt óra szerint, de az igazság kb 50 000 , mert simán megfelezik, szóval ne higgyünk az órának bármennyire is szeretnénk . A fent leírtak szubjektív benyomások és tiszteletben tartom mások ellenkező véleményét.
Hibalista
- Vízpumpa szett
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Sport city 50 4T | Következő motorja? | PCX 125 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |