Hisztis digó
Szöveges ítélet
Hisztis digó.
Annak minden előnyével és hátrányával.
Amíg minden működik, addig nagyon élvezetes, jól kezelhető, erős és szerethető.
Sportos, de nem hasalós, kényelmes, de nagyon élvezetes. Honda túragép tulajdonosával cseréltünk kicsit, nem nagyon akart leszállni róla. Bár nem tökéletes (3000 alatt nem nagyon használható, nagyobb erővel kell bedönteni a kanyarba), de nagyon karakteres. A tökéletlensége teszi igazán szerethetővé.
Erő van bőven, bár persze mindig lehetne kicsit több. 240-nél legalábbis így éreztem :) Ha nem egy 1000RR ellen akarsz gyorsulni, akkor mindenre elég az erő.
De ha eljön a hiszti ideje, nem egyszerű vele.
Van, hogy üzem-melegen nem akar beindulni. Ilyenkor kulcs ki, pár másodperc múlva vissza, és pöccre indul. Vagy nem, akkor az iménti mozdulatsor újra.
Az, hogy csúszott már szét csatlakozó (akkor amiatt nem indult), apróság, de a kuplung kinyomó csapágy halála roppant kellemetlen volt. 240kg-os motort tolni nem jó dolog. Ráadásul a garancia lejárta után 1 hónappal…
Megvásárláskor nem az árból alkudtam, hanem hosszabb garanciát kértem rá. Nem volt rossz ötlet, így nem kevés kiadást úsztam meg.
Előtte egy ER5-ös Kawát hajtottam, amivel nem volt semmi probléma. Na, ezt a problémamentességet nem tudja az Aprilia, de élvezetesebb és szebb is. Valamit valamiért…
Hibalista
- -sebességmérő: típushibának tűnik, láttam már más Futurán is ilyet
- -generátor: felújítás
- -hidraulikus kuplung levegős lett
- Ezeket a Honda Wilker garanciálisan cserélte/javította (ott vettem a motort használtan)
- -kuplung kinyomó csapágy: ismerős javította, dupla olajcserével
- -gyújtás relé: volt tartalékom
Ide hordtam szervizbe
Honda Wilker M3-M0, régi Cora mellett
Itt vettem a motort, Kawasaki ER5-öt beszámították.
Szerviz tapasztalat:
A garanciális dolgokat megcsinálták, bár nem volt túl gyors. Viszont kaptam egy csere-robogót, így nem maradtam jármű nélkül, amit én nagyon nagy pozitívumnak tartok!
A sebességmérő újrakalibrálását külsős cégnél csinálták, az kb. 1 hét volt.
A folyamatos indítási nehézségekre (akku indokolatlan lemerülése 5 perc alatt) csak másodszorra találtak megoldást: generátor felújítás lett belőle.
Jót kaptam olcsón (ingyen), de nem gyorsan. Csodára azért ők sem képesek :)
Bárkinek nyugodtan ajánlom őket.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ismerős Hernádon, baráti áron.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | ER5 | Következő motorja? | Japán... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |