A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Sr 50 1992 (50)

Sr 50 1992 (50) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hideg fejjel, tüzes vérrel

Szöveges ítélet

A cím oka: Két léghűtéses után vettem (új kínai és használt Neo´s). Kellett egy olyan, amit mindig elvisz melóba, ha esik, ha fúj. Japánt akartam először, de az Aerox drága, meg térdben kicsi. Aztán Malagutit néztem, hogy az új 12"-os Heidenau-kat át tudjam menteni a Neo´sról, de az is drága volt. Ha már Malaguti, akkor lehet másik olasz is, gondoltam, és félve ugyen, de belevágtam az SR-be. A befecsis nagyon drága volt, a régebbi kasznist meg azért nem akartam, mert később nehezebben eladhatónak gondoltam, illetve az újabbnak kényelmesebb a zselés ülése. A családnak tetszett, és együtt örültek velem :) (de tényleg!) Tehát szigorúan racionális választás volt.
Fojtással is jól gyorsult, a vége 52 volt (minden km/h adatot óra szerint írok, és nem tudom mennyit csal) úgy 950 km tájékán. Az átadó srác mondta, hogy 0-1000 km között alapjárat környékén leállhat, mert még nem járatódott be. Ezt párszor megtette még 750 km tájékán is, addig max 45-el mentem vele. Onnantól párszor megtéptem a gázt...
Az ezres szerviz után a kipufogó "slankítása" miatt eltűnt az alapjárati szép, recsegős hangja, viszont megtáltosodott végsebességre. Hihetelen, hogy a 80-as órát kiakasztja (kellő nekifutás után). Persze nem nagyon megy a fogyasztás 4 liter alá, kivéve, ha betartom a 40-es korlátozást. Az pedig, mint a robogósok tudják, nem a hosszú élet titka...
A formája nagyon szép, szélvédelme robogókéhoz képest tűrhető. A karburátor már említett hibája miatt a gyorsulása az elején kissé nyögvenyelős, de 50-es képest jó. (Nyilván értelmetlen más 50-essel összehasonlítani, mert a gyorsulás függhet; súly, variátor, szíj, kuplung, karburátor, membrán, légszűrő, benzin, gázbovden, reakcióidő, útminőség, stb. stb.) Úttartása jó, de rettenetesen feszes. Nagy sebességnél (nekem már a 70 is az) különösen jól kanyarodik nyújtott fordulókban. Nem merem dönteni, pedig a gyári Maxxis gumik jól tapadnak, még a havas latyakban is (próbáltam) van némi tapadása. A fékek elég jók.
Szóval olasz motor... nehezen szerelhető, illogikusan fura helyekre szórja a sarat (gyári sárvédőval a sisak hátuljára!), egy csavartemető az egész, egyszerre van rajta 3, 3,5, 4 5 és 6 méretű imbuszcsavar, mosásnál beázik a hátsó index.
De: rettenetesen jó vele menni, nem hagyott ott sehol a legnagyobb esőben, hóban, hidegben, melegben sem, megy és megy. Ha nem húzom neki, eltömi a katalizátort, és igényli a pörgetést, hogy kiégjen. Racionalitás ide, hideg fej oda, ez a gép bizony csábít a száguldásra, a brahira, a kanyarbantuningsuzukistésmenedzserfordostalázunk magatartásra...:)
A pakolhatósága; a zárt sisakom nem fér bele. Először azt hittem, kicsi a sisaktartó, de aztán rájöttem, az én fejem nagy :) Ez azért zavar kicsit, hogy nincs olyan ötvenes, amibe belefér a sityakom :(

Hibalista

- Elsó teló szimmering; olajos lett a tárcsa, igen halvány lett a fékhatás.
- Hátsó izzó; a gyári 990 Ft (!), de a Trabanté is jó bele :)
- Fékkar festés(?); kopott, amíg nem tettem rá szivacsot
- Kipufogó; mivel gyárilag vasoxidból készült, ezért félévente festeni kell, hogy elérje az 5 éve garanciális időszak végét... Ezt nem bíztam szervizre, magam csináltam.
- Hidegen nehezen indul a fojtáskivétel óta, különösen nyáron. Az alapjárati csavar csak negyedig lehet betekerve, különben gázadásra fullad, sőt akár le is áll.

Ide hordtam szervizbe

Biturbó Kft. Csepel: Lelkes csapat. A tulaj mintha robogó szakértő lenne, de a karburátor beállítása neki sem ment.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Mille Dunakeszi: Profiknak tűnnek, főleg az a srác, akitől szombaton vettem át a gépet, és maradandóan sérült a jobb keze. Ennek ellenére a karburátor maradt olyan, amilyen volt...

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.