Hideg fejjel, tüzes vérrel
Szöveges ítélet
A cím oka: Két léghűtéses után vettem (új kínai és használt Neo´s). Kellett egy olyan, amit mindig elvisz melóba, ha esik, ha fúj. Japánt akartam először, de az Aerox drága, meg térdben kicsi. Aztán Malagutit néztem, hogy az új 12"-os Heidenau-kat át tudjam menteni a Neo´sról, de az is drága volt. Ha már Malaguti, akkor lehet másik olasz is, gondoltam, és félve ugyen, de belevágtam az SR-be. A befecsis nagyon drága volt, a régebbi kasznist meg azért nem akartam, mert később nehezebben eladhatónak gondoltam, illetve az újabbnak kényelmesebb a zselés ülése. A családnak tetszett, és együtt örültek velem :) (de tényleg!) Tehát szigorúan racionális választás volt.
Fojtással is jól gyorsult, a vége 52 volt (minden km/h adatot óra szerint írok, és nem tudom mennyit csal) úgy 950 km tájékán. Az átadó srác mondta, hogy 0-1000 km között alapjárat környékén leállhat, mert még nem járatódott be. Ezt párszor megtette még 750 km tájékán is, addig max 45-el mentem vele. Onnantól párszor megtéptem a gázt...
Az ezres szerviz után a kipufogó "slankítása" miatt eltűnt az alapjárati szép, recsegős hangja, viszont megtáltosodott végsebességre. Hihetelen, hogy a 80-as órát kiakasztja (kellő nekifutás után). Persze nem nagyon megy a fogyasztás 4 liter alá, kivéve, ha betartom a 40-es korlátozást. Az pedig, mint a robogósok tudják, nem a hosszú élet titka...
A formája nagyon szép, szélvédelme robogókéhoz képest tűrhető. A karburátor már említett hibája miatt a gyorsulása az elején kissé nyögvenyelős, de 50-es képest jó. (Nyilván értelmetlen más 50-essel összehasonlítani, mert a gyorsulás függhet; súly, variátor, szíj, kuplung, karburátor, membrán, légszűrő, benzin, gázbovden, reakcióidő, útminőség, stb. stb.) Úttartása jó, de rettenetesen feszes. Nagy sebességnél (nekem már a 70 is az) különösen jól kanyarodik nyújtott fordulókban. Nem merem dönteni, pedig a gyári Maxxis gumik jól tapadnak, még a havas latyakban is (próbáltam) van némi tapadása. A fékek elég jók.
Szóval olasz motor... nehezen szerelhető, illogikusan fura helyekre szórja a sarat (gyári sárvédőval a sisak hátuljára!), egy csavartemető az egész, egyszerre van rajta 3, 3,5, 4 5 és 6 méretű imbuszcsavar, mosásnál beázik a hátsó index.
De: rettenetesen jó vele menni, nem hagyott ott sehol a legnagyobb esőben, hóban, hidegben, melegben sem, megy és megy. Ha nem húzom neki, eltömi a katalizátort, és igényli a pörgetést, hogy kiégjen. Racionalitás ide, hideg fej oda, ez a gép bizony csábít a száguldásra, a brahira, a kanyarbantuningsuzukistésmenedzserfordostalázunk magatartásra...:)
A pakolhatósága; a zárt sisakom nem fér bele. Először azt hittem, kicsi a sisaktartó, de aztán rájöttem, az én fejem nagy :) Ez azért zavar kicsit, hogy nincs olyan ötvenes, amibe belefér a sityakom :(
Hibalista
- Elsó teló szimmering; olajos lett a tárcsa, igen halvány lett a fékhatás.
- Hátsó izzó; a gyári 990 Ft (!), de a Trabanté is jó bele :)
- Fékkar festés(?); kopott, amíg nem tettem rá szivacsot
- Kipufogó; mivel gyárilag vasoxidból készült, ezért félévente festeni kell, hogy elérje az 5 éve garanciális időszak végét... Ezt nem bíztam szervizre, magam csináltam.
- Hidegen nehezen indul a fojtáskivétel óta, különösen nyáron. Az alapjárati csavar csak negyedig lehet betekerve, különben gázadásra fullad, sőt akár le is áll.
Ide hordtam szervizbe
Biturbó Kft. Csepel: Lelkes csapat. A tulaj mintha robogó szakértő lenne, de a karburátor beállítása neki sem ment.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Mille Dunakeszi: Profiknak tűnnek, főleg az a srác, akitől szombaton vettem át a gépet, és maradandóan sérült a jobb keze. Ennek ellenére a karburátor maradt olyan, amilyen volt...
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |