Gulliver utazásai
Szöveges ítélet
2006-ban, 14 évesen, ahogy letettem a jogsit a nyári munkabérből sikerült megvennem. Igen, kicsit fura, hogy ilyen fiatalon ezt választottam, jobban tetszett az SR de arra nem volt pénzem, Dio/Jog páros a 190 cm magasságom miatt nem jöhetett szóba. Nagyon jó árban sikerült elhozni, variátorban minden kicserélve, 1 új gumi és vadi új akksi. Önindító nem működött, de fél évre rá magától megjavult.
Egyből bele szerettem, kényelmes két személlyel is (kár hogy nem szabályos), az ülés alatt hatalmas pakoló rekesz, az ülés mögötti felső elemet le lehet venni és akár egy teniszütő is belefér! Csomagtartóban világítás van más robogón eddig ilyet nem láttam. Lábtartó sík, utazótáska, 3 szatyor és egy rekesz sör simán elfér rajta!
Mivel nem az ülés alatt van a tank, hanem a lábtartó alatt így a súlypontja alacsonyan van, könnyű vele kanyarodni. Úthibákat azért a vastag kerekek miatt megérezni rajta. Fénykorában 75 km/h sebességet hozta, mostanra egy kicsit megfáradt már és nem is kínzom, kellemes utazó 60 km/h tempót hozza. Simán lenyomtam vele napi 120 km-es távot is, földúton, gáton heti rendszerességgel jártam vele. Amíg nem volt autóm télen is ezzel jártam. Első fék nagyon jó, hátsó dobfék kevésbé, de meg lehet vele állni.
Fogyasztása 5 liter körül van dinamikusan vezetve. Hülye gyerek módjára csőgázon közlekedve 7 litert is képes magába szívni. Benzinből csak 98-as feletti jó bele. Amíg lehetett azt kapni az ment bele, most OMW 100-ast kap. 95-östől nem megy, sokat fogyaszt, nagy melegben pedig fulladozik.
Szervizigénye minimális, kétszer hagyott cserben, mindkettő az én bénaságom volt. Egyszer kifogyott a benzin, a másik alkalommal nem húztam meg a gyertyát rendesen ami menet közben kicsavarodott... User error...
Első lengéscsillapítóban kellett szimeringet cserélni vásárlás után fél évvel és a sztendert meghegeszteni. Aztán a kötelező gyertya, levegőszűrő és hajtóműolaj cseréken kívül semmi baja nem volt.
2014-ben ismét nem ment az önindító, variátorban levő dolgok is elfáradtak ekkor vittem először és eddig utoljára szervizbe. Önindítón kívül minden kopó alkatrész volt, anyagár nem drága a fekvő minarelli blokk elég népszerű.
2017-ig ismét hibamentes volt, majd egyszer megmakkant benne az akku. Jó rendben, csere már vagy 5 éves volt került bele egy Yuasa akku. 3 hónap után ez az akku is kuka, itt valami más gond lesz. Persze a fesszabályzó adta meg magát, annak is az a része ami az akksit tölti mert a világítást nem csapta ki. Került bele egy 2000 Ft körüli fesszabályzó ami pont 1 év után megdöglött, szerencsére csak az izzókat verte ki. Napokban pótoltam gyári alkatrésszel.
Nagyon motoszkál a fejemben, hogy le kéne cserélni a 23 éves gépet, meglátszik a kor rajta, de nincs szívem, úgy hozzám nőtt, lehet inkább veszek mellé egy másikat.
Hibalista
- Első lengéscsillapító szimering, önindító, kmóra spirál, feszültség szabályozó, sztender eltört.
Ide hordtam szervizbe
Gyfmotor Békéscsaba
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | SR 50 Factory karbis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |