A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Scarabeo 150 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gazdaságos, kezes, szerethető

Szöveges ítélet

BP-i elővárosi munkába járásra vettem, 300 ezerért közepes plexivel, három gyári hátsó/oldalsó dobozzal. Egy évig használtam, beleraktam kb 10ezer km-t és ugyan annyiért eladtam, mint amennyiért vettem, ha minden költséget beleszámolok (törzskönyv, forgalmi, alkatrész, biztosítás, tankolás, értékvesztés - ez mondjuk nem volt), akkor 22 forintra jött ki kilométerenként a használat, ami szerintem nem rossz. Főleg ilyen rövid időtartam alatt, mert amikor eladtam, akkor valószínűleg ráköltés nélkül csak tankolással simán bele lehetett rakni még legalább egy 10-est, ami sok robogósnak 2 év...

Ömlesztve a véleményem (pozitív-negatív dolgok vegyesen):
Városi közlekedésre szerintem tökéletes, mert erőben pont elég és nem túl hosszú, nem túl széles, azaz jól lehet vele manőverezni a sorok közt, ja és a legnagyobb kerekű robogó, ami kapható (elöl-hátul 16"-os). Én a 4-esen jártam be vele és azért cseréltem nagyobbra, mert autóúton (Üllő-Vecsés elkerülő) már kevés sajnos :(
A fogyasztása nagyon jó 3l, ha húzod neki, akkor is. Március elejétől november végéig használtam, 10C-fok alatt felment 3,5-4 közöttire a fogyasztás, mert az automata szívató a hideg miatt szinte végig dolgozott, nem tudom, hogy ez hiba, vagy nem, de annyira nem zavart, hogy utánajárjak.
A km órája sokat csalt felfelé kb 15-öt (80-nál 95-öt mutatott), de ez általános a Scarabeoknál (meg a legtöbb robogónál is, csak talán nem ilyen nagy mértékben).
Az ereje kb 80-ig elég, utána már lassan gyorsul, 110 felett pedig szinte már szenved, a vége (óra szerint) 140 körül van, de itt már a fordulatszám nagyon magas (pedig a futómű és egyebek bírnák). Magyarul városban bőven elég, de országúton a 90-100 között haladó autókat kamionokat megelőzni nem a legjobb, mert pont akkor fogy el az ereje, amikor megjelenik szemből a kamion a kanyarban :) Viszont vizes úton sem veszélyes, mert pont annyira gyorsul, hogy lámpánál kilövésnél vagy 50-ről full gyorsulásnál sem pörög ki és csúszik meg a hátsó kerék, szemben egy erősebb motorral. A fékek nagyon hatékonyak és jól adagolhatók, szinte soha nem csúsztattam meg vészfékezésnél sem a kerekeket. Dönteni és kis ívben kanyarodni nagyon jól lehet vele. A súlya elviselhető, bár lehetne könnyebb és a súlypont is jobb lenne picit alacsonyabban, de gondolom nem ezek voltak a szempontok tervezéskor. Az eleje hajlamos beszitálni elengedett kormánynál, de nem vészes, amikor megvettem, akkor egy hónapig fel sem tűnt a dolog.
A bontott alkatrész nagyon olcsó és van is hozzá minden, nekem szerencsére nem igazán volt rá szükségem. A gyári alkatrész drága hozzá (olajgomba pl 5ezer), talán nem annyira mint a japánok, de azért húzós. Sajnos az összes olasz márka már a Piaggio kezében van, ezért nem nagyon van verseny...
Részletes szerelési könyv sajnos csak olasz nyelven van hozzá, de nagyon sok képpel, úgyhogy ez is hasznos lehet, ha valaki házilag akarja szerelni.
Az ülés három állásban állítható, de nekem (185cm) még kellett volna egy negyedik állás, hogy teljesen kényelmesen üljek rajta, mert szívesen hátrébb csúsztam volna még 2-3 cm-t.
Az ülés alatt sajnos nincs tárolóhely mint a legtöbb robogónál, gondolom a nagy kerekek miatt nem fért (csak szerszámoknak van egy minimális rekesz), cserébe szinte mindegyiken van gyári hátsó doboz, ami nagyon nagy (több mint 50 liter) és nagyon masszív. Az oldalsó dobozokat le is szereltem, mert hátra minden befért mindig, ráadásul városban elég rossz az oldalsó doboz, mert pár centivel szélesebb mint a kormány, ezért a kocsisorok között nem csak előre hanem hátra is figyelni kell, ami fárasztó és veszélyes. Elöl a "kesztyűtartó" pici és csak jobb oldalon van. A táska akasztó túl széles és nehéz felakasztani rá valamit, a "kampós" megoldást jobban szeretem. A középmagas plexi tökéletes, mert a szelet eldobja, de ha koszos, vizes vagy karcos, akkor sem zavar a kilátásban, mert felette nézel el. A szélvédelem a lábnál is elégséges egyébként és a kézvédő ha fel van rakva, akkor a kezet is védi az esőtől és széltől.

Összességében ez a motor szerintem nagyon praktikus vétel, ajánlom mindenkinek, aki ebben a kategóriában gondolkodik. Sajnos nagy "A" jogsi kell hozzá mert ugyan csak 11kw, de 150 ccm. Emiatt talán nehezebb eladni, mert sokan inkább 125-öst vesznek, ami gondolom nem sokkal gyengébb. Akinek meg nagy "A"-ja van és Scarabeot vesz, az inkább 200-250-500-ast.

Hibalista

- Megvételkor rosszak voltak: - első kormány csapágy (csak az alsó volt rossz) - új gyárira cseréltem 12 ezerért - hátsó teleszkóp - új RMS-re cseréltem 9 ezerért - olajgomba - új gyárira cseréltem 5 ezerért - benzin szint jelző - házilag javítottam - - Amit cseréltem: - motor-, váltó-, légszűrő- olajcsere, olajszűrő csere, stb. filléres tételek, a szűrő pl 900 forint volt - hátsó gumi - Pirelli 13 ezerért

Ide hordtam szervizbe

Ceglédi Aprilia szerelő - kicsit lassan dolgozik, mert nagyon sok a munkája, de normális, precíz.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

én :)

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Schwalbee Következő motorja? Beverly 500
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.