Élményrobogó
Szöveges ítélet
Kb. 20-éve motorozok, több mint 40 motorom volt már, (a honlapomon be is mutatok párat: http://www.longjumper.fw.hu/motor/ ) köztük sok robogó is. A 400-as Burgmanomat leszámítva, ilyen jó nagytestű robogóm soha nem volt még. Formailag, funkcionálisan telitalálat.
Alapvetően közel áll hozzám az olasz formatervezők gondolkodásmódja, ami a járművek "bőrét" illeti. A ´97 SR alakja hűen tükrözi menetteljesítményét. Robbanékony, dimanikus, sportos már-már versenyzésre termett. Talán soha nem láttam még ilyen szép hátsó idomot. Esetleg a legújabb SR hetvenes évek műanyag űrvizipisztolyára emlékeztető zárófénye eszi meg korai elődjét a dizájnvacsorán. A motor oldalnézetből, 15-méterről szemlélve arányos, dinamikus vonalakat mutat. Kezelőszervei a kor szinvonalán két szinttel a Piaggio és társai felett áll. Tükrei hasznosak, nem csak szépek. Dupla fényszórója azonban (bár nagyon szép), inkább dizájn elem. Belül egy izzó lakik, az is csak 5-10m-re világítja meg az utat. Ha valamin, ezen lehet tuningolni.
A motorján azonban nincs mit. Az 50ccm-es, vízhűtéses, kétütemű, porlasztós Minarelli blokk, kitünő választás. Jól eltalált futómű, fékek, csillapítás lehetővé teszi, hogy fülig döntsük a motort. Persze ehhez szükség van megfelelő gumikra és némi tudásra is. Részemről a közép állványt le is bontottam.
Ára 90e-170eFt között. Vásárlásnál oda kell figyelni és alku tárgya lehet a :
- kilométer óra meghajtó (kb. 6000-7000Ft)
- első kerék csapágyak állapota (1000-2000Ft/db)
- műszerfal világítás (ledek cseréje nem tétel)
- önindító (ha nem indít, szénkefe, vagy komplett pucolás)
- hajtómű olaj
- gumik állapota (5000-15000Ft típustól függően - R13 130/80 vagy 70)
- kormánycsapágy állapota (könnyen szerelhető)
- első teleszkóp szimmeringek állapota (könnyen szerelhető)
- fékbetétek (3800Ft-az első)
- ! első féktárcsa ! (legyen min. 3mm vastag, 10000Ft a csere - ha nem jó, ! életveszély !)
Mindenkinek ajánlom az SR hasonló kiadásait. A 3.5-4L-es fogyasztást ellensúlyozza a menetteljesítmény (ha kisebb fogyasztást akarsz menj 50-el!, ha képes vagy rá ilyen robogón). 90-es tempó azt hiszem a csili-csala kilóméteróra ellenére is kevés hasonszőrű robi tudja produkálni. Ideális választás olyan embereknek, akik városban laknak, van érzékük a szépre, dinamikusan közlekednek és minden nap megajándékoznák magukat a motorozás magas szintű élményével.
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta. Ami rossz volt az elején megcsináltam, megcsináltattam.
Ide hordtam szervizbe
Szeged Kossuth L. sgt. MotorollerAprilia márkabolt
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Szeged Brüsszeli krt. Olasz robogó szervíz
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 21583 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |