Egy 50 éves fantasztius Ötszázasa!
Szöveges ítélet
Születésnapom alkalmából, megajándékoztam magam egy Aprilia NEW 500-as Scarabeoval.Mivel nem szerepel a típus listán, itt írom le tapasztalataimat.
Motor vásárlásom előtt hosszú időn keresztül tépelődtem és tettem fel magamnak a kérdést,milyen típusra van szüksége egy 50 éves a nagyvárosban is közlekedni kényszerülő, kicsit fázós, két személlyel túrázni vágyó "öreg motorosnak"?
Talán egy Aprilia NEW 500-Scarabeora? Igen! Tökéletes mindenesre találtam,kis önsúly, parádés futómű, fantasztikus korszerű erőforrás, Budapest forgatagában ideális jármű.Korábbi Scarabeokhoz képest az ülés alatt nagy a tároló hely,zárt sisak mellett még sok minden elfér.
Kiegészítőként, az átlépőben rögzíthető tároló táskát vásároltam, ezzel hosszabb túrák alkalmával is komfortos a motor.Hátsó doboz felszerelését nem ajánlom, mivel műanyagból van a "fogadó" nyúlvány és nagyon rezonál.
A környezetvédelmi szigorítások érezhetők az erőforrás karakterén,hirtelen gázadásokra csak "visszafogottan" reagál,ugyanakkor nincsenek detonációs égések,nagyon nyomatékos és jó a fogyasztása.
Országúton két személlyel is jól viselkedik,kanyargós szakaszokon nagyobb motorokkal is tartható a tempó.Végsebességét még nem próbáltam de a 140-et pillanatok alatt eléri.
A száguldozásról már áradoztam, de minden motoros tudja,hogy a fékek talán még fontosabbak!Integrált fékrendszere kifogástalan:jól adagolható,kis kézerővel nagy fékhatás érhető el.
Járatás alkalmával maratoni ülés próbát tettem a gépen,6-órát mentem egyszeri pihenővel.Az utólsó óra már nem esett igazán jól,de ezzel mindent elmondtam a motor kényelméről.
Mindenkinek csak ajánlani tudom a NEW 500-ast,remélem egyre többen leszünk az utakon!
Eltelt egy év és 5000 km. Nagy túrák, agyszellőztető kanyargások, városi "dzsungelharc" van mögöttünk. A motor egszerűen csodálatos, minden téren elégedett vagyok vele.
Még szezonkezdetkor felszereltem egy túra plexit, amiből felül levágtam kb. 100 mm-t. Elcsendesült a világ, nincs huzat megszünt a szélzaj. Annyira bevált, hogy egész szezonban így használtam. A méretigazításnak köszönhetően nem olyan otromba vele a járgány mint eredeti állapotában. Egyedüli negatívum a nagy tempónál jelenkező vákum.
Hibalista
- Még semmi nem romlott el rajta.Néhány szerelési pontatlanságot mindjárt új korában korrigáltam:két első fékcső hozzá ért a sárvédőhöz,kesztyűtartó nehezen nyílt,hátsó sárvédő nyikorgott.
Ide hordtam szervizbe
Ádám-Motor KFT. Megbeszélt időpontban fogadtak,munkájukkal elégedett vagyok.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7650 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |