Eddig megfelel.
Szöveges ítélet
Idén már nem igazán akartam venni semmit. A véletlen hozta, hogy találkozzunk. A 50 ccm-s robogómat vittem javításra és ott említettem, hogy talán jövőre vennék egy nagyobbat. Egy pár éve volt egy 200-s Burgmannom és a nagyrobogók iránti vonzalom még nem múlt el.
Ott állt a szalonban. Egy öregúré volt aki meghalt és mire lezajlott az örökösödési procedúra eltelt egy kis idő. Az örökös nem akarta ezért kb 2 éve állt. Végül is belementem.
Nem igazán nézegettem a Scarabeokat soha, mert igazából a Burgman formája volt nekem az etalon.
Szóval a moci 2008-s és most van benne 1300 km. A formája inkább retrós de szép.Az ülése nagyon kényelmes. Van benne anyag, nem egy könnyű darab. Azért Pesten éreztem, hogy kicsit nehezebb döntögetni mint a Burgmant annak idején. Viszont a nagyobb kerék tényleg áldás a pesti utakon, de jobban éreztem magam az MO-n is ahol tényleg sokat járok munkából kifolyólag.
Sajnos a rossz idő miatt nem sokat tudtam már menni az idén.
Igazából nem akartam nagyobb 4-500 ccm-s robit. Ennek a teljesítménye elég, ha az ember napi ingázás céljából használja úgy 40 -50 km-s távra. Alattam ( 90kg ) 110 km a vége, szóval a 80 - 90-s átlagot szépen viszi. 175-cmmel a gyári plexi elég, nagyobb túraplexivel biztos, hogy lassabb lenne illetve többet fogyasztana. Nekem ez amúgyis egy meglepetés volt mivel az átlag úgy 4 literre jött ki. Ezt magasnak tartom mivel ennyit a Burgman sem evett illetve volt YBR250-sem is és ott is olyan 2,9 - 3,2 volt az átlag.
Az üléspozíció kényelmes. Mivel a tank az ülés alatt van nincs semmi a lábak között, összezárható, nem éri a menetszél és ez jó. A kezelőszervek egyérteműek, a műszerfal egyszerű de szép. Gyorsulása olyan 70 km-ig kiváló, utána lassabban de biztosan megy a végéig. Szóval lámpától indulni és tartani a forgalom ritmusát nem kihívás vele.A hangja is egész jó.
Praktikumról nagyon nem beszélhetünk, mivel a robogókhoz méltatlanul nem tudsz elpakolni semmit. A kesztyűtartónak nevezett gyufásdoboz mintha nem is lenne, az ülés alatti tárolóhely egy röhely. Talán a tárcád, a lakáskulcsod esetleg agy fél literes üdítő belemegy de egy sisak nem, még a nyitott sem. Szóval ha valamit akarsz tegyél fel egy dobozt.
Így belegondolva azoknak ajánlom akik sokat járnak Pesten illetve kisebb távokra akiknek elég a 90km-s átlagsebesség. Mindez persze dobozzal.
Tavasszal folytatom az írást. Akkor viszem szervízbe, kíváncsi leszek az árakra.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Benelli | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |